- 642 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kimse Kusura Bakmasın Lütfen.
Kimse kusura bakmasın lütfen.. Ancak, "Dünya Kız Çocukları Günü", diye kutlama yapılması nasıl bir şeydir!? Hele ki; "8 Mart Dünya Kadınlar Günü" nün yıllardır layıkıyla hakkı verilememişken.. İlla ki; bir şey yapılacak ise "Kadınlar Günü" nün ruhuna uygun faaliyetler yapılıp bu günün hakkı verilebilir. Böylece, geleceğin yetişkini olacak olan kız çocuklarının da bu gününe ve geleceğine yönelik faydalı işler yapılabilir. Dünya Kadınlar Günü, yıllardır amacına uygun bir şekilde layığıyla değerlendirilememişken henüz "Dünya Kız Çocukları Günü" diye kutlama, "Bir oğlu olmalı insanın", "Bir kızı olmalı insanın" gibi paylaşımları oldukça duyarlılıktan uzak ve acımasız buluyorum.
Bir kızı olmayan yatsın da ölsün mü yani... Ya da erkek çocuğu olmayan... Çok istemesine rağmen hiç çocuğu olmayanlar, doğuştan zihinsel ya da fiziksel engelli olup yaşam boyu bakıma muhtaç çocuğu olanlar kahırlarından kendilerini dağlara mı vursunlar ne yapsınlar. Erkek çocuğu olup da bu günlerde sınıra gönderen ve bir kaç gün geçmeden şehit haberini alan analar ne yapsınlar!? "Zaten, erkekti!", deyip yüreklerine taş mı bassınlar... "Barış Pınarı" harekatının yapıldığı ve şehit haberlerinin geldiği bu günlerde "Dünya Kız Çocukları Günü Kutlama" muhabbetleri de neyin nesidir böyle... Duyarsızlığın, acımasızlığın dik alasıdır!
İki erkek evlat annesi olarak ben yavrularımın varlığına her gün şükrediyorum. Hele ki, yine erkek olan üç günlük ilk bebeğimi kaybettikten sonra Yüce Allah’ın bana bahşettiği yavrularım için Rabb’ime minnettarım. İlk bebeğim için tabii ki üzüldüm hala da üzülürüm. Özellikle de sağnak yağmurda depreşir üzüntüm... Bebeğimi defnetmemizin ertesinde Haziran ayında yağan sağnak yağışta o anki ruh halimle; "Ben nasıl bir anneyim ki, bebeğim yağmurun altında ıslanırken evin içinde oturabiliyorum!?", diye ağladığımı bilirim. Ama, asla isyan etmedim. Olanlar için şükrettim. "Veren de Allah, alan da Allah. Takdir Yüce Allah’ın...", diyerek olmayan için sabrettim.
İki erkek evladı olan bir anne olarak oğullarımın varlığına her gün şükrediyorum. "Bir de kızım olsaydı.", demedim hiç. "Rabb’imin takdirinde vardır bir hikmet..", diye düşündüm.
Allah, hakkımızda her şeyin hayırlısını versin. Kızın da oğlanın da.. Yapılan kutlamaların, paylaşımların da hayırlısı olsun inşallah. Şu anda sınırda bizler rahat edelim diye canını ortaya koyan erkek evlatlarımızın da yar ve yardımcısı olsun Rabb’im inşallah. Amin.
Sürç-ü lisan ettikse affola...
Sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Allah’a emanet olun. Sevgilerimle...
Perihan METİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.