Düşünce Geliştirme 2 (Karışımlar)
Yeni çağın okulları hala yaşamını sürdürüyordu. Okula giden çocuk sayısı azalmış olsa da dünya insanları, güzel bir sistem kurmuşlardı.
Artık çoğu çocuk doğumundan itibaren kafataslarına yerleştirilen dünya yaşamına ait ve Birleşmiş Akıllar Kurumu tarafından belirlenen tüm manevi ve maddi doğruları içeren çiple büyümeye başlıyordu. Bu çip sayesinde eğitim ve öğretim hayatı kısalmıştı.
Bu çipleri takıp taktırmamak ise ebeveynlere kalmıştı, kimisi bunların yapay olduğu düşünerek taktırmıyordu, kimisi çocuklarını ele geçirileceğini düşünerek karşı çıkıyordu, işte bu cipleri takmayanların çocuklarının gittiği okullarda 12 kişilik sınıflarda eğitim ve öğrenimine devam ediyordu bir nesil..
Dersin adı: Soyut İnançlardı. Biz din kültürü olarak bilirdik bu dersi.
Öğretmen, hangi dine mensup olduklarını ve bireysel dinler hakkında ne düşündükleri sordu çocuklara ve tek tek cevap vermelerini, arkadaşlarının sözlerini kesmemeleri konusunda da uyarıda bulunarak ilk sıradaki
crf123 nolu öğrencisine döndü..
crf123:
Bana söz hakkı verdiğiniz için size teşekkür ederim hocam, her ne kadar cipli çocuklar olmasak da bu konuda da en az onlar kadar gelişmiş olduğumuzu gösterebiliriz size ve müsaade buyurursanız, kafatasına cip takılı bir öğretmenin bizim okulumuzda çalışmasının hiç de uygun olmadığını düşünüyorum.
Sınıftan alkış sesleri yükseldi.
Ben dinleri dünya üzerinde araştırdım ve inanç olarak yüzde 25 hindunizmden, yüzde 25 isevilikte alarak bir temel yasa oluşturdum, yüzde 50 sini ilk etapda boş bıraktım. bu temel yasaları ekranlarınızda yüzde 50 hinisev dosyasında görebilirsiniz, bu oluşturduğum hinisev yasalarını herkesin bildiği yapay inanç deneyi similasyonuna yükleyerek bir şehir hayatı programını başlattım ve 2 ay boyunca insanları izledim. bu izlenimin sonuçlarını da dosya eklerinde buluabilirsiniz, malesef epey kan döktüler ve taş devrindeymişiz gibi bir sosyal hiyerarşi içine girdiler.
Daha sonra bu karışıma yüzde 25 muhammedilik ile yüzde 25 deizm ekledim. Sonuç yine değişmedi ancak daha da kötüye gitti.
Yaptığım karışımın çoğunluğu temsil edeceğini düşünmüştüm ancak hiç beklediğim sonuçlar çıkmadı. Bu yüzden aynı oranlarda olmak şartıyla İsevilikten proteslanlığı, muhammedilikden Aleviliği alarak hindunizmden de kast sistemini çıkararak deneyimi tekrarladım. Şuan izleme aşamasındayım ve sonuçları bir aya kadar sizlerle tekrar paylaşacağım. Deneyimi mi izlemek isteyen arkadaşlar olursa da ekranda gördüğünüz dosyada tüm işlem basamakları, açıklamalar ve aşama aşama sonuçları görebilirler.
Teşekkür ederiz cfr123.
Evet çocuklar, arkdaşınızın karışımının detaylarına ilgili dosyalardan ulabilirsiniz.
Bu konuda başka çalışması olan;
Xyr458 :
Hocam, ben elhamdülilillah Müslümanım, Allah katında da son dinin islam olduğuna inanıyorum.
Teşekkür ederiz xyr458.
Peki dinini araştırdın mı.
Araştırmaya gerek yok hocam, bölyle gelmiş böyle gider. Diğer arkadaşları sıra geçmedi mi?
Elbette
Başka..
Benim ailem dalaylama öğretisindeyiz hocam..
Arkada sıralardan typ689 söz aldı.
Hocam benim ailem Katolik iseviyiz ve okul yönetimine de dilekçe vermiştik, sadece Katoliklerden oluşan sınıflara ayrılmamız konusunda, görüyorum ki burada gereksiz inanç sahibi cahillerle bir arada aynı havayı teneffüs etmek mecburiyetinde kalıyorum.
Sınıfta bir uğultu başladı.
Ve öğretmen typ689 u sınıftan dışarı çıkararak,
Elbette seni anlıyorum ve talebleriniz benim dosyamda da mevcut yine de bir kaynaştırmak istemiştim sizleri, sizler bizim geleceğimizsiniz, ancak böyle bir tutum ders içeriğimize uymuyor, seni rehberlik bölümüne gönderiyorum, oradan talep ettiğiniz sınıfa yönlendirileceksiniz..
