ŞİİRLİK
Şair ve şiir yazan arasındaki farkı şöyle açıklayabilirim; şairlik yaşantısaldır,az şiir yazmanız ya da kötü şiir yazmanız veya hem az hem kötü şiir yazmanız şairliğinize engel değildir,fakat bir şart vardır; şiir gibi yaşamak koşulu...Bir şiirin içinde soluk alarak yaşamınızı devam ettirmek...Uzaklara bakmak değil uzakları görmeniz gerekir,eğer biri size bakıp şiir yazmakta zorlanmıyorsa siz şairsinizdir,bir şiire konu olan kurmaca bir şiir yazarı olarak şairlik kapısından içeriye girersiniz,bu öyle bir şeydir ki siz hem şiir hem de şairsinizdir...
Şiir yazmak ise eylemseldir,anlık ve fiile yoneliktir,binlerce mükemmel şiiriniz olabilir;fakat bir şiirin içinde yaşamıyorsanız,soluk aldığınız yer diğer insanların yanı ise şair değilsinizdir,sadece şiiri deneyimleyen kurt bir sözcük avcısı olmaktan öteye gidemezsiniz...Dizeler tek başına yıkık domino taşlarına benzer,asıl gösteri onlara değecek sihirli bir elin varlığıyla mümkündür...Bu şairin elidir,domino taşlarını dizmeye başlar şair,her taşın ayrı bir hikayesi,her hikayenin değişmeyen bir şairi vardır...
İlker ÖZDEMİR
YORUMLAR
yıldız tozu
Benim anladığım kadarı ile şiir sahibi de bunu bu şekilde algılamış ve bu onun romantik şiirler yazacağı anlamına gelmez, sadece iyi niyetidir. Ben şairin tarzını zaten çok iyi biliyorum, merak etmeyiniz.
ressam12
sizin latifeniz ve niyetinizden ziyade iyi şiir yazanların okuyucunun etkisinde kalabileceği ihtimalinden rahatsızım ben
yıldız tozu
ressam12
söz düellosuna gerek yok
cevabınız çok iyiydi
çok iyi geceler