- 315 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
2023 YILINA 4 YIL KALA
Hem siyasette hem ticarette ekonomik olarak insanlar Geleceklerine umutla bakmak istiyor.
Ekonomik krizlere, siyasi krizlere dur demek istiyorlar. Vatandaşın biri geçen bir soru sordu bana 1923’ten sonra Türkiye’nin devletçi bir kalkınma yapısı vardı.
O zamanlar devlet “A dan Z ye” milli fabrikalar kuruyordu, Yeni istihdam alanları oluşturuyordu.
Yatırım çoktu. Özellikle kendi yerli yatırımlarımız ön Plandaydı.
Yetişmiş iş adamı ve ticaret adamı azdı hatta yok gibiydi. Her meslekten zanaatkarlık gayri müslimlerin elindeydi. Kuyumcu, matbaacı, ayakkabıcı, çorapçı vs. … Aradan 100 yıl geçti
Türkiye’ de yetişmiş insan gücü hızla arttı. İş adamlarımız, Eğitimcilerimiz, doktorlarımız hangi sektörden ararsanız Kalifiye ve eğitimli insanlarımız, bilim adamlarımız yetişti.
Fakat devletimizin politikası da değişti. Bütün kurmuş Olduğumuz fabrikaları, işletmeleri özelleştirildi
Özelleştirmeye devam ediliyor… Fabrikaları alan Firmalarda teknolojik makinelere ağırlık verildiği için Elemanlar, işçiler işten çıkartılarak en az işçiyle Çalışıyorlar.
Bu yüzden işsizlik oranı da artmış durumda.
Yabancı sermaye Türkiye’de başta bankalar olmak üzere; Telekomünikasyon sektörü, finans sektörü, enerji ve yer Altı maden firmaları . yabancı ortaklıklara dönüyor,
Dönüştürülüyor.
Yani küresel sermayenin eline geçiyor. Perakende sektörü Bile yabancılaştı (gros marketler gibi). Milli kalkınmamız Yavaşladı.
İthalatla ihracat arasında neredeyse %30 fark var! Bu da İmalata yani üretime önem vermememizden kaynaklanıyor.
İş, aş, üretim değersiz hale geldi. Paranın stratejisi değişti. Asya da ki ülkelerin üretimi her geçen gün artarken Türkiye’de üretim düştü.
Toplumsal sorumlulukları yerine getirmememizin bedelini Hepimiz ödüyoruz. Onun içindir ki düşünmeliyiz,
Araştırmalıyız ve sorgulamalıyız bu ülkede çok şeyleri Değişmiştir.
Bakış açısı olarak statüko dan yana değil değişim yenilik Ve teknolojiden yana devletçilikten yana değil özelleştirme Ve atılımdan yana
Türkiye 2023 yılını hedefliyerek projelerle hem ekonomi Olarak, hem de okuma yazmada kriterlerimizi yükselterek Gelişmişliğimizi dünyada hak ettiğimiz yere gelmemiz için . Türkiye’nin kalkınmadaki hedefi 2023 tür.
Çünkü kısa vadeli projelerle değil uzun vadeli projelerle Devletin devamı esastır.
Eğitim, sağlık, ulaşım, ekonomi dengeleri korunmuş Gelişmek için yeni yeni atılımlar yapılmıştır .
Şimdi kendimize sormalıyız. Şöyle düşünüp hatırlayalım. 2000 -2002 yılları arasındaki 3’lü koalisyon hükümeti Zamanında 20 bankanın batması Türkiye ye verdiği zararı IMF kapılarında beklemek kaydıyla IMF nin şartları Doğrultusunda alınan kredileri ekonominin kötü gitmesi (o zaman global kriz yoktu). Amerika ve İsrail ajanlarının PKK lLideri APO’yu yakalayıp Türk hükümetine idamı kaldırmak Suretiyle şartlı teslim etmeleri ve o zaman ki hükümetin İdamı kaldırması.
Şimdi size soruyorum. Eğer 2002-2015 yıllar arasında Dünya ekonomisinde ve ülkelerinde kriz varken
Bir taraftan hem muhalefet, hem TUSİAD IMF den 30-50 Milyar dolar IMF nin şartları doğrultusunda kredi almaları İçin hükümete baskı yaparken
Hükümet bu krediyi almalımıydı. Yüksek faizli ve şartlı bir Kredi sundukları için hükümet krediyi almadı.
Bu global krizden nasıl çıkıldı. Kemerler sıkıldı. Hem Hükümet hem de halkımız kemerlerini sıktı
Ayağını yorganına göre uzattı. Her sıkıntının sonu ferahlık Olduğu için Türkiye’nin ekonomisi de insanı da bu krizden Kurtuldu.
Bizi Avrupa Birliğine almayan Avrupa ülkelerinden Yunanistan, İspanya, Macaristan…..vs. ülkeler bu dünya Krizinden çok büyük yara aldılar.
Acaba şuan ki hükümetin yerinde koalisyon hükümeti Olsaydı başka bir hükümet olsaydı. Türkiye bu krizden bu Kadar rahat çıkabilirimiydi.
Eğer bu krizde Türkiye r Yunanistanın İspanya nın Konumuna düşmediyse dirayetli bir yönetim olduğu için Ayakta kalmıştır.
Türkiye de eskiden kamu kuruluşları ve belediyeler arpalık Olarak kullanılıyordu. Yağmalanıyordu, talanlanıyordu Bunlar tarihimize geçmiştir
Bunları unutmayalım. Türkiye için çalışan Türkiye için Hizmet eden insanlarımıza sahip çıkalım. Türkiye için 2023 yılı milattır
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.