- 1107 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Verin Çek'imi
Yazının ilk kısmı alıntıdır:
**
Atatürk, ünlü güreşçi Kurtdereli’ye ödül olarak 1.000 liralık bir İş Bankası çeki veriyor. Altını Kemal Atatürk diye imzalıyor, zaten çeklerde resmi de var. Pehlivan çeki İş Bankası’na götürüyor; kendisine 1.000 lirayı ödüyorlar. Muazzam bir para. Ama Kurtdereli hala bekliyor.
"Ne bekliyorsun pehlivan?" diye sorduklarında çeki beklediğini söylüyor. "Parayı aldın, çek bizde kalacak" diyorlar. "O zaman alın 1.000 liranızı, verin çekimi" diyor. "Onda Atatürk’ün imzası var. O imza 1000 Liraya değişilir mi?"
Ve parayı iade edip Atatürk imzalı çeki sevgiyle cebine yerleştirerek çıkıp gidiyor.
MEKÂNLARI CENNET OLSUN.
*****
Resimdeki sözlere bakar mısınız..!
“Ben her güreşte, arkamda Türk Milletinin bulunduğunu ve Millet şerefini düşünürdüm.”
Kurtdereli Mehmet Pehlivan
-
“Sözlerini en az yaptıkların kadar beğendim.
Onun için senin bu değerli sözünü Türk sporcularına bir meslek düsturu olarak kaydediyorum.”
Mustafa Kemal Atatürk
Daha bunun üstüne söz olur mu?
***
Peki neden alıntı..??!!
Günümüzde internet ortamında insanlar habire bir şeyler paylaşıyorlar.. İyi paylaşımlar da oluyor, kötü paylaşımlar da..
Ben de ülkemle ilgili, tarihimizle ilgili, Atatürk ile ilgili güzel şeyler gördüğümde paylaşmaya çalışıyorum.
Elbette bu sitenin kurallarını biliyorum. Bu tür paylaşımlarda bulunmuşsam altına imzamı atmıyorum.
Şimdi bu yazının özünü oluşturan "Atatürk’ün Kurtdereli’ye çek verme olayı"nı nasıl aktarmak lazım? Bu olay yaşandığında ben orada olmadığıma göre elbette bir yerden duyup aktaracağım..
Şu güzelliği gel de paylaşma..
Hepinize sağlıklı günler dilerim..
-