- 393 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YDP 3. Yılını Kutladı
Yeniden Doğuş Partisi, 3. Kuruluş yıldönümünü Girne’de Vuni Palace Oteli’nde büyük bir kalabalık ile büyük bir coşkuyla kutladı.
Bütün KKTC adeta Girne’ye akın ederek Otel salonunu ve bahçesini doldurdu. Daha otele girmeden bahçe, bir gelin gibi süslenmiş, insanlarla dolup taşmıştı. Yolun başında görevliler gelen araçları durdurup “Üzgünüz, yer yok” diyerek başka yerlere park etmelerini istiyorlardı.
Otel bahçesinde ise mahşeri bir kalabalık bulunuyordu. Herkes sohbet ediyor, kimileri hasret gideriyor, tokalaşıyor, birbirine sarılıyor ve öpüşüyorlardı.
Biraz sonra Genel Başkan Prof Erhan Arıklı, Değerli Eşleri, Lefkoşa Milletvekili Bertan Zaroğlu ve Genel Sekreter Turan Büyükyılmaz otel bahçesine ellerinde yanan meşalelerle girdiler. Ve ortada bulunan büyük bir meşaleyi hep birlikte yaktılar. Birliği, beraberliği ve güçlü olduklarının mesajlarını veriyorlardı böylece. Dakikalarca alkışlandılar. Herkesle tokalaşıp, selamlaştılar…
İçerideki salon daha çok kalabalıktı. Yer kalmamıştı. Büyük bir kalabalık vardı. Adada yaşanan elim kaza sonucu hayatlarını kaybeden vatandaşlarımıza saygıdan dolayı müzik çalmıyordu salonda. Her türlü eğlence iptal edilmişti. Vatandaşlarımız yasta iken eğlenmek bizlere yakışmazdı çünkü. Başsağlıkları dilendi acılı ailelere… Bir daha böyle acıların yaşanmaması dilekleri sunuldu…
Genel Başkan Prof Dr Erhan Arıklı alkışlarla sahneye konuşmasını yapmaya çıktı. YDP Genel Başkanı Prof Dr Erhan Arıklı böyle bir geceye emeği geçen herkese teşekkür ederek başladı konuşmasına. Gelenlere teşekkür etti. Böyle bir günde yalnız bırakılmadıkları için.
Prof Arıklı, Mecliste 6 parti bulunduğunu, bunlardan 5 tanesinin iktidara taşınarak denendiğini belirterek, denenmeyen tek partinin sadece YDP olduğunu söyledi.
Prof Arıklı şöyle devam etti: “2 Milletvekili ile 48 milletvekiline karşı mücadele veriyoruz. Bir milletvekilimiz dedi ki “2 milletvekili ile ortalığı dağıtıyorsunuz. 10 vekiliniz olsaydı bizim halimiz ne olurdu?” Ben de dedim ki: “Korkunun ecele faydası yok. 10 vekil bize yetmez. YDP’nin hedefi tek başına iktidar olmaktır.” Alkışlar burada hat safhaya çıktı. Salondakiler büyük bir coşku ile alkışladılar genel başkanlarını.
Arıklı devam etti: “Önümüzde bir Cumhurbaşkanlığı seçimi var. Meşaleyi saraya dikmeye var mısınız?” Yine büyük bir alkış tufanı kopuyor. Arıklı devam ediyor: “Cumhurbaşkanlığı bizi kesmez. Tek başımıza iktidara yürüyoruz. Hedefimiz bu…” Alkışlar, alkışlar, alkışlar…
Arıklı devam ediyor: “KKTC’nin sorunlarını ancak YDP çözer. Yıllardır çözülemeyen, kangren haline gelen sorunlar var. İktidara gelenlerin hiç biri bu sorunları çözemedi. Bunları ancak YDP çözer. YDP, iktidara gelecek, sorunlar çözülecek. Lütfen bizi takip edin.” Akışlar, alkışlar…
“14 tane komitemiz var. Bunlar hiç durmadan çalışıyor. Ülkenin sorunları masaya yatırıldı. Çözümler üretiliyor.
Bir Anayasa Değişikliği Paketi hazırladık. Meclisteki partiler bu taslağı gördüler, hayranlıklarını gizleyemediler.
Bu yol kutlu bir yoldur. Bu yük, kutlu bir yüktür. Mazlumların, ezilenlerin, ötekileştirilenlerin partisiyiz. Bunların hakkını aramak Allah’ın indinde kutsaldır. Biz de kutsal bir dava için çalışıyoruz. Bu nedenle Allah bu çalışmamızı takdir edecektir.
Anayasa değişikliği için 10 milletvekiline ihtiyaç var. Bu nedenle DP ile işbirliği yapmak istedik. Ama hemen şer odakları harekete geçti. Bu parti ile birleşeceğimizi ortaya attılar. İftira atmaya başladılar.
YDP, bir dava partisidir. Temeli 1981’de atılan bir davanın temsilcisidir. İsteyen partiler, kapısına kilidi vurur, YDP’ye gelir. Yetkili kurullarımız da bunu değerlendirir. Aksi halde hiçbir parti ile birleşmemiz asla söz konusu değildir. Fitne ve fesada pirim vermeyiz. Vermeyiniz…”
YDP Genel Başkanı Prof Erhan Arıklı, böylece birkaç gündür dedikodu mahiyetinde yer alan DP ile birleşiyor safsatalarına da son noktayı koymuş oldu. Öyle bir şey yok.
Prof Erhan Arıklı “Cumhurbaşkanlığı seçimlerine tüm ilçeleri, örgütleri, kongreleri yenileyerek, yeni bir heyecanla ve yepyeni bir kadro ile gireceğiz. Bu nedenle hepimizin sırtında büyük bir yük var. Sorumluluğumuzu biliyoruz. Hepimizin sırtında bu sorumluluk var. Bu sorumluluğu da layıkıyla yerine getireceğinizden eminim.” dedi.
Orda bulunanlar alkışlarla Sayın Arıklı’ya eşlik ettiler. “Cumhurbaşkanı adayımız” diyerek kendileriyle fotoğraf çektirme yarışına girdiler.
Böylece Prof Dr Erhan Arıklı, bana göre Cumhurbaşkanlığı adaylığını resmi olmasa da açıklamış oldu…
Ayakta alkışlıyoruz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.