- 352 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Maksatlı Yapıyorlar Gibi Bunları
Televizyon seyretmiyorum saatlerce, bazı zaman dizilerin isimlerine ve fragmanlarına gözüm takılır, magazin programlarını mizah yazılarıma konu etmek için zaman zaman seyrederim, hepsi odur... Bu sıralar, dizi isimlerine acayip kafayı taktım her nedense...
En gıcık kaptığım dizi isimlerinin başında şu Zalim İstanbul geliyor. Başka bir isim konamaz mıydı bu dizinin adı? İstanbul Niye zalim olsun ki? Hazreti Muhammed sav.’in övgüsüne mazhar olmuş Ebu Eyüb El Ensari’yi bağrında saklayan güzelim İstanbul... Fatih Sultan Mehmet Hanın Türk Milletine armağanı güzelim şehir....
Bu şiddet sarmalı Kurtlar Vadisi denen saçma sapan dizi ile başladı... Mafya ve derin devlet ilişkileri ısıtılıp ısıtılıp millete izlettirildi... Senaryo yazarları ve oyuncular malı götürdü tabi ki... Bizim mafya ile yasa dışı işler ile ne alakamız olur ki? Şimdilerde reytingleri yerlerde sürünse de bir zaman bayıla bayıla izledi banim vatandaşlarım çoluk çocuk...
Başka ilginç bir dizi simi yine ’’Aşk Ağlatır’’... Aşk niye ağlatsın arkadaşım, sevmek, sevilmek, birini beğenmek, birine ilgi göstermek kötü bir şey mi ki? Sevgi ile aşk ile tutuşan gönüller bir oldu mu, samanlık seyran olur da derler büyüklerimiz...
Günümüz dizileri, biraz da toplumu uyutmak için kullanılmaktadır... Türk Toplumu, okumasın, yazmasın, çizmesin keşke, sabahtan akşama kadar televizyon başına geçsin eş dost, komşuları ile sabahları geri zekalı aksiyon programlarını seyretsin, akşamları da diziden diziye atlasın, ama yeter ki kitap okumasın, gazete okumasın, memleket meseleleri hakkında düşünmesin... Biz sigaraları buzlarız, içkileri buzlarız göstermeyiz millete... Sonrası iyi uykular tatlı rüyalar, ülke de elden giderse, artık onu da siz düşünün...
Özel kanalların bir çoğunun haberleri evlere şenlik... Kedi ağaca çıkmış, itfaiye kurtarmış. Seksen yaşında ki dede o yaşına rağmen spor yapıyormuş... Bilmem kim Guines Rekorlar Kitabına girmek için geri geri yürümeye başlamış... O arada da teröristler karakol basmış, beş askerimizi şehit etmiş, trafik kazalarında 23 vatandaşımız hayatını kaybetmiş... Bakanın biri Yüce Divanda yargılanacakmış... Afganistan’da ki bombalı saldırıda kırk kişi parçalanarak ölmüş... Bunların ne önemi var ki? Yeter ki sen vatandaş olarak memleket meselelerine kafa yorma...
YORUMLAR
Dizilerle büyüyen bir nesil benim nesil.Çizgi filmlerle başladı bu yolculuk..
olumsuzlarından ziyade güzel olanları da var üstadım..
Aklıma gelenleri yazayım, fırsatınız olunca internet dizi sitelerinden izleyin..
efsane prens, kore dizisi. en az 3 defa izledim...ailecek izlenebilir.
konusu devlet, hanedan, çin zulmü, yeni devlet kurma gibi..en güzel aşk dizisi bile olabilir. sonunda ayrılık var. 81 bölüm, belki de 10-15 böümü zorlama sıkmaya başlıyor insanı ama.. güzel bir diziydi, kaçıncı yy belki 7-8 yy olabilir..
denizler imparatoru; kore dizisi olmalı yine tarihi.. güzeldi..
yunus emre aşkın yolculuğu: yunus emre, nallıhan, kadılık, dervişlik, dergah, bey, nezaret konuları işliyor.. en az 2 sefer de bunu izlemişimdir.ailecke izlenebilir.
ramazan dizilerinden, osmanlı devri genelde mahalle tarihi: Yamak Ahmet, güzeldi..
tatlı niyetine tr dizilerinden;ailecek izlenebilirler..
6 mantı.. gayet hoş..komedi, izmir kayseri kültürü karşılaştırması vb..
güzel köylü: komedi, köy-şehir hayatı, aşk, kışkançlık..
trend diziler de var. genelde yabancı ağırlıklı..
the 100, uzun bir dizi..tr dublajı mevcut,
la casa de papel: tr dublaj, sorgulamak babında gayet düşündürücü..ailecek yine de izlenemez, olmadık yerlerde erotik sahneler çıkıyor.
la ca de papel konusu pek sarmadı ancak izlemeye başlayınca sonradan sarıyor..
avrupa tarihiyle alakalı diziler, kültür dünyamıza uzak ama yine de bizdekilerden çok daha gerçekci..
vikings, tr dublaj mevcut ailecek izlenemez pek, iskandinavlar ile avrupa ziyadesiyleingiltre ilişkisi, isevilik- şaman kültürü çatışması vb..
Da Vinci’s Demons; tr dublaj mevcut..favori bir dizi.. mutlaka izlenmeli..
The Tudors : ingiltre tarihiyle alakalı..
Marco Polo: kubilay han devrinde bir italyan gezgin..kısa dizi 3 sezon..
genelde tv den ziyade internet üzerinden takip ediliyor artık dizi ve sinema sektörü..
yılları aştı pek tv açılmaz bizim evde.. internet tv yi ikinci plana attı sanki..
saygılarımla hocam..
esen kalınız..
Bir de şu var Ustam dizilerde,
Bir erkek bir kadın birbirini seviyor. Hatta evli bile olanlar var. 3. ve 4. şahıslar ortaya çıkıyor bu birbirini seven kişilerle uğraşmaya başlıyor. Ayartmaya daha doğrusu. Bu sonradan gelen şahıslardan erkek olanı kadını, kadın olanı erkeği alenen ayartmaya çalışıyor. Böyle bir durum bizim toplumumuzda cinayete bile sebep olabilir halbuki. Bu durum dizinin her bölümünde sürüp gidiyor. Her bölümde de neredeyse başarılı olacak pozisyonda hep.
Güzel bir yazı.
Selam ve saygılar Ustam.
Ahmet Zeytinci
Ben de bir başka konudan muzdaribim sevgili Ahmet.
Geçen saydım değişik televizyon kanallarında beş adet yemek programı var. Oğluma dedim '' Ya bu ne. beş adet yemek programı mı olur.'' Oğlum saymaya başladı baktım beşten çok fazla...
Anlamadığım nokta: Millet tadının nasıl bir şey olduğunu asla bilmediği, yapımı, sofraya konması, puanlanması saatler süren böyle programları nasıl seyrediyor? Öyle ya millet seyretmese her gün yenileri eklenmez. Seyredenler ne anlıyor bu programlardan? Ayşe'nin yaptığı yemeğin birinci gelecek olmasından millete ne?
Anlayamadım vesselam.
Selam ve sevgilerimle.
Ahmet Zeytinci
Tabi ki.
Biz uyanırsak, okursak sorgularız. Sorgularsak da tahtları sallanmaya başlar Hocam. O yüzden veriyorlar tvlerde sübliminali.
Kaleminize sağlık.