- 469 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fani dünya ağacının baki meyvesi zekât ve namazdır
“Namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin. Kendiniz için her ne iyilik işlemiş olursanız, Allah katında onu bulursunuz. Şüphesiz Allah bütün yaptıklarınızı görür.” (Bakara 110)
‘Ne doğrarsan aşına o gelir kaşığına!’ sözü bu ayetten ilham alınarak söylenmiş olmalı. Aş, işin meyvesi, temiz bir aş, temiz bir fiilin eseri olabilir ancak. İnsanın işleri ya iyidir ya kötü, ya kârdır, ya zarar, ya günahtır ya sevap. Aşını zehir zıkkım etmek de insanın kendi elinde, sıhhat ve afiyet kaynağı etmekte.
Modern toplumun değerler dizisi önemli ölçüde değişmiş durumdadır; Ahirete endeksli yaşam anlayışında ciddi yıpranmalar gözlenmektedir. Özellikle anakent halkları yatırımlarını dünyaya yapmayı tercih ediyor gözüküyorlar. Çoğunluk iyi bir iş sahibi olmak için uğraşıyor. Yüklü bir banka hesabı sanki de her şey sayılıyor. Birkaç ev, yazlık, son model arabalar göz mü çıkarır! Şimdi kazanmayacaksın ne zaman kazanacaksın, şimdi hırslı olmayacaksın ne zaman hırslı olacaksın? Sözleriyle gençler motive edilmeye çalışılıyor.
Dünyadan başka bir yaşam bölgesinin varlığını kabul etmeyenler için bu değerler dizisi belki de doğrudur, fakat ahirete gideceğine, yeni ve kalıcı bir hayata başlayacağına inananlar böyle düşünürlerse ahirette umduklarını bulamayabilirler.
Allah Teâlâ inananların dünyevileşmesini engellemek için namaz ve zekâtı adeta sigorta olarak koymuştur. Eğer, Müslüman bir adamın namazı ve zekâtı yoksa onun sigortası atmış sayılır; karanlıktadır, gerçekte ne yaptığının, ne kazandığının, ne yiyip içtiğinin farkında değildir. Aksi geçerli ise, namaz ve zekât varsa, kişi ışıktadır, aşını da işini de ışıkta görür, bilir! Onun için inananların en hayırlı ameli namaz ve zekâttır.
Sonuç: En iyi alış-veriş Hak’la yapılan alış-veriştir. Allah Teâlâ, yaptığımız hiçbir amelin kaybolmayacağını bildiriyor. Yerine getirilen her emir, Ahiretteki hesaba yatırılan altın liralar hükmündedir. Eğer, bu amellerden Allah razı olursa, karşılığında verilecek olan cennette mülktür. Cennet baki, dünya fani; fani dünya ağacının baki meyvesi ise zekât ve namazdır. (M.Talât Uzunyaylalı)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.