- 1258 Okunma
- 16 Yorum
- 5 Beğeni
KİTAP
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Nermin Kaçar kardeşim kitap çıkarmış. BİLİNMEZİN PEŞİNDE. Roman. İncelik gösterdi. Bana da gönderdi. Kendisini buradan Defterden tanırım. Güçlü kaleminin yanı sıra, hanımefendi saygılı biridir. Pırıl pırıl bir kalbi vardır. O nu buradan bir kez daha kutluyorum.
Edebiyat adına kalemi eline alan hemen hemen herkesin hayalidir. Okunmak, beğenilmek mürekkep kokusunu içine çekmek, bir evlat gibi kitabını bağrına basmak. O nu eşe, dosta göndermek. Ancak cesaret işidir kitap çıkartmak. Ne kadar çok yazan insan varsa onların özlemlerini yerine getirebilecek yayınevleri de vardır. Arz talep dengesidir bu.
Ben de o özlemi yaşadım. Burada Edebiyat Defterinde yazdıklarımı kitaplaştırmak istedim. Birçok yayıneviyle görüştüm. İstedikleri fiyat ve en az basacakları miktar bana çok geldi. Onlar da haklıydı, ben de…
100-200 kitap için basım kalıpları hazırlamak onları tatmin etmiyordu. En az basacakları 1000 adeti de ben nasıl tüketecektim?
Sonunda makul bir fiyata 100 adet kitap için burada Isparta’da bir reklam firmasıyla anlaştım. Kitaplarımı evime getirdiğimde onları bir evlat gibi sevdim, okşadım. O an tarif edilemez bir mutluluktu. Sonraki aşama belirlediğim kişilere göndermekti. Gelecek tepkileri heyecanla bekledim.
Bir kısmı “kitabını aldım” dahi demedi. Bir kısmı sadece kuru bir teşekkür etti. Beni mutlu eden, sevindiren bir kısım dost da neredeyse kitaptaki her yazıma yorum getirerek mutluluğuma ortak oldular.
Cesaret işidir kitap çıkarmak;
Kitabımda da yazdığım bir anımı sizlerle paylaşmak isterim:
Kaldırıma dizdiği aynı kitapları satan bir satıcıyla karşılaştım bir gün. Yerden aldığım bir kitaba göz gezdirdim. İnceledim. Güzel yazılmıştı. Sordum: “ Niye hep aynı kitabı satıyorsun?” “Elimde kaldılar. Kitabın yazarı benim. Bir kitabın satılması iyi yazmaya değil, iyi pazarlanmaya bakıyormuş meğerse. Ben de masrafımı çıkarmak için elimde kalanları satmaya uğraşıyorum.”
Kaldırımda ki kitaplar : “Beni kucağına al” diye ağlayan yetim çocuklar gibiydiler. Yazar satıcıdan cebimde ne kadar para varsa kitap aldım. Dostlara dağıttım. Netice de ben de bir yazardım.
Bu yazıyı yazmamdaki neden siz yazar dostlarımı hayal kırıklığına uğratmak değildir. Yazmak kitap sahibi olmak her yazarın vaz geçilmez bir hayalidir. Ama maalesef Memleketimizin gerçeği de bu.
Peki, ikinci bir kitabımı da bastıracak mıyım? Hele şu evimize yaptırdığım yeni gardırobun borcu bir bitsin de. Onu o zaman düşünürüz…
Hayallerinizin gerçek olması dileklerimle…
YORUMLAR
Eli kalem tutan, yazıyla ilgilenen herkesin haygalinde yazdıklarını bir arada görmek vardır.
"Boysan, bana göre şu sayfada bir yıla yakındır anlatmaya çalıştığım şeyi bünyesinde toplamış birisi, gerçek bir ehlikeyiftir. Yani, yaptığı işi münhasıran salimen bitmesi ve güzel olması için yapan, “yavaş yavaş” yaşayan, zarif, yaşadığı dünyayla ilgili birisi. Zaman kavramıyla modern insanınki gibi hastalıklı bir ilişkisi yok. Gazetelerde yazmaya 61 yaşında başlamış, 63 yaşında ilk kitabı çıkmış, 85 yaşına kadar 30 kitap yazmış."
