- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TAKLİTÇİ NESİL
Taklitçi nedir?
Bir malı veya bir kişiyi taklit eden aynısını yapandır.
Mesela özenti benzemeye çalışma veya moda da denilebilir.
Cenabı Allah her insanı birbirinden ayrı yaratmıştır. Parmak izi bile birbirine benzemez.
İnsanlar neden kendilerini başkalarına benzetmeye çalışırlar.
Giyim kuşam saç şekli konuşma tarzı..vs. yani onun gibi olmak isterler.
Buna neden olan faktörler nedir? İnsanın kendini tanımaması ve kendine güvenmemesi yani kişilik eksikliği.
İnsanın kendine örnek alabileceği insan olabilir ama kendini ve özbenliğini değiştirmeden.
Neyini örnek alabilirsin meziyetini, kariyerini olumlu yanlarını alabiliriz.
Toplumlar birbirine benzemeye çalışıyorlar.
Avrupalılar giyim tarzlarını, konuşmalarını, örf adetlerini,
filmlerini yüzyıllardır misyonerlik kurumları sayesinde dünyadaki ülkeleri ve milletleri kendilerine benzetmeye çalışmışlardır.
Kültürlerini, dinlerini, dillerini, müziklerini, sanatlarını diğer milletlere aşılamışlardır.
Japonlar, Çinliler, Kızılderililer, Araplar…vs. zamanla Avrupalılaşmışlardır.
Kendi örf adetleri, giyim ve kuşamları, müzik kültürlerini ihmal etmişlerdir.
Türk milleti de avrupanın ve Amerikanın kültürünün etkisinde kalmıştır.
Yabancı kolejler, misyonerlik faaliyetleri Amerikan ve Avrupa filmleri yabancı giysi ve eşyaları
sigara..vs. sırf hava olsun, gösteriş olsun diye alınan giysiler,
eşyalar. Şuan kendi arabesk müziğimize bile küçümseyerek bakan Avrupa hayranı sanatçılar var.
Çünkü onlar Türk ve Müslüman kültürünün Avrupa da ve dünyada yaymak yerine tam tersini yapıp onların kültürünü, müziklerini..vs. yaymaya çalışıp sonrada kendilerini entel aydın kesim olarak tanıtıyorlar.
Türk insanı ne kadar yabancı kültürleri bünyesine alsa da kendi kültüründen özbenliğinden vazgeçmez.
Bizler kendi kültürümüzü ilk önce kendimiz benimseyip ülkemizde fuarlarla, bayramlarla, şenliklerle kültürümüzü her gencimize öğretceğiz.
Sonrada bütün dünya Türklerin kendi gelenek ve göreneklerinden oluşan kültürlerini öğretecektir.
Mesela selamlaşma misafirperverlik, komşuluk.
Yani Müslümanlıktan gelme komşusu açken kendi tok yatan bizden değildir
cümlesini dünyaya yaymak ve dünyaya örnek olmaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.