Teşekkür ederim hocam..
Peki hiç cip takmayı düşündün mü..
Kesinlikle takmayacağımı not alabilirsiniz hocam..
Peki tamam, işte rehberlik bölümünden öğretmen arkadaşlar da geldi. Tekrar görüşmek üzere..
Elinde bulunan ekrana sınıf mevcudunun 1 eksildiği belirterek, gerekli e postaları da gönderdi ve sınıfa geri döndü..
Bu katolikler hep böyle zaten, dünyayı karıştıran bunlar.
Ortaçağda yaptıklarını bir öğrensiniz bunlara selam bile vermezsiniz..
Boşverin dert etmeyin, gitti işte..
Öğrenciler kendi aralarında Katolikliği eleştirmeye başlamışlardı çoktan..
Evet çocuklar, tekrar derse dönebilir miyiz?
Bu konuda söz almamış olanlar?
Evet lyu754
Hocam aslında ben cip takmayı düşündüm, son güncellenmiş dinlerin programına inceledim, insani bir yaşam içinde inançlardan kaynaklı sorunların en aza indirgendiği bir toplum meydana gelmiş..ancak ailem cip takmayı irademizi elimizden alacağını düşünüyor ve bana izin vermiyorlar. Ne mutlak iyinin ne de mutlak kötünün yok edilemeyeceğini, şartlara göre yaşamımızı sürdürmemiz gerektiği inancına sahipler. Bu konuda sizlerden, yani cip konusunda ailemle tekrar görüşmenizi isteyecektim.
Ayrıca bir karışımda da ben yaptım. Cfr123 arkadaşımın izlediği yol gibi similasyonlarla en ideale ulaşağımız düşünüyorum..
Zil çaldı…
Tamam çocuklar bir sonraki dersimizde kaldığımız yerden devam edelim. Lyu754 sen de karışımızı bize anlatabilirsin haftaya..
Hepinize söz hakkı verdikten sonra ikinci konumuzu ilgili bağlantılardan göz atabilirsiniz..
Dersime katıldığınız için hepinize teşekkür ediyorum..
Haftaya görüşmek üzere..
YORUMLAR
BANA DURDUK YERDE VE SEBEPSİZ YERE ENGEL KOYAN DEĞERLİ ÜYELERE SAYGILARIMI SUNUYORUM.
SEVGİYİ VE SAYGIYI ÇARÇUR EDEN İNSANLARI DA KINIYORUM.
DEĞERLER KORUNMAK VE KORUMAK İÇİNDİR.
TEŞEKKÜRÜ BİR BORÇ BİLİRİM BU ŞEKİLDE HAYATI DAHA İYİ DUYUMSUYORUM VE RABBİMİN RAHMETİNE MAZHARIM.
Yinsani
engel koymamım sebebi:
başka bir üyenin bir yazısının altında gördüğüm;
"Bu soruyu sormak gerekli mi peki? Saygılarımla."
diyen bir yorumunuzdu.. sanırım din karşıtı olan bir yazıydı..
ifade, fikir ve düşüncelerin dile getirilmesine karşı olduğunuzu düşünerek engel koymuştum.
saygılarımla.
esen kalınız.
Gülüm Çamlısoy
Bu, bir suçsa evet, suçluyum
Çünkü Rabbimi ve dinimi seviyorum ve tüm insanlığa da sevgi duyuyorum.
Canım yana yana sevmeye de devam edeceğim can yakmadan üstelik.
Maneviyat sayesinde dimdik ayaktayım ve bitmeyen sevgimle vakıf olduğum sayısız şey var ötesinde bir kul olmanın verdiği acziyet ile acizliğimi savunuyorum ve Rabbime daha da yaklaşıyorum.
Caanınız sağ olsun.
İnanç bir suç olamaz ama insanlar durduk yerde birbirini zan altında bırakıp ileri geri konuşurken suçlu addedilen haksızlığa uğrayan taraf ne yazık ki
Engelimi kaldırmayın çünkü sn nefesimi verene kadar Allah demekten ve O'na bağlı olmaktan vazgeçmeyeceğim.
Sayın yazar, benim burada bulunuş amacım sadece edebiyat lakin edebiyatın önüne geçen çok şeye tanığım bu anlamda yazdıklarım kimse için bir anlam ifade etmiyor.
Saygım saklıdır ve inancım da umudum da.
Teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Yinsani
saygılarımla
esen kalınız..
Gülüm Çamlısoy
Çok teşekkür ederim.
İyi geceler dilerim dost yazarım.