Aydın Boysan'la ilgili bu alıntı hayatta hiçbir şey için geç olmadığının bir kanıtı gibidir. herkes ve her şey kendi zamanını yaşar.
Size ilk yazdığım yorumlardan birinde söz etmiştim yazı dilinizin ustalığından... çok doğru bir saptamaymış...
Sizin anlatacak, yazacak bir o kadar daha gözleminiz, yaşanmışlığınız, çıkarımlarınız vardır mutlaka. Bu kadar hassas bir göz ve yürek bir araya gelmişken... daha çok kitap basılır bence...
Okurunuz bol olsun, başarılarınız daim olsun...
Saygılarımla....
Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 10/9/2019 10:30:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Bedri Tokul
"Hocam çok güzel sohbetiniz var. Yazsanız ya?
Ve başlıyor koca usta yazmaya...
Benim yazılarım hakkındaki görüşünüz beni hep mutlu etmiştir. Yüreklendirmiştir.
Ben 100 adet kitap bastırdım. Eşe dosta dağıtmak için.Dağıttım da.
Ama hiç bir yayın evinin devreye girmesini arzu etmedim.
Bundan sonra mı?
Ya nasip diyelim.
Değerli yorumunuz için teşekkür ediyor Selam ve Saygılarımı gönderiyorum.
Sağ olun. Var olun.
Evet Bedri bey, kutluyorum kalben ne güzel bir duygudur , okumak isterim kitabınızı efendim. Yıllar önce amatörce bir kitabımın heyecanını anlatmam mümkün değildir. Bu arada Nermin Kaçar hanımın kitabı da hayırlı olsun. Kemnur beyin de ruhu şad olsun sayenizde anmış olduk...Nice kitaplarınıza imzanızı atmanız dileğimle..Saygılarımı bıraktım...
Bedri Tokul
Kitabım mahdut miktarda bir yayınevi aracılığı çile değil özel olarak
basılmıştı.
Size de göndermekten onur duyardım.
Ancak emin olun bir tek kitabımdan başka elimde hiç kitabım yok.
Değerini bilmeyen .bir çok kişiye gönderdim. Şimdi çok üzgünüm.
Eğer bir kitabım daha olacaksa size de göndermenin sevincini
yaşayacağım.
Selam ve Saygıyla...
Oya gedik
İyi dilek ve temennileriniz için teşekkür ederim.
Şiirime gösterdiğiniz ilgi için de sağ olun.
O şiir KEMNUR mahlaslı İSYAN şarkısının bestecisi Halil Sezai'nin babası
Kemal Paracıklıoğlu'na yazılmıştı.
Kendisi rahmetli oldu. Sitemizin yazarlarındandı.
Yattığı yer nur olsun. İyi bir yazardı.
Selamlar... Teşekkürler...
Bedri Tokul tarafından 10/5/2019 9:47:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
levent taner
"KEMNUR" hocamızı da rahmetle anıyorum
Saygı ve selamlarımla...
Merhaba hocam
Kitabınızı tebrik edemem
Biliyorum ki, o bir eser çünkü
Kutluyorum eserinizi içtenlikle
Hak ettiği alakayı görür dilerim ki
Günün yazısını da kutluyorum aynı içtenlikle
Saygı ve selamlarımla...
Bedri Tokul
Yorumunuza cevabım üstte.
Kusuruma bakmayın...
Bir yazınıza yazdığım yorumda epey tepki vermiştiniz..yemiştim zılgıtı..
sonuçta
üretimin son aşamasıdır kitap çıkarmak.
bir fidanın büyüyüp, çiçeklenmesi, çiçeklerine don vurmadan meyveye durması
adım adım, tüm engelleri aşması gibi..
bir başarıdır..ve siz bu başarmışsınız.
