- 413 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KKTC Çukurovalılar Derneği'ni Ziyaret Ettim
Merkezi, Lefkoşa Terminali yakınlarında olan KKTC Çukurovalılar Dayanışma Ve Kültür Derneği’ni ziyaret ettim. Dernek Başkanı Sayın Sabahattin Kurt ile sohbet ettim.
Dernek Lokali, Lefkoşa Otobüs Terminali’nin hemen çıkışında bulunuyor. İçeri girdiğimizde masalarda oturmuş sohbet eden birkaç kişi ile karşılaştık. Tavla oynayanlar da vardı. Selam verip içeri girdik.
Dernek Başkanı bizi güleryüzle karşıladı. Kahvelerimizi söyledi. Ve hemen sohbete başladık.
Dernek, 2001’de Lefkoşa’da kurulmuş. KKTC’de yaşayan Çukurovalıların geleneklerini, göreneklerini, adetlerini, kültürünü yaşatmak amacı ile kurulmuş. Başkan Kurt, “Amacımız, KKTC’de yaşayan Adanalıları genelde ise tüm Çukurovalıları bir araya getirmek, onları birbirleriyle tanıştırmak ve kaynaştırmaktır. Gelenek ve göreneklerimizi sürdürebilmek ve yeni yetişen neslimize tanıtmaktır.” diyor.
Sayın Kurt, devam ediyor: “İşin içine girince amacın özü değişiyor. Sadece bu saydıklarımızla kalmıyoruz. Vatandaşlarımızın birçok ihtiyacı ve sorunları oluyor. Bu sorunları da çözmeye çalışıyoruz. Yaşam şartları o kadar zor ki insanları perişan ediyor. Bize yardım için gelenler oluyor. Onlara elimizden geldiği kadar, gücümüz yettiği kadar yardım etmeye çalışıyoruz. Kimilerinin dairelerde sorunu oluyor, önlerine düşüp yol gösteriyoruz. Kimilerinin başka sorunları oluyor, onları da çözmeye çalışıyoruz.
Dernek olarak Ramazan aylarında ihtiyaçlı ailelere yardım ediyoruz. Erzak ve iaşe dağıtıyoruz. Kan bağışı etkinliği düzenliyoruz. Sadece Çukurovalılara değil, bize ulaşan her vatandaşımıza yardımcı oluyoruz.”
Başkan Kurt, derneklerinin aktif olduğunu, birçok dernek gibi tabela derneği olmadığını belirtiyor. Adada çok dernek olduğunu bu nedenle devletten yardım alamadıklarını dile getiriyor. “Maddi gücümüz kısıtlı. Devletten yardım alamıyoruz. Ancak gönüllü üyelerimizin yaptıkları yardımlarla ve aidatlarla ayakta durmaya çalışıyoruz. Bu da yeterli olmuyor. Bütün yük, yönetim kurulunda görev alan arkadaşların üzerine biniyor. Çeşitli etkinliklerle gelir sağlamaya çalışıyoruz. Piyangolar ve dayanışma geceleriyle derneğe gelir elde etmeye çalışıyoruz.
Çukurovalılar Derneği, surlar içinde bir kahvehane köşesinde kurulmuş bir dernekti. Biz yönetime gelince derneğe hayli mesafe kazandırdık. Dernek bir köşede unutulmuştu. Biz, derneği aktif hale getirdik. Alt yapıyı oluşturduk. Geliştirdik. Derneği bir binaya kavuşturduk. Deyim yerindeyse kahvehane köşesinden kurtardık. Şu anda güzel bir binamız var. Dernek kendi ayakları üzerinde durmaya başladı. Üyelerimiz buraya geliyor. Çayını, kahvesini içiyor. Sohbet ediyor. Oyun oynayıp stres atıyor. Günün yorgunluğundan uzaklaşıyor. Dostlarla bir araya gelmenin mutluluğunu yaşıyor.” diyor.
