- 376 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sanat Ve Sanatçı Nedir Ne Değildir?
Türkiye’nin sanata ve sanatçıya olan bakış açısından dolayı hâlâ üzülüyorum. Son zamanlarda bazı şarkılar ve klipler kadınlara aşağılayıcı laflar, lüks arabalar, uyuşturucu gibi olumsuzluklardan ibâret. Mabel Matiz, Grup Abdal, Ezginin Günlüğü, Ados, Saian ve benzerleri kendilerine has bir tarzları olduğu için beğeniyorum. En azından düzgün bir kitleye sahip olan insanları dinlemek, okumak ve anlamak beni rahatlatıyor. Eski nesli kıskanıyorum ve o güzel nesle imreniyorum. Çünkü o dönemlerde; Müzeyyen Senar, Cem Karaca, Neşet Ertaş, Barış Manço gibi ustalarla geçti. En güzel yıllarımız; Aleyna Tilki, Ben Fero, Reynmen gibilerle geçiyor. Bana ve bize yazık değil mi? Bütün bu kalitesizlikler bizim nesle denk geldi resmen farkında mısınız? Benim açımdan en berbat nesil 18 yaş ve altı nesiller. Neşet Ertaş’a dört göz diye dalga geçiyorlar hem de halkın sanatçısına. Bunların annesi ve babası yok mu? Suç ebeveynlerde. Çocuklarımı eğiteyim, onlara güzel bir gelecek hazırlayayım düşüncesinde olmadan çocuklarına ver eline tableti bütün gün oynasın, okumasın, eleştirmesin, hiçbir şey yapmasın. "Bunlar daha çocuk." diyerek büyütülen berbat bir nesilden bahsediyorum. Bu normal değil. Herkes anne veya baba olamıyor maalesef. Sanatını ve şarkılarını seversin ona bir şey diyemem ama sevgili olma hayalleri kuran kızlar var. Örnek olarak Alper Erözer’le sevgili olma hayalleri kuran kızlar var. Onun ve onun gibileri için ağlayanlar ve çığlık atanlar var. Allah’ım çıldıracağım. Yazarken bile bunlardan utanıyorum. Bunlar büyüyecek, yetişkin bir birey olacak ama duvardan farkı bile olmayacak.
Beşinci sınıfın yaz tatilinde annemle birlikte Erkan Oğur’un konserine gitmiştim. Eskiden gittiğimden pişmandım ama şimdi gittiğimden pişman değilim. Anneme eşlik edip gittiğim için mutluyum 🙂. Ama onlar gibi ağlamadım, çığlık atmadım. Aramızdaki farkı görebiliyor musunuz? Sevmenin bir âdabı olmalı. Sevdiğim bir sanatçı çıksa karşıma bırak ona dokunmayı utancımdan konuşamazdım. Sevmek, benim için böyle bir eylem.
Sırf gündemde olabilmek için elinden gelen her şeyi yapmak, sesini ve yeteneğini değil de vücudunu kullanmak... Fikri falan hiç önemli değil. Anca saçma sapan hareketler yapsın dursun. Saygı duy. Hayır, duyamam saygı. Sanatçı; kendi çıkarlarından başka bir şey düşünmeyen, anne ve baba parası yiyen, marka takıntısı bir ruh hastası olan, magazin malzemesi olacak kişi değildir. Sanatçı; fikirleriyle, halkına kucak açan, düşünen, eleştiren, farklı bakış açıları getiren kişidir. Yani gündemde olmak için saçma sapan hareketler yapanlar sanatçı değildir. Sonra ülke niye karanlık? Bu tarz vasat insanları sevenler var işte. Yazık 😔.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.