ANCAK kendi kitaplarınız hakkında bilgi vermemişsiniz,
konusu türü vb.. hatta fiyatı..
internet edebiyat siteleri sayesinde 10 a yakın ekstra kitabım oldu, hiç bir dost arkadaş sanal tanıdığım yazarım veya şairim ücret kabul etmiyor. ıban nosu istiyorsun yok vermiyor, posta çeki vermiyor vb..
ya hu üstadım diyorum, neden ücretini kabul etmiyorsun???
eğer bir insan, kardeşiniz, dostunuz veya, hanımefendi veya ağabeyiniz sizden kitap istiyorsa, yaz kapağın iç tarafına ıban numarasını...
o şekilde postala talep edenlere...
bu konuda sıkıntılar var..
illahi yayınevinden basılıp,kitapçılarda, kitapkafelerde, kırtasiyelere düşünce mi ücret ile alabileceğiz????
şimdi size desem ki;
üstad mesaj yoluyla adres bilgilerimi veririm, ıban numaranızı da kitap ile göndermeniz kaydıyla postalarsanız da memnun olurum..
ihtimal gönderirisiniz, ancak ıban numarası yazmazsınız değil mi?
çünkü hep böyle oldu..hiç olmazsa maliyetini yazmalısınız..
bilmiyorum bu konuda haksız mıyım??
yayınevleri tekelleşmiş gibi..
her konuda olduğu gibi edebiyat alanında isim gerekiyor..bir dafa sivrildiniz, isim yaptınız mı nobele kadar yolu var..
edebiyat alanında da, basımı, dağıtımı, kitabın okura ulaşması
bir çok merhaleden geçiyor..
önce dar çevre, sonra ilçe ve il bazında ... dünyaya doğru örgütlenmişler basımevleri..
maliyet ve fayda analizi konusunda dediğiniz gibi onlar da haklı..
geçen aylarda bir romanı tekrar okumak istedim, kitaplığıma baktım..bulamadım.
herhalde vermişimdir birine..
internetten PDF formatında buldum, indirdim...
ancak fazla okuyamadım..kitabın elde olması gibi olmuyor ekran üzerinden...kitabın kokusu deriz ya, sayfaların akması, hışırtısı...
eline al taşı..boş vaktinden oku..
belki bunları pdf formatında da yapaabiliriz ancak hayli hayli zor ve meşakkatli, insanın okuma hevesini köreltiyor pdf formatları.
uzatmayayım..
en az sizin kadar sevindim..
lafazanlığım tuttu kusura bakmayın...
çocuğunuz kucağınıza ilk aldığınız andaki hislerin heyecanı samimiyeti ve sevgisi..anlatılamaz kelimeye dökülemez fazla..
sevinciniz sevincimiz, duyarlılığınız duyarlılığınızdır bu konuda..
Okurlarınız çok olsun üstad.
Nice kitaplara diyelim.
saygılarımla..
Bedri Tokul
"Zılgıt" ben hatırlamıyorum bile . Ama inkar da etmiyorum.
Olmuştur.
İster yaşlılığıma istersen o anki psikolojime ver.
Kitap hikayem şöyle:
Her yazar bir kitabının olmasını hayal eder. Ben de onlardan biriydim.
Bir çok yayıneviyle görüşmelerim oldu. Yazıda da belirttiğim gibi istenilen fiyat
ve basacakları miktar bana çok geldi. Burada Isparta'da bir reklamcıyla tanıştım.
O bana:
"Abi en az100 adet fotokopi tekniğiyle kitabını hazırlarım. Beğenmezsen para da verme"
Dedi. Adeti 15 Tl. ye anlaştık. Kitabımın içeriği de burada bu sitede yayınladığım yazılar.
Aldığı para helal olsun. Hani yazılarımızın üzerine resim koyuyoruz ya fotokopi olduğundan o resimlerde her yazımın üzerinde birinci hamur kağıda güzel kaliteli bir kapakla hazırlanmış.
Ücret konusuna gelince; bir tanıdığım kitap bastırdı. Elinde çanta almak istemeyenlere
neredeyse zorla satmak istiyordu. Onun düştüğü duruma düşmek istemedim.
Aslında yıllar önce de"Eğer bir kitabım olursa isteyene ücretsiz vereceğim" diye kendime sözüm vardı.
sizin bu samimi yorumunuz bir kitabı fazlasıyla hak ediyor. Emin olun elimde sadece bir kitabım kaldı. Hak etmeyen nicelerine verdim. Şimdi üzülüyorum.
