- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Hayat, Mücadele Etmektir.
Hayatın karşısında telaşla hareket etmeyin. Hayat telaşı affetmez. Pişman eder insanı. Yada alır bir yarısını. Hayatın karşısında sabırlı, hür ve dimdik durabilmeli insan. Öfke ile hareket etmeyin. Hırsınızla birlikte yenilir gidersiniz hayata. Sabrı Allah’tan dileyin, çaba sarf edin. İnanın Allah size omuzlayamayacsğınız bir yük vermez. Hayata sıkı tutunun ama öyle bir sıkı tutunun ki, yeri geldiğinde o sizi değil, siz onu yanıltın. Av değil avcı olun. Hayat perde arkasını acı çekmeden görmediğimiz bir tiyatrodur. Bu yüzden hayatın önce perde arkasını görmeye çalışın ki, size darbe vuracağı yerde bunu bilin ve o darbeyi ondan önce tahmin edin. Hayat hafife alınacak bir şey değildir.
Hayat ciddiye alınacak kadar önemlidir. Acımasız olsa da hayatı sevin. Fazla düşünmeyin. Ama düşünerek hareket edin. Düşünmeden yapılan bir davranış, bazen geç kalmaya sebep olur. Hayat dipsiz bir cendere, biz ise onun içine ya düşecek olan insanlarız yada onu farkedip düşmeden yolumuza devam edenlerdeniz..
İki şey vardır gerçek olan.
Biri ölüm.
Diğeri hayat.
Bu iki şeyi fazlasıyla ciddiye alarak yaşayın.
Hayat her zaman size gülmez ama siz ona gülmeyi bilin.
Hayatta her zaman mutlu olamazsınız ama her zaman mutluluğu kovalamayı, sizi mutlu edecek şeyleri sevmeyi bilin.
Mutsuzken de, bunun size verilmiş bir acı olduğunu değil de gelecek güzel günlerden bir haber olduğunu düşünün.
Hayat güzeldir, acı yanları olan.
Acıyı yaşatmadan tatlıyı sunmaz hayat.
Tatlıyı sunuyorsa eğer en başta, acıyı sonradan verir hayat. Bu dünyada acı çekmeden ölen hiçbir insan yoktur. Varsa da zaten o insanın bir kalbi yoktur.
En başta her insanın, hür bir vicdanı, saf bir kalbi ve dürüst bir karakteri olmalı.
Hayatı yenmek, sabır işidir.
Dua işidir.
Çaba işidir.
Acısıdır tatlısıyla hayatın kendisi ve getirdiği zorluklar.
Bunları bir imtihan olarak görün ve mücadele ile bütün zorlukları geçin.
Ölümden başkası yalan demişler ya, ölümden başka herşeyin çaresi olduğu gibi.
Her zorluk geçer, hayatta imkansız diye bir şey olmadığı gibi.
Zorluklar ve bunları mücadele ile geçmiş insanlar vardır.
Bu insanlar hayatı yenmiş insanlardır.
Çünkü hayat mücadele gerektiren bir sınavdır.
Çünkü hayat mücadeleyi sevmez.
Mücadelesi sabır olanın, sonu hayır olur.
Mücadeleniz güzel olsun.
Büyük olsun.
Mücadeleniz umudunuzu korusun.
Umudunu yitirmiş insanın, mücadelesi faydasız olur.
Umut ve mücadele,
sabır ve çaba,
dava ve cesaret,
dua ve inanç olmadan,
hayatı yenemez insan.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.