- 373 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM J/1-25
J// 1-İnsan konuştuklarında değil, nihai tercihlerinde ve sustuklarında gizlidir.
***
2- Azim akıllı, inat akılsız direnmedir.
***
3- Bağışlamak; intikam hakkını Allah’a bırakmaktır.
***
4- En büyük pişmanlıkları, pişman olmamak için yapmadıklarımızdan duyarız.
***
5- Değiştiremeyeceğimiz şeylerle yaşamayı öğrenmeliyiz, çünkü mutluluğumuz onda gizlidir.
***
6- Affetmek ve unutmamak, cesur, iyi ve makul kişilerin intikamıdır.
***
7- Allah yüzümüze değil, özümüze bakar. Onun için yüzü değil, özü güzelleştir.
***
8-Hocanın dediğini yap, gittiği yoldan gitme deyişi, hocanın dediğini anlamazsan gittiği yoldan git olmalıdır.
***
9-Ahlaklı kişi, kötüyü düşündüğünde de iyiyi yapandır.
***
10-Kişinin aklını kullanmaması, gerçeklerle imanı arasında bir engeldir
***
11-Taze mayısa sinek çok konar.
***
12-İmkân ve beceri sahibi olmak çok zaman alır fakat niyet bir anda değişebilir.
***
13-Cahil bilgisiz demek değil, hadsiz yani haddini bilmeyen demektir.
***
14-İnsan olmak ne din işi, ne eğitim ne servet ne ırk işi, İnsan olmak vicdan işidir.
***
15-Kişiye hatasını söylememek büyük kötülüktür. Sonra kendisini hatasız sanır.
***
16-Söylemek kolaydır, davranmak zordur. Hele düşünmek , düşündüğün ve söylediğin gibi davranmak en zor olanıdır.
***
17-Asıl güçsüz, yapacağı şeyi erteleyen, yarına bırakandır.
***
18-İki yüzlü insan pazarcı tazgahı gibidir. Sağlam ve güzellikleri önde açıkta, çürük ve çirkinlikleri arkada gizlidir.
***
19-Bir ülkenin edep ve ahlak seviyesi için, siyasilerinin konuşma ve tartışma dilinin seviyesine bakınız.
***
20-Hayal kurmanın, arzu ve isteklerin, bayağılaşmanın ve cehaletin sınırı yoktur.
***
21- Hayatı müsvedde yaşamamalı çünkü temize çekmeye zaman olmayabilir.
***
22- Servetini, servetine sahip olanlar sahibi olanlar paylaşabilir, serveti kendine sahip olanlar değil.
***
23- Birini eleştirirken, senden daha şanslı ve daha şanssız yaratılanlar bulunduğunu unutma.
***
24- Yaşamlarında pişmanlığı az olanlar, keşkesi de az olanlardır.
***
25- Çok yaşayan değil, öğrenmeyi terk eden ve yaşamayan yaşlıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.