- 624 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
8. Sivas Kitap Fuarında Bir Gün
8. Sivas Kitap Fuarında Bir Gün
Her sene yaptığımız Sivas Kitap Fuarını ziyaretimizi bu sene de 7. Eylül.2019 Cumartesi günü yaptık.
“Sivas Ellerinde Kitap Okunur” sloganı ile her sene yapılan Kitap Fuarı 4. Eylül Sivas kongresi yıldönümlerinde 1 hafta süreyle yapılıyor her sene 8 seneden bu yana.
7.Eylül Cumartesi gününü seçmemizin iki nedeni vardı. Biri hafta sonu olması. Hafta içi çalışıyor olmasından dolayı. İkincisi de “ Sivas Kongresini engelliler anlatıyor” panelinin olmasıydı. Sivas İşitme Engelliler Spor Kulübü ve Derneği Başkanı Mustafa Epik bizi her seneki gibi sevgi ve ilgiyle karşıladı.
İşitme Engellilerin çoğu Gençlik ve spor Bakanlığının Mersin Kampına gittiklerinden çok az işitme engelli vardı panelde.
Sabah Sivas Otogarında Sivaslı olup da Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesi İktisat Bölümünde okuyan ve yakınlarda şiir kitabı çıkaran Mücahid Karaçınar karşıladı bizi. Beraber şehre otogardan bir gezi yaptık. Herkes sabah uykuda olduğundan fuarı şöyle bir turlayarak şehir turuna devam ettik.
Sivas Kongresinin 100. Yılının kutlandığı bugünlerde Cuma akşamı Buruciye Şiir akşamları yapılmıştı. Tokat’tan Ali Bal ve Mustafa Uçurum şiir okumuşlar. Tokat valisi de şiir akşamlarında dinleyici olarak bulunmuş. İşitme Engelli arkadaşlar Tokat valisini Sivas’ta görmekten mutlu olduklarını beden dili ile anlattılar bize. Şiirler kitap olmuş ve geceye katılanlara armağan edilmiş.
Fuar’da Akis Kitap standında Şenyurtlu İsmail Zengin, Vefa Yayın Standında Nuran Taydaş Çal, ile sohbet ederek kitaplar konusunda fikir alış verişinde bulunduk. Yayıncılar bu sene kağıt fiyatlarının çokluğundan dolayı daha az kitap basmış.Ama okurların kitaplara ilgisi fazlaydı.
Varol Yaşaroğlu ve Canan Tan hayranları kitap imzalatmak için kuyruklar oluşturmuşlardı. Ünlü ve televizyonda görünen yazarlara her yıl olduğu gibi okurun ilgisi çok.
Sivas’ın duayen yazarı Berat Demirci gene imza gününde Sivas Valisi Salih Ayhan ve yakın dostları ile beraberdi. Valilerin tecrübeli ve okunan yerel yazarlara değer vermesi onları ziyaret etmesi ve moral vermesi gerçekten güzel şey. Aklıma bir an Recep Yazıcıoğlu geldi. Merhum Fethi Günesen, Mehmet Camgözoğlu, Osman Özsoy ile dostluklarını hatırladım. Bir gün sonra O’nu 8. Eylül.2019 da ölümünün 16. Yılında anacaktık. Halen unutulmayan verdiği ilhamla bize kitap yazdıran Vali Yazıcıoğlu’nu unutamamış olmamız gerçekten de hayat dersi. Unutulmayan lider olmanın sırlarını “ Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları kitabında anlatmış ve bu kitabımızı gördüğümüz, ziyaret ettiğimiz vali, kaymakam ve gençlere hediye etmiştik.
Bir süre genç yazar Rana Demiriz’in “Genç Yazar Olmak” söyleşisini izledik. Genç Şair Mücahid Karaçınar genç yazarı ilgi ile dinledi. Videoya aldı. Gençlerin gene gençlerden öğreneceği çok şey olmalıydı. Rana Demiriz , de yazarlık sürüvenini heyecanla anlattı.