İnternet'ten kitap okumaya gelince:
Bu bilgisayar denen ukalaya gücüm, ancak yazılarımı yayınlayacak kadar yetiyor. onun dilinden fazla anlamıyorum.
Samimi yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Sizi kırdım ise özür dilerim...
Bedri Tokul
Sağ olun.Var olun.
Selam ve Saygıyla.
Edebiyat Defterinin Kıymetli Yazarları.
Ben yazımda da belirttiğim gibi bir Yayın eviyle anlaşarak
kitap çıkarıp satışa sunmadım.
Sadece kitap çıkarmanın zorluğunu risklerini yaşadıklarımdan,
kitap çıkarmak niyetinde olanların da yaşaya bilme ihtimalini
vurgulamak istedim.
Evet !
Cesaret işidir kitap çıkarmak.Her yazarın özlemidir.
Eğer yine bir kitabım olacaksa, hiç bir yayın eviyle anlaşmadan
ilk kitabımda uyguladığım sistemi uygulayarak siz değerli dostlarıma
bilâ üçret göndermekten zevk alacağım.
Sevgi ve Saygılarımla...
Hayırlı uğurlu satışı bol gönlünüz şen olsun. Ne mutlu bir kitabınız olmuş. En kısa zamanda temin edip okuyacağım.
Sevgi ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Samimi ve yürekten duygularınıza teşekkür ederim.
Keşke elim de olsa da size de göndere bilsem.
Kitabım da yazılanlar sizlerle burada paylaştıklarımdı.
Siz zaten neredeyse hepsini okumuş yorumunuzu esirgememiştiniz.
Tekrar teşekkür ediyor Saygılarımı gönderiyorum.
Bedri Tokul
Nermin kardeşimi ben de tebrik ettim.
Cesaretini yürekten kutladım.
Öyle veya böyle bir kitabım oldu.
Zaten içeriği de burada yazdıklarımdı.
Düşünemedim. Keşke daha fazla bastırsaydım.
Özel olarak ürettirdiğim bir kitabım vardı.
Onu da dağıttım zaten.
Kitaplı olma zevkini bir kez tattım.
Bundan sonra da olmayı versin.
Şunun şurasında burada okuyup yazıyoruz.
Bu az mı bir zevk?
Selam ve Sevgiyle SULTAN...
Can dostum VAROL.
Hakikaten zor. Bir eser meydana geliyor ama ne zorluklarla.
İkinci kitabı bir an önce çıkart lütfen. Bana da gönder mutlaka. Ama parasıyla lütfen.
İlk kitabın şu an elimde.
Çok teşekkür ederim sağol.
Elinden ve kelinden öpüyorum canım Ağabeyim.
Selamlar.
Bedri Tokul
Haaa... Ücretine gelince; benim kitabıma güç yetmez.
Ya arabanın anahtarını alırım. Ya da evinin tapusunu...
Var mısın bu şarta?
Şaka tabii.
Bir gerçek DOSTA kitap gönderilecek. Ve ondan ücret beklenecek.
Olur mu hiç öyle şey?
Kitap değil sana canım feda olsun.
Hasretle öperim gözlerinden GARDAŞIM benim...
Suat Zobu
Can dostum VAROL.
Hakikaten zor. Bir eser meydana geliyor ama ne zorluklarla.
İkinci kitabı bir an önce çıkart lütfen. Bana da gönder mutlaka. Ama parasıyla lütfen.
İlk kitabın şu an elimde.
Çok teşekkür ederim sağol.
Elinden ve kelinden öpüyorum canım Ağabeyim.
Selamlar.
Can dostum VAROL.
Hakikaten zor. Bir eser meydana geliyor ama ne zorluklarla.
İkinci kitabı bir an önce çıkart lütfen. Bana da gönder mutlaka. Ama parasıyla lütfen.
İlk kitabın şu an elimde.
Çok teşekkür ederim sağol.
Elinden ve kelinden öpüyorum canım Ağabeyim.
Selamlar.