- 289 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MÜCADELE RUHU
MÜCADELE RUHU:
77 yıldır mücadele deyim. Ne kazandım, gözle görünen yaş. Adı belli yaş. Kuru değil ıslak değil, yaş. Ömür mücadele eğitimi, bitmeyen sınavlar, hızlı bir yarış. Bilmem kaçıncı maraton, kaçıncı etap. Ardı ardına katar, ekler bekler gider sin. Bir anlamı hedefi olmalı bu gidişin. Vardığın varabildiğin hedeflerin adını koymalı kalıcı olanları saymalı. Seninle gidecek olanların anlamı olmaz. Geride kalanların kalıcı olanları yaşamının imzasıdır kazancın. Para mal mülk eşya biter. Eserin gölgesi bile makbuldür. Diktiğin bir ağaçtan yararlanacak canlıların edecekleri duadır kazandığın. Bastığın toprak dahi diktiğin ürünün mahsulünü uzun yıllar kullanacaktır. Hatta senden çok daha uzun süreli olabilir. Oksijen verecek senden sonrakilerini yaşatacaktır. İlahi döngü bunu hedefler, yaradılış mucizesi budur. Dünya tarihinde; insanlık ve toplumsal devirler, olmuştur, olacaktır da. Devletler, şehirler; medeniyetler kendiliğinden ot gibi yetişmezler. Onları duyarlı görüşler hazırlar insanlara. Zamanla dallanır budaklanır oluşur. Tarihi liderler yetişir yetiştirirler bu kurulumu. Ömürleri bu uğurda, bize ve topluma ad olur. Ata olur. Türkü olur dilimizden düşmez. Onu silmeye yeltenenlerin kendileri silinir giderler elbet bir gün hesap günü, hesap verirler. Aldıkları ve sildikleri her hesap, yüzdürdükleri gemiler batar. Kaptanlık layık olana hastır. Layık olmayanda saltanat kayığı dahi kalmaz.
BİR ŞART VARKİ; TOPLUMDA, SEYİR DEĞİL, EĞİLME, EĞİR, DEVİR GÖM.
BİR HAMLEYE, BİR KİŞİLİĞE KARAR VE ZARAR VERMEK; HAKSIZLIK ETMEK; HAK DA DEĞİL, AKDA DEĞİL. LEKEDİR.HEM DE KARA LEKE.
____________Vahdettin Aydınlı________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.