“Engellilerin Anlatımıyla Sivas Kongresinin 100. Yılı etkinliğine engelliler şiirler yazmışlar. Engelli dostu Şair rektör Prof.Dr. Alim yıldız bu şiirleri kitapçık yaptırarak panelde ziyaretçilere hediye etmelerini sağladı. Kendisi de bu etkinliğe katıldı.
Biz de Rektör beye panel sonrasında kendimizi tanıtarak tebrik ve teşekkürlerimizle Tokatlı engellilerin selamını ilettik.
Engelli dostu engellilerin dedesi Prof. Dr. Recep Toparlı her zamanki gibi esprili ve sevgi dolu kişiliği ile tüm engellileri karşılayarak paneli de yönetti. Bizleri de salona sunmayı unutmadı.
Panelde sunulan şiirler kitapçığından birkaç dizeyi burada almaktan kendimi alamadım.
Aranızda Bulunsaydım
Yüzyıl önce Dört Eylül de,
Keşke bende yaşasaydım.
Barışarak engelimle,
Heyetlere karışaydım.
3 kıtalık şiirinin ilk kıtasında böyle sesleniyordu Abdullah Karagöz.
“Ben Her Zaman Vuruldum Anam” şiirinde Abdurrahman kılıç ise son kıtada şöyle sesleniyordu.
Duydular acı haberi tğm akrabalar,
Kılıç der ki buna yürek dayanmaz,
Hakkını Helal et şehidim anam.
Ben ne zaman vuruldum anam.
Bekir Susal “Bilirim Gardaş” şiirinde şöyle seslenmiş
Bilmek, duymak , görmekle mi olur?
Rabbim ol derse tüm olmazlar olur.
Aşılmaz denilen yollar düz olur.
Ayak olmazsa da yürekle olur.
Çiğdem Alim ise “Şahlandı Milletim” şiirinde şöyle seslenmiş.
Şahlandı Milletim sene 1919
Hasta adam diyorlar sanki biz yokuz.
Çarpışıyor her yerde askerimizle ordumuz.
Gün geçtikçe can çekişiyor, sanki ruhumuz.
Sivas İşitme Engelliler dernek ve spor kulübü Başkanı Mustafa Epik ise şöyle sesleniyordu “Şahlanış Başladı Sivas’ta “ adlı şiirinde
4. Eylül.1919 bir şahlanış başladı.
Düşmanlar ne olduğunu anlayamadı.
Atatürk dedi” Cumhuriyet’in temeli burada atıldı”
Yurdumun dört bir yanından,
Delegeler teker teker geldi uzak yollardan
Bizim topraklarımıza göz koyanlardan
Hazırladılar güzel planlardan
Düşman güçlü olsa da.
Yollar uzun olsa da,
İnce bir durum var anlasana.
İnsan gücü var bu vatanda.
Yıl 2019.
Yüzüncü yıla gelmiş oldunuz.
Bu zaferi unutur muyuz?
Engelli de olsa bu vatanı savunuruz,
Mustafa Epik
Engellilerin şiirleri ile vatan sevgisini sunmaları duygusal bir şekilde ilgi ile takip edildi.
8. kitap fuarına özel olarak hazırlanan ve harçlıkların biriktirilerek kitap parası olması esprisi ile hazırlanan kumbaralar etkinliklere gelenlere hediye edildi. Birer ikişer üçer alan Sivaslılar b yakınlarına hediye olarak aldıkları kumbaralardan bizlerde aldık. Sivas Belediyesinin hediyesi diye yakınlarımıza hediye ettik. Özellikle 7 yaşındaki Ömercan ve 5 yaşındaki Ümit yeğenlerimiz başta olmak üzere bu kumbaralara çok sevindiler hediye ettiklerimiz. Kumbaraların sesi sadece Sivas’ta değil Tokat’ta da çıktı yani.
Biraz daha fuarda gezdikten ve işitme engelli dostlarla çay içip muhabbet ettikten sonra Mücahid ile sohbet ederek gezerek otogara geldik. Oradan da memleketimize döndük.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.