- 1135 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
İMAN VE ÖNEMİ
Unutmamak gerekir ki,Sevgili Peygamberimiz iki cihan Güneşinin bildirdiğine göre, Gerçek imanlı kimsede şu Güzel üç özellik bulunur.1-Allah ve Resulünü her şeyden daha çok sevmek 2- sevdiklerini Allah için sevmek ,sevmediğini de Allah için sevmemek. 3- imanın tadını ,lezzetini tatdık dan sonra imansızlığı düşmek den çok korkmak. MÜSLÜMAN, imansızlığa düşmek ile yüksek bir yerden Ateşe düşmeyi,yüksek bir yerden Ateşe atılmayı bir tutmalıdır. Ve günlük Hayatta imanını zedeleyici ve zayıflatıcı bir şeyle karşılaştığı zaman, hemen AMENTÜYE ,KELİMEYİ TEVHİD VE KELİMEYİ ŞEHADETE sığınarak çokça okumalıdır. Ve hemen Namaza da Rüku ve secdeleri çok çok okumalıdır. Ve hemen camiye koşuşup sığınmalı,hemen içtenlikle tövbe istiğfar okumalı imansızlığa düşürmemesi için Yüce Allaha yalvarıp yakarmalıdır.
Bazı kimselerin ne kadar günah işlersem işleyeyim,ne kadar Haram fiillerim olursa olsun,ibadet Dua Tövbe üzere olmasamda,Allah benim Günahlarımı Affeder,benim kalbim temiz diyerek büyük günahlarda ömrünü geçirip,Cennetlik olacağını bekler olması umut etmiş olması çok yanlış ve şeytani, bir yaşayış şeklidir.Zira Allahu Tealanın hiç kimsenin ibadet ve Duasına ihitiyacı olmadığı gibi Kafir ve isyankar kimseleri Affedip cennete dahil etmek MECBURİYETİ de Haşa yoktur...
Allahın büyüklüğünü Azametini,Affını ve mağfiretini düşünerek RÜKU VE SECDELERDE onu yüksek sıfatlarla anıp,noksan sıfatlardan tenzih etmelidir. çok sağlam bir iman ve ibadet Aşkı üzere bir ömür nasip etmesi,ve son zamanlarında da HÜSNÜ HATİME,İMANLI GÜZEL BİR SON nasip etmesi için Allaha yalvarımalıdır.yakarmalıdır. Çünkü Rabbımız Dua ve Tövbe ederken içten gelerek çok büyük bir samimiyetle, korku ve ümit ile yalvara yakara Dua ve Tövbe edin diye bir Ayeti kerimesinde bildirmektedir...
ABDULKERİM KAYA,EMEKLİ VAİZ,24.10.2019,ANKARA
YORUMLAR
İman dolu varlıkların duyduğu özlem ve inançla yürümenin de meali idi yazınız ve çok da faydalandık.
Dini anlamda böylesi huzur veren paylaşımlar iyi geliyor insana hele ki inançsızlığı ile övünenlerden gına gelip bizler dinimizi layığı ile yaşamak adına çabalarken.
Allah razı olsun hocam.
Selam ve dua ile ve lütfen arkası da gelsin böylesi huzura sevk eden derlemelerinizin ve de şiirlerinizin.
ABDULKERİM KAYA
Gülüm Çamlısoy
İnşallah.
Çok çok teşekkür ediyorum.
Muhteşem dinimizin güzelliklerine sığınmak yine yüce Rabbimiz bizleri her türlü kazadan, beladan ve kötülükten koruyan bu anlamda aciz varlığımla bilgisizliğime vakıfım ve öğrenmek de maneviyatın enginliğinde vazife bildiğim.
Allah razı olsun çok değerli hocam.
Bilmemek değil öğrenmemek ayıp bu bağlamda öğrenci kimliğimle duyumsamak ve feyiz almak ilk vazifem.
Selam ve dua ile.
Çok çok sağ olun muhterem hocam.
İnancın ışığıdır bizleri ayakta tutan ve yolumuzu aydınlık kılan.