Beyaz gül ve kan gülü kırmızı gül
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir rivayete göre derlerki “Deniz köpüğünden yaratılan Afrodit, bir gün sevgilisine vermek için beyaz gül toplarken parmağına diken batmış ve akan kan beyaz gülü kırmızıya dönüştürmüş”} Bu yüzden kırmızı gülün aşk anlamına geldiği söyleniyor.
Lübnan dağlarından çıkan Nehr-i İbrahim, ilkbaharda kıpkırmızı akar ve bu yüzden Adonis’ in kanıyla akıyor denir. O yamaçlarda bulunan laleler de Adonis’in temsili olur. Adonis’e saldırıldığı sırada, sevgilisinin yaralandığını haber alan ve yardımına koşan İştar’ın, yolda ayağına dikenler batar ve vücudunda yaralar açılır. Aşk Tanrıçası İştar’ın yaralarından akan kanlar, civarda bulunan beyaz gülleri kırmızıya boyar : Tanrıçanın çiçeği olan beyaz gül, kırmızı güle dönüşmüş olur. Böylece, kırmızı lâle Adonis’in; kırmızı gül de Afrodit’in temsilcisi olarak görülmeye başlanır. (7)
Beyaz gül, o el değmemiş güzelliğiyle, saflığı, masumiyeti ve gizliliği sembolize eder. Birçok kültürde ilk gülün beyaz olduğu ve diğer renkteki güllerin beyaz gülden türediği şeklinde efsaneler ve mitler vardır. Çoğunlukla beyaz gülün kanla boyandığı ya da bir öpücükle kızardığı anlatılmaktadır. Bu hikayeler beyaz gülün saflık anlamına geldiği görüşünü pekiştirmektedir.
Beyaz güllerden oluşan bir buket ya da diğer renklerle birlikte beyaz güllerden oluşan bir demet çarpıcı ve zarif bir çiçek aranjmanı olabilir.
Tarihte Beyaz Gül
Eski kültürlerde beyaz gül gerçek aşkın sembolü olmuştur. Ama bu anlam daha sonraları kırmızı güle atfedilmiştir.
Çiçeklerin dili Victoria Dönemi’nde insanların duygularını açıkça belirtemedikleri bir zamanda hemen göze çarpmayan bir kod olmuştur. Beyaz gül genel olarak masumiyet ve saflık anlamlarına geldiği gibi başka çiçek ve bitkilerle buna farklı anlamlar da eklenebilir.
Beyaz gül güzelliğine ek olarak tarihsel bir öneme de sahiptir. Devlet veya hanedan armalarında aşkın ve inancı bir ifadesi olmuştur. Almanya’da Hitler’e karşı olup, öğrencilerden oluşan barış yanlısı bir örgüt vardı. Kendilerini “die Weiße Rose” yani “Beyaz Gül” olarak tanımlıyorlardı. Böylelikle katılımcılarının saf niyetlerini sembolize ediyorlardı.
Çiçeklerin Dilinde Beyaz Gülün Anlamı
Beyaz gül erken dönemlerde gerçek aşkı çağrıştırıyordu ama artık bu anlam kırmızı güle yakıştırılmaktadır. Beyaz gül aynı zamanda düğün çiçeğidir ve birliği, aşkın yeni bağlarını temsil etmektedir. Düğünlerde beyaz gül yeni başlangıçlar ve saflık mesajlarını taşımaktadır.
Günümüzde beyaz gülün anlamı genelde saflık ve gençlik masumiyeti olarak dikkate alınır. Bu anlam daha çok tarihi köklere dayanır ve aşk için çok küçük bir kızı temsil eder. Beyaz gül arkadaşlığı, umudu, aşkı ve hatta saygıyı sembolize edebilir. Ama altındaki anlamları hep masumiyet ve saflıktır.
Nuri CAN
YORUMLAR
Hayatın güldeki anlamı
Kırmızı ve mavi gül, BEDEN VE NEFS, aşkı iki kişiliktir, Oh hayat ne güzel...
Sarı gül solmaktır, FENAFİLLAH, NİRVANA, OLMAK YA DA OLMAMAK, aşk yokmuş gibi görünür...
Beyaz gül, RUHTUR, aşk var diyenler yaşadı...
Siyah gül, GÖNÜL, AŞK VAR DİYENLER VUSLATA ERDİ.
Dr Şaban Kalyoncu tarafından 9/14/2019 11:31:10 AM zamanında düzenlenmiştir.