Burda NASA'da..
Kafayı sıyıracağuuuummmm
"Ver bana yüzbin dolar ben sana hepsini söyleyeceğim"
Kamuoyunda cübbeli olarak bilinen Nakşibendi ekolünden Ahmet Ünlü’nün sözleri..
Uzay araştırmaları konusunda söylemiş....
Bir dindarı veya dinciyi aydınlatabilirsek bir kişi kazanacağız ülkemizin yarınları için...
Velhasılı :) elbette düz mü yuvarlak mı, kaç adet sema var, 8 mi cennet , 90 cehennem kuyusu mu?? Ne gerek var sorgulamaya...araştırmaya... çay sonra gelip gitmeye devam...
Yat kalk, dön dön başa gel, ver al, git gel aynı konular tarihte de bugünde de
velhasılı...
Gizemli Sayılar diye bir film var..
filmakinesi.net/gizli-sayilar-2016-izle.html
Bu linkten izledim filmi..
Abd ve Rusya’nın ay savaşı veya uzaya çıkma yarışındaki abd ’de yani nasa da geçen 3 siyahi kadının yaşadıkları??
Beyazların ve siyahların tuvaletinin, otobüsünün vb herşeyinin ayrı olduğu siyasi ve kültürel olaylar içinde...
Öyle diyordu Nasa’nın başındaki kahraman veya oyuncu...
"--Alın bakalım, artık renkli (siyahi) tuvaleti yok, beyaz tuvaleti de yok,
Bildiğiniz tuvalet var. Canın nereye istiyorsan oraya gir.Masana yakın olsun mümkünse...
Burda Nasa’da hepimiz aynı renkte yaşıyoruz.!"
Matematiğin, fiziğin edebiyatın, şiirin ve yazının da dini olmamalı..
Hepimiz aynı tuvaleti kullanıyoruz değil mi??
LAKİN KURUMSALLAŞMAYI ISKALADIK... Elbette tuvalet kurumsallaşması değil gelecek sadece??
Kaç liraydı ücretleri yani tuvaletlerin 1 tl mi? Enflasyon etkiledi mi yoksa..
Lakin bir bakıyorsun,
Her dinin kendine özel ritüelleri veya tapınakları...
İnsanları ayırmaktan başka bir işe yaramamışlar..
İsa: Tanrı’nın hakkı Tanrıya, Sezar’ın hakkı Sezar’a diyerek ...
Musa bir başka şeyler, Muhammed başka şeyler diyerek iyice ayırmış, ayrıştırmış, karıştırmış...
Ne Sezar kaldı ne isa, ne Muhammed kaldı ne cehil ...falan fişman..
Lakin hala yanı çelişkiler ve ayrımlar...
2. dünya savaşı sırasında Buzul-İklim araştırması yapan insanlar devlet savaşlarından etkilenmemişti..
Birbiriyle savaşan devletlerin vatandaşları aynı amaç için bir arada insanca yaşayabiliyor yardımlaşabiliyordu..
Çok değil son 60-70 yılda bir başka düşünce ve kuşak fikriyatı doğuyor..
ve bu kuşaklar, nasıl ki abd’de renkli -beyaz ayrımı bittiyse (istisnalar vardır elbet)
Günümüzde de ilmi araştırmalar din farklılığını bitirecek
ve
İnsanlık yeni ve modern dinde birleşecek... Z kuşağı bunu görecektir.
Bu şekilde düşünüp yaşayamazsak
Zaten cehennemi kendi ellerimizle yaratacağız!
Yakın yıkın dikta edin empoze etmeye devam edin dinleri?? Hangisi olursa olsun...
Ayırın, çarpıştırın, en iyisi benimki diye kibre dalın..
Bu çağda en gereksiz şey din değil midir?
Bu arada uzayda ozana, şaire, yazara, yazı ve şiir severe ihtiyaç var mıdır acep??
Saygılarımla
Esen kalın..
YORUMLAR
Verdiğiniz cübbeli vb.örnekler İslamı temsil edemez bu guruplar kendi değirmenime su taşıtan guruplardır.
İslamı temsil eden birkişi (peygamberimizden başka ) yoktur çıkmamıştır cübbeli gibileri kendi hallerine bırakalım bu gibi guruplar size katılıyorum geleceğimizi baltalayan insanlardan oluşuyor .
Saygılar