- 959 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlköğretim Haftası Konuşma Metni
Değerli Müdür Yardımcılarım, Kıymetli Çalışma arkadaşlarım, kadirşinas veliler ve Sevgili Öğrenciler, bugün bu saatte İlköğretim Haftasını kutlamak için burada bulunuyoruz. Bize program sunmak için hazırlık yapanlara teşekkür ederim, ayrıca programa katılan hepinize yürekten teşekkür ederim ve programa hoş geldiniz.
Hepimiz 2019-2020 Eğitim Öğretim Yılı’na kavuşmanın heyecanı ve sevinci içindeyiz. Hep beraber yeni bir eğitim-öğretim yılında daha okulumuzdayız ve idarecilerimizle öğretmenlerimizde, değer personellerimizle velilerimizle ve siz çok sevimli çocuklarımızla birlikte okulumuza kavuşmamızın tadını çıkartıyoruz, mutluluğunu yaşıyoruz. Bu hafta bizler, okullu olmanın, okuma ve yazmanın bayram lezzetini tadıyoruz dersek sanıyorum hiçte yanlış olamaz.
İlköğretim Haftası çok önemlidir. Okuma ve yazma demek, ilmi öğrenmek, bilgiyi destelemek, irfana koşmak ve kavuşmaktır. İlköğretim Haftası demek, aydınlığa kavuşmak, cehaleti silmek demektir. İlköğretim Haftası demek, her türlü kötülüğü terk etmek, hoşgörü ve iyiliği kucaklamamak demektir. İlköğretim Haftası demek kültürel değerlerimizi bilmek ve sevmektir, varlığımızı anlamaktır, değerlerimizi öğrenmek, benimsemek sahip çıkmak ve korumaktır. İlköğretim Haftası demek, İyi bir birey, iyi bir vatandaş, çok iyi erdemli ve ahlaklı bireylerin yetişmesine ilk adımı atamak ve yetiştirmek ve yetiştirmek demektir. Bunun başka ifade tarzı yok.
Öğrencilerimizin, cıvıl cıvıl sesleriyle, güler yüzlü, sevinçli bakışlarıyla okulumuz koridorlarını ve sınıfları doldurmaları en büyük mutluluk bizler için. Okulumuza yeni gelen öğretmenlerimizle mutluluğumuzu daha da büyütüp yeni başarılara dönüştüreceğiz. Aramıza bu yıl katılan öğrencilerimizi de sevgiyle kucaklayıp okulumuza en kısa sürede alışmaları için çabalayacağız. Onlara bilgi yuvası olan okulun aynı zamanda sevgi yuvası olduğunu da göstermiş olacağız. Büyükler küçüklere sevgisini, küçüklerde büyükleri saygısını gösterecektir. Bir olmanın, beraber olmanın, kardeş olmanın bilincine varıp tadını çıkartacağız.
Evet, bize göre her şeyin başı sevgidir. Sevginin olmadığı yerde hiç bir şey olmaz. Sevgiyle yaptığımız mesleğimizde tam bir başarıya ulaşmak bizlerin ilk hedefimizdir. Tam bir başarı ise öğrencilerimize en kaliteli eğitimi en iyi koşullar altında verebilmekle olur bizlerde her yıl okulumuzun gelişip güzelleşmesi için çalışıyoruz çabalıyoruz ve da çalışacağız, hem de hep beraber.
Eğitim öğretim işi aşk işidir, sevgi işidir, vicdan işidir. Bunu benimseyen gelsin beri, haldaş olalım, yoldaş olalım. Yoksa böyle derdin senin, o zaman kim neylesin seni. Hiçbir kimse eğitim öğretimi göz ardı edemez. Edilirse; ne sağlam birey, ne sağlam aile, ne sağlam toplum, ne sağlam devler olur. Bunun için, ayakta kalmak için, çağın gerekliliğine göre nesillerin yetiştirilmesi şarttır. Bu göz ardı edilemez.
Başarıya giden yolda her türlü zorluktan elbette geçilecektir. Önemli olan bu zorlukları aşmayı becerebilmektir. Eğitim ve öğretim hususunda da başarıya adım adım ulaşılacaktır. Bu durum cumhuriyetin ilk yıllarından beri böyle olmuştur. Cumhuriyetin ilanıyla birlikte eğitim-öğretim çalışmaları giderek hızlanmış, okul sayısı ile birlikte okur-yazar vatandaşlarımızın sayısı artmıştır ve çalışmalar devam etmektedir. Bu gün ise okullaşma oranı hayli artmıştır. Ayrıca ve de özellikle son yıllarda çeşitli kampanyalar düzenlenerek okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımızın kalmaması hedeflenmektedir. Bu kampanyalardan bir kaçı “ Haydi Kızlar Okula”, Eğitime % 100 destek”, Türkiye Okuyor” ve ”Ana Kız Okuldayız”
Biz öğretmenlere ve öğrencilerimize düşen en vazgeçilmez görev çalışmak ve daha da çok çalışmaktır. İlim yolunda bilgi verici ve yükleyici olan büyük mimar öğretmenler ile, alıcı ve yüklenici küçük mimar öğrencilerin buluşup var olma, iyi bir birey olma, ve iyi bir insan olma davasıdır İlköğretim davası.
Cemalettin GÜRPINAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.