- 258 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
FANİ ADEM
Nere gider beşer,adem?
Çabuk ol da bul yolunu!
Allah görür her kulunu!
Hakka yönel fani adem!
Deli saçması dünya görüşleri ve fikir buhranları arasında bocalayan insanlık,abuk,sabuk tez ve davranışlarla uğraşıp, kendi intiharını hazırlıyor! İnsanlık yanlış davranışlardan kurtulmadıkça,asla huzur ve mutluluk bulamayacaktır. Kırık, dökük,o bozuk kalıplarla insanların ruh imarı inşa olmaz.
İnsanlık,hakikate değil,yalana teslim olmuş. Bunun için insanlık alemi belini doğrultamıyor,debelendikçe de batıyor! İnsanlık, ne kadar arayış içerisin de olursa olsun, yanlışta ısrar ettikçe, Hakka yönelmedikçe,hiç bir çıkar yol bulamaz, kötü badirelerden kurtulamaz,kurtuluşa eremez. Bir insan, manadan habersizce hayat yaşıyorsa,o insanın idraki,ira-desi, başarı grafiği ne olursa olsun,akıbeti hazindir. O insanın sonu hüsranla biter.
Yüce Rabbimiz tarafından yaratılmışız! Varlık hikmetimizi, ona borçluyuz! İnsanlık öylesine gaflet içinde ki,bizler su- nulan sayısız nimetlerin şükrünü eda demi edemiyoruz, gaflet içinde yüzüyoruz. Şuur,idrak,o feyiz meselesi olan ma- nevi duyguların sınırı yok! Bu duygular asgariden başlar azamiye doğru,oradan da tekamüle doğru yol alır.
İnsanlık,mutlak huzuru mana aleminde bulur. İnsanlığın tek meselesi var! O da yaratana kul olmaktır. Yüceliklerin en yücesi, büyük hikmet ve gerçek kurtuluş budur. Allah’ı Zül Celalin hazinesi bilinmez sırlarla doludur? Yedi kat yerin altı,yedi kat göğün üstü,arşı ala çözülmez sırlar hazinesidir.
Peygamberimiz miraca çıktığında,alemlerin sır hazinesine ait olan o anahtarlar,Yüce Rabbimiz tarafından Peygambe-rimize verilmiştir. Peygamberimiz miracında, Cennet ve Cehennemi, bilinmeyen alemler temaşa etmiştir!. Bizler,işte böyle bir Peygambere ümmet olmuşuz. İnsan, yaratılış gayesini çok iyi bilmeli,o yönde yaşamalı! İnsan,derin,derin te-fekküre dalarak,varlık hikmetini hissetmelidir.
Allah’ı arayıp bulmak,varlığını ensemizde hissetmek,onun sır ve hikmetlerini bir,bir düşünerek,derin tefekküre dala- rak, onun etrafında pervane olmak her insanın kutsal görevidir. Her insanın dünyaya gelişinin tek gayesi var o gaye yaratana kul olmaktır. Gerçek yaşantı,gerçek huzur,iç alemin huzurudur. O huzuru bulmak,Yaratan Allah’ın nizamının hakim kılınmasıyla mümkün olaolacaktır. Hakka yönel fani Adem,bul hakkın yolunu!..
NAZIM TAŞTAN