- 382 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Adı Batasıca
Annemle merdivendn çıkıyorduk "Adı batasıca yine mi geldin!"deyip yukarı çıktı babaannem. Babaannem nedendir bilmem beni hiç sevmez. Ben de onu! Dedemin mevlüdü için gitmiştik köye. İnternet çekmeyen yerde ne işim olurdu yoksa! Sabah erkenden kalktık yağmur yağıyordu yine de ailece ve imam efendiyi de alıp mezara gittik. Bir tek babaannem ağladı.O da uzaktan. Eve döndük,ev ana baba günü gibiydi. Yukarı çıktım bir tek babaannemin odası boştu girdim, karanlıktı pencereleri ağaçlar kapatmıştı ışık düğmesi aradım kırılmıştı. Oflayarak oturdum,telefona baktım internet çekmiyordu içindeki müziklerden sıkılmıştım, artık hiç yapmadığım birseyi yaptım radyoyu açtım tek bir kanal çekiyordu o da sadece türkü çalıyordu sessizlikten iyidir dedim kapatmadim annem duysa beni öldürür. Müziğin sesini duymuş olacak ki babaannem girdi içeri müziği kapatacaktim ki dur dedi kapıyı kapatıp eşiğe çöktü hıçkıra hıçkıra ağladı. Pişman olmuştum sanırım dedem gelmişti aklına. "Cereyan çarpmış dediler, görmedim." "İyi de dedem kalp krizinden öldü" dedim. "Deden mezarinda ters dönsün inşallah" dedi,korktum ya kimden bahsediyordu ki. Devam etti "Vermediler beni,parası yokmuş o da para kazanmak için köye cereyan döşeyen işçilerle calismaya gitmiş yağmur yagiyormus nasıl etmiş etmemiş bilmem ceryan çarpmış bir alıp vermiş oracıkta, elleri güzel yarimin elleri delinmis kapkara kesilmiş."dedi dizine vura vura ağladı. Eliyle yüzünü sildi devam etti "Çok ağladım anam babam korkmus canıma kiyarim diye keşke de kiysaydim.Dedenin o zaman karısı ölmüş,haber salmışlar gelsin alsın beni diye. Gelip aldı kör olasica. Evlendim,yine de unutmadim her sabah dedene yalan söyleyip kabristana giderdim ama yaklasamazdim uzaktan aglardim. Bir gün cesaret edip mezarına sarılacakken biri yazmamdan tuttu,döndüm ki deden,anlamış; orada sevdigimin başında kemiklerimi kırana kadar dövdü beni." Ağzını tutarak ağladı. Sonra bir hışımla kalktı. O an niye sorma gereği duydumsa"Babaanne adı neydi?"dedim. O da "Adın batsın"dedi. O an anladım babaannemin elektriğe olan düsmanligini,o an anladım dedemin ısrarla babama oğlun olursa adını Ali kocayacaksin baskısını,beni neden sevemediğini,anladım ki dedem için ağlamadığını...