Kültür ve sanat alanında da çeşitli faaliyetler yapmak istediklerini ama dernek bütçelerinin buna pek elverişli olmadığını söyleyerek bu tür etkinlikleri yapamadıklarını söylüyor. “Her şey bütçeye bağlı. Bütçe olmazsa büyük etkinlikler yapamıyorsunuz. Bu anlamda üyelerimizin derneğe sahip çıkmalarını ve destek vermelerini bekliyoruz. Geçmişte büyük bir piknik yapmak istedik. Üyelerimize duyurduk. Bütün Adanalıların, Çukurovalıların ve bütün dostların gelmesini istedik. Ama beklediğimiz ilgiyi göremedik. Bu da bizleri üzdü. Kendi insanımızın derneğe sahip çıkmalarını bekliyoruz. Bu tür faaliyetler ancak birlik ve beraberlik içinde olur. Katılım olmazsa bir şey olmaz. Bu da birlikten, dirlikten geçer. Birlik olmazsa güç olmaz…
KKTC’de en çok Adanalı ve Çukurovalı var. Bunları bir araya getirmek, birbirleriyle tanıştırmak tek amacımız. Ama bunu vatandaşın da istemesi gerek. Biz umudumuzu kaybetmedik. Üyelerimizin derneğe sahip çıkacaklarına inancımız tamdır.” diye anlatıyor.
Derneklerinin siyasetin neresinde olduğunu sormam üzerine içtenlikle şunları söylüyor: “ Biz, siyasetle ilgilenmiyoruz. Hiçbir siyasi parti ile ilişkimiz yok. Herkese eşit mesafedeyiz. Birine ne kadar uzaksak, diğerine o kadar da yakınız. Ne kadar yakınsak, o kadar da uzağız.
Bütün siyasilere kapımız açık. Dileyenler gelebilir. Düşüncelerini, projelerini, yapmak istediklerini anlatabilirler. Mesela geçtiğimiz günlerde, ‘Yeni İkamet Tüzüğü’ ile ilgili olarak İçişleri Bakanı derneğimize geldi. Bizlere bu tüzüğü anlattı. Dinledik. Düşüncelerimizi aktardık. Bizler de beğenmediğimiz maddeleri anlattık. Sayın Bakan da yanlış bulduğumuz kısımları not alarak düzeltme yoluna gideceklerini belirtti. Şu anda basında düzeltilmiş olarak açıklandı.
Neticede demokratik bir anlayışa sahibiz. Düşüncelerinden dolayı kimseye düşman değiliz. Uygun bulduğumuz projeleri, halkın yararına olabilecek düşünceleri destekleriz. Siyasi kavgamız yoktur. Hiçbir siyasi partinin derneği değiliz… "
Başkan Sabahattin Kurt, eleştiriye açık olduklarını, olumlu ve yapıcı şeylere saygı duyduklarını, derneğin ileriye gitmesi için herkesle iyi ilişkiler içinde olmak istediklerini ve bu anlamda herkesle çalışmaya hazır olduklarını belirtiyor. “Biz, iyi niyetli olan herkesle işbirliği yapmaya hazırız. Yeter ki gelip bize dürüstçe bunu anlatsınlar. Birlikte çalışmamız için, bir şeyler üretmemiz için derneğe üye olmaları şart değil. Onu şart koşmuyoruz. Gelsinler, etkinliklerimize katılsınlar. Duygu ve düşüncelerini varsa projelerini bizimle paylaşsınlar. Olumlu olan her projeye varız.” diyor…
Kahvelerimizi, çaylarımızı içtikten sonra birer de hatıra fotoğrafı çektiriyoruz. Bizi misafir ettiği için Sayın Başkana çok teşekkür ediyoruz.
Sohbetimiz esnasında biz, kendisini içten ve samimi bulduk. Kendisini en kısa zamanda Hakikat WEB TV’de yayınlanan “Hakan Yozcu İle KKTC Güncel” Programına davet ettik. Kısmet olursa Aralık ayı içinde kendilerini Hakikat TV’de konuk edeceğiz…
Görüşmek dileği ile hepinize iyi günler diliyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.