İzlediniz mi Dostlarım
Merhaba,
Uzun yazmaya ne hacet
Aypetya. Acaba doğru mu yazılışı...?
Aypetya...
Bilemiyorum ama aşık olunacak bir sanatçı canlandırmış filmde karakteri.
Aslında ülkemizde tüm imamların ve müftülerin 3 defa izlemesi şart koşulmalı..
Kişisel gelişim açısından.. Hiç olmazsa lise mezunlarının.. Söz meclisten dışarı..
Elbette biliyoruz üstadı azam bir çok şairimizin diploması yoktu..
ve hala onların şiirleri önümüzü aydınlatıyor. Mezuniyet ne ki sadece, değil mi?
Konuyu dağıtmayı nasıl başarıyorum, yazı yazmayı beceremiyorum ki..
Ya hu, geçenlerde bir din öğretmenine soruşturma açılmış haberlerde okuduz mu?
11. sınıf öğrencilerine sınıfta bir arkadaşlarını canlı canlı kefenlettirmiş.
İnsan nasıl gömülür, daha doğrusu müslüman nasıl gömülürdür sanırım dersin konusu..
Hatta öğrencileri mezarlığa da götürmüşler..
Bilmiyorum soruşturmanın akıbeti nasıl oldu?
Elbette onlar da haklı, şunun şurasında 60-80 yıl ha demeden geçip gidiyor...
Zaten dert çile, kavga gürültü, enflasyon, savaş, hakaret, hırsızlık, yolsuzluk.kırtasiye masrafı
yargının her dönem kendi gibi düşünmeyelere ızdırap yaşatması, devletler arası sorunlar..
Falan filan..
Bu dünyanın ehemniyeti ne ki;
Bari çocuklarımıza nasıl kefenleniriz, nasıl gömülürüz öğretelim değil mi?
Aypetya, doğru mu acep yazılışı? Aşık olunacak kadar güzel yaratık aslında..
Aşık olunacak boyutu sadece yazıyı ilginçleştirmek babında yani..
"Agora" diye bir film var. Sanırım 3. defa izlemiş oldum.
Ben böyleyim işte, sen nasılsın?
Bir şiiri belki defalarca tekrar tekrar okurum.
Kimi içimde küheylanlar koşarken bazı romanları da 2. defa okuduğumu hatırlıyorum.
Niye böyle yapıyorum. Sizin bir fikriniz var mı?
Acaba, bir hastalığa mı yakalandım..
Benimki de iş yani, ne hastalığı dostum..
Benim ülkemde 600 küsür sayfalık bir kitabı senede en az 2 defa okuyan insanlar var..
Ya hu hatta belki haftada ayda okuyanlar vardır..
Okumayı çok seven bir milletiniz.
O yüzden işte her iyi güzel konuda dünyada ilk 3’ün içinde kalmayı başarırız.
Ben 3-5-10 yılda bazı romanları 2-3 defa okumuşum, ayıp mı? Ülkemizin okuma yüzdesine göre epey epey çizginin dışında kalırım.. Yani genelde arka sıralarda otururdum anlayın işte..
Ön sıralarda oturduğum da oluyordu ..Önemli mi sanki, Sıra işte..Tahtadan..
Aslında günümüzde okumaktan ziyade seyretmek merkezli bir öğrenme metodu var..
Yeni kuşak sanırım internet sayesinde epey film sEyretmiştir.
Kitapların özeti gibi filmler..
Neydi filmin adı..
AGORA. TR dublajlı...
jetfilmizle.vip/agora-turkce-dublaj-izle.html
Önce reklam falan çıkıyor kapatın, izleyin..
Konusu mu: Bilemiyorum, nasıl bir konu arıyorsunuz ki?
Yüzde olarak?
Kamu Yönetimi % 20
Kütüphane Yönetimi % 3
Roma-% 5
Efendilik-% 10
Kölelik-% 8
Felsefe-% 10
Paganlık-% 5
Hristiyanlık-% 20
Yahudilik, % 5
Plotanik aşk- %15
Kadına baskı- %3
Cinsel istismar-%1
Düşünce, tartışma- fikir alışverişi -%95
Topladım yüzde % 200 yapıyor.. Bu toplamda Yanılma payı % 2 falandır..
Üzgünüm kan dökme de var filmde..
Ben kısa yazamıyorum dostum.. Uzayıp gidiyor..
Eğer su gibi okuyabildiysen bu yazıyı, şimdi hadi film seyretmeye..
Bana ne, istersen seyretmeye de bilirsin dostum. Ayıp ediyorsun yani..
Ben ülkemizdeki ve tarihimizdeki olaylara biraz benzerlikler kurarak izlemeye çalıştım..
Mesela Naciye Sultan mıydı, Hem Atatürk’ün hem Enver Paşanın peşinden koştuğu...
Acaba o da mı bilim kadınıydı?
Nasıl başarıyorlar üstadım, koca koca paşaları devlet kuran adamları kendilerinin peşinden sürüklemeye...
Hiç bir zaman çözülmeyecek konu?
Kadınlar azizim, kadınlar devlet de kurdurur insana devlet de yıktırır..
Anekdot: Kültürel ve dinsel baskıya karşı kadınlarımızı koruyalım veya destek verelim hiç olmazsa..
Lakin pozitif ayrımcılığa da karşı çıkalım bir çok konuda..İstisnalar hariç..
Pozitif ayrımcılığın sonunda istemediğimiz bir noktaya gidebiliriz...
Kaş yapalım derken göz çıkarmayalım yani sosyolojik babda..
Selam Kelam
Filmin linki..
jetfilmizle.vip/agora-turkce-dublaj-izle.html
Linklerde kırılma veya hatalar olabiliyor..
başka sitelerden de izlenebilir..
Filmin adı: AGORA