- 642 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İslam ve Demokrasi
İyi akşamlar sevgili dostlar
Yazılarım bir pilan yapmadan gelişen duygu ve düşüncelerimden oluşmaktadır,
sizleri sıkmadan konuyu dağıtmadan başlayıp bitirmek istiyorum.
Bilindiği üzere yeryüzünde kafalardaki ,kafamızdaki İslamı yansıtan bir devlet yoktur olacak gibide görünmüyor.İnananların kafalarındaki İslam anlayışı coğrafyaya ve kişiye göre farklılık gösteriyor oysa bilindiği üzere doğru tektdir tek doğru yolda kimse buluşamıyor bu yüzden farklı inançlarıda dahil edersek konuya milyonlarca insanın ve inançlarının serbestçe yaşadığı ibadet ettiği tek düzen Demokrasi diyebilirim.Dünya üzerinde örnekleride mevcuttur her ne kadar ulusal çıkarlarımız ayrı düşsede Avrupadaki müslümanlar hallerinden memnunlar ve Avrupada yaşamak istiyorlar konuyu İslam ile yönetildiğini iddia eden ülkeler nasıl değerlendiriyor bilemem oysa hem müslümanlar hemde gayri müslümler İslam ülkelerini tercih etmesi gerekirdi bu basit denklem bize ip ucu veriyor.Allah’ın emirlerini Demokrasilerdede yapabilir ve yaşayabiliriz en mükemmel biçimde eğer istersek. Demokrasiler inanç özgürlüğünün garantisidir en azından öyle olması gerekiyor.
Saygılar
YORUMLAR
islami bir yasa ile yönetilecek toplumda insana ve bireye kalan sadece susarak
zalimlerin ağızlarından çıkan sözleri ayetlerle genişlete genişlete hadislerle süsleye süsleye insanları sömürmek olacaktır.
bir din ile ( hangisi olursa olsun) demokrasi yan yana gelemez.
gelirse
1- din, dinliğinden çıkar. çünkü din buyurgandır, zalimdir,
dinleri; son yıllarda böcek yiyen bitkilere benzetiyorum.. güzel kokular, albenili renkler ile böcekleri kendini çekip onların iliği sömüren bitkiler gibi..
2- demokrasi yaralanır hem de ağır yaralanır.dindarlar demorkasiyi sadece ikiyüzlülüklerini perdelemek için savunur. özde savunamaz.
demokratik olarak çıkan bir yasa hernhangi bir dinin farzına ters ise ne olacak düşünün?
bu yasayı kabul eden dindar, dinini reddetmiş olur..
mesela; bireyselcilik, kadının statüsüni dinlere göre belirlemeye kalkarsanızi o dinin kafiri olursunuz.. gerçek böyle ise din ile demokrasinin yan yana gelemeyeceği açıktır.
avrupaya veya diğer ülkelere neden insanlar kaçıyori göç ediyor iyi irdelemek gerekir. sonuçta: islamı olarka bakarsak, oralarda cami var, islami toplum var lakin ihtimal son yy da dinler yavaş yavaş terkedilecek..terkedilmek zorunda çünkü ganimet ve torpilden başka bıralacak mirasları yok.
ahlak derseniz; modern hukukla ahlak kavramında düzenlenebilir..dine ihtiyaç yok yani.
https://www.haberturk.com/abd-de-yeni-din-arastirmasi-kendini-hristiyan-olarak-tanimlayanlarin-sayisi-10-yilda-yuzde-12-azaldi-2532211
yapılan araştırmalar zaten geleceğin dinden kaçtığını belgeliyor..
zamanı gelen fikri ne bombayla ne de zorbalıkla ne ki savaşla engeleyemeyiz..
din out, uygar düşünce ( dindara da nefes alma imkanı veren) in..
saygılarımla..