ALLAHI ŞİKAYET ETMEK
Başlıkta ki konu ilk okuduğumuzda garip gelse de bununla ilgili bir yazı okudum bugün; ve belki de bir çoğumuzun bilmeden bu halin içinde olduğumuzu fark ettim. Hani halimizden razı olmama hali vardır ya; işte o hal Allah’ı şikayet etme haliymiş.
Bir işe niyetleniyor yada bazen bir şeyi gönülden çok isteyebiliyoruz ancak niyetlendiğimiz durum yada talep ettiğimiz konu istediğimiz gibi sonuçlanmayabiliyor. İşte o noktada her şeyin bir hikmeti, bir hayrı vardır diyebiliyor ve razı olabiliyorsak ne mutlu bizlere;ancak bu niye böyle oldu yada şu işim niye şöyle sonuçlanmadı demeye başlıyorsak işte bunun adı Allah’ı şikayet etmek demekmiş.
Bunun yerine sıkıntılarımız, isteklerimiz, yaşadıklarımız, yaşayacaklarımız için eğer şöyle dersek;
Bu Allah’ın benim hakkımda takdir ettiği bir kaderdir. Kaderime razı olmalıyım ki, bu imtihandan başarıyla çıkayım. Kim bilir belki bu imtihanla benim günahlarımı affetmeyi ve cennetteki derecelerimi yükseltmeyi amaçlamıştır.Öyleyse kadere rıza göstermeliyim ki, kederden ve dini zarardan kurtulayım.” Diyebilirsek bu en güzel en isabetli bir ifadedir.
Çünkü, razı olmamakla ve itiraz etmekle de bu işi düzlüğe çıkarmamız mümkün değildir. Öyleyse, hem dünyamızı hem ahiretimizi riske atacağımıza yalnız dünyanın bu belki de kısa zaman içinde bitecek olan imtihanına sabrederek ahiret hayatımızı kurtarmamız gerekir.” Ayrıca şöyle bir hususa dikkat edilmektedir;
Sıkıntılarımızdan, darlık zamanlarımızda ki durumumuzdan Allah’a memnuniyetsizliğimizi bildirmek, ona karşı gücenme vaziyetini göstermek sıkıntımızı ortadan kaldırmayacağı gibi bunu daha da artıracağı yönündedir.
Bediüzzaman Hazretlerinin şu ifadeleri dikkate değerdir.
"Kaderi tenkid eden başını örse vurur, kırar. Rahmete itiraz eden, rahmetten mahrum kalır." Velhasılı kelam imtihan dünyasındayız sıkıntılarımız neye kefarettir yada isteklerimiz bizim hayrımıza mı şerrimize mi ne şekilde sonuçlanacaktır bilemiyoruz, bunu düşünmek yerine her şeyin sahibi olan Allah’a tevekkül edip hayatımızı, niyetlerimizi ona bırakmalı onun takdir ettiği sonucun da hayırlı olduğuna tüm samimiyetimizle inanmalıyız...
YORUMLAR
Eğitici ve öğretici bir yazıydı, her şerde bile bizim için hayır vardır, bizi Yaradana güzellikle donatana nimetleriyle doyurana, hayırla el açtığımızda kabul olur o dua, kabul olmadı demem asla belki bir müsibeti başımdan savdı o duam, veya bir günahıma oldu belki de kefareti
kim bilebilir ki rabbimizden başka yüreğinize sağlık kardeşim saygılarımla...