- 506 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OS MANDİBULA ET OS TEMPORALE
“Kendileri iki iyi dosttur. Dost kavramı bunlarda bir eklemden ibarettir. Mandibula fazla çalıştığında temporal yorulur, temporalin sert inadı mandibulaya eziyet olur. Mandibula gevezeliği, temporalin de başının belası. Bu arada iki kemikten bahsediyorum: çene ve şakak kemiği.”
İLETİŞİMİN DİLİ
İletişim dediğimiz şey nedir sahiden, nelerden ibarettir, nasıl yapılır? Bunların çoğunun cevabını bildiğinizi sanıyorum. Bu kavram bu çağın parlayan yıldızı. Şöyle bir eskilere bakınca kötü iletişim kurduğumuzu düşünüyorum. Bu arada pek de yaşlı değilim, sadece büyüklerimi görüyorum. Onların sadeliği, güler yüzü ve herkese tanıdık gelen sıcaklığını hissediyorum.
Geçmişten gelen o sıcak, içi dolu sohbet ortamlarını bu günlerde kaybetmeye başladık. Tümden yok oldu diyemem, sadece gördüğüm kadarıyla eskimeye yüz tuttuğunu söyleyebilirim. Samimiyetin kaybolduğunu hissediyorum.
Halbuki iletişimin bir dili vardı, sıcaklığını hissettirir ve kendini tüm içtenliğiyle ortaya koyardı. Duygular tüm saflığıyla yüzde belirir, nezaket bu duyguların baş tacıydı.
İletişimsizliğin de bu çağın en büyük sorunlarından biri olduğunu düşünüyorum. Sanal bir dünya var, oyun ya da sosyal medya, adına ne derseniz deyin… Ve biz bu sanal dünyaya hapsolmuş durumdayız. Üstelik bunun farkında bile değiliz.
En baştaki paragrafı soracak olursanız, temporal bölge duyulanları algılama bölgesi ve mandibula da konuşmamıza yarayan yapılardan sadece biri. İletişim sadece bu yolla olmuyor tabi, sadece bir de bu açıdan bakmak istedim.
Şimdi bu yazıyı yazdım ve az sonra da sanal bir sayfaya yükleyeceğim, ironiye bakar mısınız?
Kadir, sözümü tutuyorum. Bu yazıyı sana hediye ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.