- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kültürümüz üzerine
Demokratik, laik, bilimsel ve cinsiyet ayrımcılığı olmadan; eğitim hakkı önündeki tüm engellerin kaldırılması temennisiyle: Özgüvenli, değer duygusu yüksek, Güçlü kızlar ve güçlü kadınlar ile aydınlık yarınlara…
Tebrikler Sn. Çağdaş laik TC. kadını.
Günümüz Türkiyesinin sosyal siyasal ekonomik sorunları yanında
HEPSİNDEN DAHA ÖNEMLİSİ KÜLTÜREL SORUN Olduğu kanaatındayım.
Diğer sorunlar kısa zamanda düze çıkarılır, ama yobazlaşmış meczupların
elinde kalmış bir kültürü düze çıkarmanın öyle kolay olmadığı tarihsel ve
sosyolojik bir gerçektir.
İşte Hırıstıyanlıkta bin yıl sürmüş
İslam dünyasında devam etmekte.
Orada papazların yerini bizde din ve inanç sömürücüsü ( bezirgenler) olan tarikat şeyhleri almıştır.
Papazlar afaroz,cennet belgesi saçmalığıyla kiliseyi , devlete borç para verecek, her dediğini kabul
ettirecek güce erdirmişler, Neyse!
Demokratik, laik, bilimsel ve cinsiyet ayrımcılığı olmadan; eğitim hakkı önündeki tüm engellerin kaldırılması temennisiyle: Öz güvenli, değer duygusu yüksek, Güçlü kızlar ve güçlü kadınlar ile aydınlık yarınlara…
Peki papaz efendiler ellerindeki kozlarla siyasi etkinlik sağlamışlar da bizdeki tarikat babaları ne yapmışlar ne yapmaktalar hiç düşündünüz mü? Ben düşündüm:
kendilerine bağlı muridlerin oy potansiyeliyle iktidarlara yön vermekteler....
Altlarında limozinler zırhlılar bulunmakta iktidarların arka bahçesi rolünü oynamaktalar...
İşte Feytullah Gülen denen zat-ı Muhteremin gelişmesi siyasal destek vardığı nokta , sosyal siyasal güç.
Kültürel, sosyal ve siyasal yönlerine gelince, ( Edebiyat Defterinde yer alan okuduğum ve bu satırları
yazmama vesile olan yazıda yazarın belirtmiş olduğu )
sorunların temelinde arap islam öncesi geleneğinin devamı olduğu oradan dinsel belgelere dinsel belgelerden de dinin yayıldığı yerlerdeki dayatmalardır.
İşte bir Orta Asya Türk kültürünün yurdu olan Ahmeet Yesevi ve dahanice bilgelerinrin yetişmiş olduğu Afganistanda Arap kültür dayatmasıyla yerli kültürün direnmesi kavgasıdır kırk yıldan beri süregelen kavga...
Ve bizde Türkiyemizde Arap kültürüyle Anadolu yani bura yerlisiyle Türk akınlarıyla oluşan
Anadolu kültürünün çekiymesidir hala devam eden.
Laiklik denen ilim bilim akıl özgür düşüncenin toplum yaşamındaki halidir.
Temeli Anadolu kültürüdür.
Mustafa Kemal’in uydurduğu icat ettiği bir yaşam biçim zorlaması dayatması değildir.
Öze dönüştür. özgür düşünce akıl ve iradenin yaşamsal halidir. Alışıla gelmiş bağnazlıkların
esaretinden kalmadan, devamlı değişim halin de olan yaşam gerçekleridir olması gereken.
Mustafa Kemal’e onun devrim ilkelerine, düşman kesilenler hakaret edenler ah bu tarihsel ve
sosyal gerçekleri bilselerdi.bir bilselerdi.Okumuyor araştırmıyorlar ki bilsinler.
Okuyanları da kendi akidelerinden başka bir şey okumuyorlar ki...
Bir çok mesai arkadaşım başta olmak üzere pek çok örnek verebilirim.... Nokt...!
Mustafa Ertürk/ Em. Hakim
EM.HAKİM tarafından 10/10/2019 5:52:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.