Çalışmak
" Öyle günahlar vardır ki, ancak Çalışmak ile Önlenir, Afedilir" Hadisi Şerif
Rızkı veren Allah’tır. Doğru.
Peki Nasıl?
"Sebeplere sarılınız".
Sebepler Nedir?
Somut Yaşam Olanaklarıdır.
Âdem Peygâmber yaratıldı. Ziraatı, avlanmayı öğrendi. Bu somut sebepler ile Çalışmak ile Yaşamını sürdürüp Rızkını kazandı.
Somuncu Baba, ekmek pişirip sattı, rızkını kazandı.
İsa peygâmber, hekim idi. Doktorluk yaptı. Marangozdu.
Davut a.s. demirci idi. Silâh üretti.
Zülkârneyn, askeri bir Komutandı. Hükümdar idi.
İdris peygâmber, Bilim insanı idi. Terzi idi. Eğitmen ve Öğretmendi. Kitaplar yazdı..
Şit a.s. hallaç idi. Yorgan sırıyan ilk insandı.
Nuh a.s. gemi inşaa etti.
İbrâhim peygâmber, Mimardı. Lokantacı idi.
Hz. Muhâmmed, ticaret yaptı.
Bilgeler, Filozoflar bilim ürettiler, kitaplar yazdılar, danışmanlık yaptılar, yol gösterdiler. Işık oldular.
Sanatçılar, hoş melodiler ile eşsiz eserlerle yaşamı renklendirdiler.
Zanaatkârlar, yoktan var etmenin hazzı ile hayatımızı kolaylaştıran yenilikler icat ettiler.
...
Müslümanı, gâvuru, her bir birey AZMETTİLER, ÇALIŞTILAR..Çalışmaktadırlar ve de Çalışacaklar..
Allâh, Âzimdir. Âzmedeni sever. Gâyyurdur, Gayret edeni, Çalışkan olanı sever..
Çalışmak, İbâdettir. Hayattır. Hayatın devamlılığını sağlamaktır. Kolaylaştırmaktır.
’Nerede hareket, orada bereket’..
Veren el olmak, Cömertlik, Üretkenlik, Faydalı birey olabilmenin yol ve yöntemi, Çalışmaktır.
TEMBEL İNSÂN, FAYDASIZ İNSÂNDIR.
Çalışmak Güzeldir. Güzelliktir.
Sevgilerimle..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.