HOMO HOMİNİ LUPUS ( veya felsefenin içine böyle edilir)
Felsefenin varlığında öznel şikeler mevcut hocam. Uydurup uydurup söylemişler. Biz de burada böyle yıllarca kafa patlatıp ’’ ne dedi la bu şimdi’’ diye mal mal bakıyoruz. Ne dicek? Canı sıkılmış, biraz öznellik yapayım demiş Hegel abimiz. Sana ne olum, sana ne! Düşünsel sapmalarınız öznel kimlik kazanmış kazanımlara bi bok yapamaz. Sen yeni bir şey söylemiş olursun. O da yine öznel bir çıkarım olur. Ahan da sana nanik. Anladın mı ne dedim? Git sen şimdi bunu düşün , Sokratese gelesice felsefeci seni...
Varlık felsefesi deyince hep öyle sıkıcı şeyler düşünmeyin canım. İçinde metafizik şeylerde oluyor. Ruh var, ruhun ölümsüzlüğü var, bunların varlığının kanıtlanması var. wuhuww böyle ’’varlık var mıdır?’’ diye sormaya başlayınca olayı matrixe bağlıyorsunuz. İçinde hafiften reality şov tadında büyülü ormanlar gibi Kaynak, boşluk, Hayat Ağacı vs vs filmlerden bahsedecek değilim. Adam olun gidin izleyin, bi kafanız karışsın üstüne bira içersiniz. Aman abi dikkat et cin çarpmasın.Iyguhhh iğrenç esprimi yaptım. Belki bundan sonra işe yarar bişeyler yazmışımdır umudu ile okumaya devam et sayın okuyucu.
İşte sana idea! Maddeleri didikledin, didikledin en son karşına mana mı çıkacak, madde mi? İşte felsefenin düşünsel çapına geldik. Valla bence çapın kadar konuş felsefeci,zira burada belki de yaratıcıdan bahsediyoruzdur. Sen materyalist bakış açınla tinsel şeylerinin bile madde olduğunu mu öne sürüyorsun şimdi? He! İyi göstersene bana düşündüklerini. Tut, tut bak havaya karışıyor.Dünya itme çekme kanunu ile evrene bağlanmış ya bu durum aklıma hulohopu getiriyor olum ya. Hahahah Tanrı bir iple dünyayı kanuncu meleğin eline vermiş. Hop sallıyor deprem oluyor hahahha.... Ya bırakın abi fiziği falan hepsinin vardığı yer mana işte. Neyi düşünüp duruyoruz burada alla alla ya. Realizm mi? At çöpe ya boş ver.
Demokritos atoma atom demiş olan abimizdir. Ama sen Epikuris buradan maddeyi uyuşturucu gibim bişey mi sandı artık bilmiyorum olaya haz karıştırdı. Kesin içici bir büyüğümüzdü bence. Zevk alacak illa zevk. Hedonist arkadaşlar Aristippos yolundan giderken kamasutraya da uğrasınlar. (Burada pis pis gülüyorum) . Ya bu krene okulu nasıl biyerdi diye düşünmeden edemiyor insan. İşte böyle düşüne düşüne ağır abimiz Karl Marx ile buluşursunuz. Kendisi materyalizmin dibine vurmuştur. Varlık maddedir,madde düşüncedir, düşünce varlıktır bu da sana bir fare labirentidir demeye getirmiş. Bilimi yüceltip tepemize çıkarmıştır. Kafayı çalıştırırsanız bilemeyeceğimiz bişey yoktur. Ama siz böyle kahvede okeye dördüncü aramaya devam ederseniz ruhani varlıklardan piyango sayısı ister durursunuz demiş ama ohooo kimin umurunda bunlar. Sonrada sosyalizm işlerine falan girince pek onaylamadım o kısımları. Zorunda mıyım?
Bi de böyle her yolcular var felsefede. Varlığı düşünce olarak anlatmışlar. ’’ Valla ben buna uyarım abi’’ demiş. Sonra varlığı madde olarak anlatmışlar’’ Ooo, abi bu da iyiymiş. Ben buna da uyarım’’ demiş. Bu tipler neye inanacaklarını mı bilmiyordu ben onu tam olarak şey edemedim de neyse. Ruh düşünüyor, beden de yer kaplıyor. O zaman ben varım hahah... Seyirci sen de gül! Descartes sen felsefe oburusun, hepsi benim , hepsini aldım kabul ettim demek ne demektir ya böyle. Kafamızın için de terör estiriyorsun namussuzum ya... Çorba gibi bişey anlayacağınız. Arının balını ancak arı üretebilir denkliğinden yola çıkarsan az çok durumu çözersin gibi geliyor bana. Bak bi de Husserl olayı var ki akıllara zarar bişiy bu. Adam ’’fenomen’’ demiş, patladı gitti ya. Aynada kendisine bakan her narsist ’’ çok fenomen bişiyim ben yaa’’ derken oradan instegrama dek uzayan felsefik dünyamıza baktıkça gözlerim yaşarıyor annıyon mu?
Bu felsefe işleri anlat anlat bitmez. Sen sen ol bulaşma. En büyük ideanız ’’sultan sarayda napıyo acaba?’’ olmaya devam etsin.
Yoruldum artık yazmıyorum. Valla dostum ister Farabi fanı ol istersen de ,Marx ’ın fark etmez. Sonuç olarak şu anda dünya da tek Tanrı var o da Big Brohter, birazcık Rus abiler de şov dünyasında varlık gösterseler de henüz tam bir felsefeleri yok gibi. Ama Big Brohter işi çözmüş.’’ Kıçın başın her yöne oynayacak’’ diyorsun ve Ortadoğunun ağzına sıçıyorsun. İşte tüm kozmik gündem bundan ibaret.
Okeye dördüncü lazım mı birader?
Deniz...
YORUMLAR
Akıl işi
Ama akıllı bir iş mi tartışılır elbet
Yani baya baya felsefeci abilerimiz bozulmuş burada
Yada gömülmüş
Yahut aslında alttan alta yüceltilmiş
Felsefecileri görmüyorum öyleyse varım
Yada felsefenin verdiği yetkiye dayanarak bunların hepsini reddetme hakkına sahibim işi
Bir diğer nokta yıllar yıl önce bu abilerimiz felsefe ve düşünce ayağına bu işlere girişmese.
İnsan toplumu rasyonel bilimlerde bu kadar ilerleye bilirmiydi kim bilir.
Zira tüm bilimler kendini düşünceye felsefeye ve mantığa borçludur.
O bu değilde ne etti bu adamlar sana pikachuvizm akımı mı kursunlar illa.
Den(iz)
Bazen onları anlamıyorum bu beni gıcık ediyor.Onlarda adam olsun anlamadığım şeyler yazmasınlar. Yıllardır varlık sorgusu yaptırıp beynimi yediler. Hiç onlara bişey demiyorsun ama. Hıh hıh hıh.
:))
Bir de felsefeci piyadeler var, canımı sıkarlarsa tüm abilerine küfür ederim bana ne .
Hımmm bu izmi sevdim. Bence hemen kurulsun piyadem
:))
Sevgilerimle
Tsukuyomi
Tsukuyomi
https://music.youtube.com/watch?v=12oIkuOrkMo
Den(iz)
Sevgilerimle