BİR ŞANS DAHA OLMAYACAK
Bir çoğumuzun kullandığı bir tabir var; "dünyaya bir kere geldik" Evet doğru dünyaya bir kere geldik ama dünyaya bir kere geldik; aslında hepimiz yaratıldığımız andan itibaren sonsuzluğun sahipleriyiz; yani bu dünyadan geçip sonsuzluğa doğru yol alacağız.
Bir kere geldik sözünü söylemek kadar kolay değildir aslında dünyadan gelip geçmek; ne için geldik, ne için yaşıyoruz, sonsuzluğa giderken geçtiğimiz bu dünyadan Allahı hakkı ile tanıyıp davranışlarımız ile halimize bunu ne kadar yansıtabildik; bunları hayat süzgecimizden geçirmemiz lazım; yani nasılsa ömür bitecek, dünya gelip geçecek deyip te istediğimiz her şeyi kafamıza göre başıboşmuşuz gibi yaşayamayız; çünkü başıboş değiliz. Her anımızı yazan, kiramen katibin melekleri var; yalnız değiliz, bize verilen sağlığında, malın mülkünde, boş zamanında bir sahibi var. Allah diyecek ki kulum ben sana bunları verdim sen sana verdiklerimi nasıl kullandin?
O yüzden sonsuzluğa giden yolda bu şans bizlere bir kere verildi dememiz daha makbuldür ve bizlerde bu şansı en iyi şekilde kullanabilmek için neler yapabiliriz, nasıl yaşamalıyız bunları düşünmeliyiz; Çünkü bir bakıyoruz gençlik geçmiş, yaşlılık gelmiş, ömür tükenmiş oluyor ve geriye de yaptıklarımız ile götüreceklerimiz kalıyor.
Ve bizler kabre giderken 3 şey takip edecek şöyle ki;
Peygamber Efendimiz S.A.V
Ölüyü (mezara kadar) üç şey takip eder: Ailesi, malı ve ameli. Bunlardan ikisi geri döner, biri bâki kalır: ailesi ve malı geri döner, ameli kendisiyle bâki kalır buyurmuşlardır.
Velhasılı Kelam Allah bizlere bir kere verdiği bu şansı Onun rızasını kazanacağımız şekilde kullanabilmeyi nasip eylesin çünkü bir daha geri dönme şansımız olamayacak.
Amin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.