EY NEFİS
Ey Nefis;
Ulaşılması zor yada bazen yasak olan isteklere erişmek için ne kadar uğraşır, ne çok peşinde koşarsın, gayen dünyevi isteklere ulaşmak olduğundan mal mülk için epey bir çabalar ama eline geçince çabuk sıkılır, şükrü unutur, hatta eriştiğine razı gelmez, şikayet eder, hep daha iyisini istersin.
Derler ya hani nefsi doyurmak kolay değildir diye; öyle ya bitmeyen taleplerle doludur nefis; hem nefis değil midir! Allah’a isyan eden ve ancak açlık ile terbiye edilince sen benim Rabbi Rahimimsin bende senin abdinim diyen.
İnsan iki yönlü bir yapıya sahiptir. Birincisi; dünyevi yapı için et ve kemikten oluşan bedendir. İkincisi; başka bir âleme ait olan gaybi yapıda ki ruhtur. Nefsimiz topraktan yaratılmıştır, haliyle yemeye içmeye, barınmaya, ısınmaya, korunmaya ihtiyacı vardır tabi ki bunlar için kendimize iyi bakmalıyız, olması gerektiği ölçü kadar ihtiyaçlarını gidermeliyiz; ancak nefsin ihtiyaçlarını karşılarken ruhu doyurmayı da ihmal etmemeliyiz.
Ruh ölümsüz bir varlıktır. Allah bize kendi ruhundan üflemiştir bu yüzden ruhun ilacı da Allah sevgisidir, ruh Allah’a muhtaçtır, ona aşıktır, onu arar, gayesi ona ulaşmaktır.
Eğer ruhumuzu doyurursak nefsimizde yavaş yavaş mertebelerinden biri olan Nefsi Levvameye yani Kötülük yaptığında bundan pişman olup af dileyen nefse ulaşır, ibadetlerle, Allahı çokça anmakla beraber iyice doyuma ulaşan ruh; nefsi Nefsi Radiyyeye yani Allah’tan razı olmuş nefse taşıyacaktır.
Demek ki nefsimizin ihtiyaçlarını Ruhu doyuma ulaşmak için bir amaç olarak kullanmamız gereklidir. Ruhumuzu doyurdukça nefsimizde onunla beraber manevî anlamda doymaya başlayacaktır.
İşte bu yüzdendir insan Mekke Medineye gittiği zaman hiç ordan ayrılmak istememesinin sebebi, vakti tavafladır, 5 vakti namazladır, çokça Allahı zikretmesine fırsattır ve ruh bunları tattığı zaman kendisinin Allah’a daha da çok yaklaştığını hisseder, insanın nefsine değil ruhuna hitap ettiği için orası gönülde büyük bir yer eder, akılda, kalpte orada kalır, hiç doyum olmayan bir misafirlik olur. Kafile görevlisinin dediği gibi "Rahmanın Misafiri" olursunuz.
Allah hiç gitmemiş olana da tekrar gitmek isteyene de o misafirligi nasip eylesin duası ile
Amin....