- 508 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİNİN GÜCÜ
İslamiyet’in güzel unsurları:
Birbirinizi sevin dayanışma içinde olun.
Birbirinizin dertlerine sıkıntılarına ortak olun. Yardımlaşın.
Kardeşlik akrabalık bağlarınızı güçlendirin birbirinizi telefonla arayın, hal hatır sorun ziyaretler yapın.
Sevginizi paylaşmanın gücünü hissettirin.
Kin beslemeyin, dargın kalmayın, selamlaşın, hediyeleşin, dostluklarınızı pekiştirin.
Güler yüzlü olun. Annenize babanıza hal hatır sorun gönüllerini alın sohbet edin onlara vakit ayırın.
Doğru olun dürüst olun yalan söylemeyin.
Mutlaka sözünüzde durun. Alışverişlerinizde vicdanınız terazi olsun.
Zekatlarınızı verin malınız çoğalsın bereketlensin. Kurbanlarınızı kesin fakirlere dağıtın.
Sadaka fitre zekat ve hayırlarınızı çoğaltın. Çünkü ahirette karşınıza yaptığınız hayır ve hasenatlar çıkacak.
İlim ve irfana vakit ayırın zira öğrenmenin yaşı yoktur.
Din bilginizi geliştirin, öğrenin ki öğretebilesiniz, sevaplarınız çoğalsın.
Yanlış ortamlardan uzak durunuz. İçki, kumar, faiz, zina, yalan haramlardan uzak durarak nefsinize iradenize hakim Olun.
Mütevazi olun, gösterişten uzak durun, kalp kırmayın, insanları dinleyin,
Agresif olmayın zira öfkeyle kalkan zararla oturur.
Adaletli olun hak yemeyin kendi kendinizi sürekli kontrol edin.
Vicdan teraziniz her olayda çalışsın.
Namaz kılın namaz müminin silahıdır. Şükür edin, şükür insanı mutluluğa ve kanatkarlığa götürür.
Genç kalır sağlıklı olur.
Ölümü hatırlayın, ölüm insana bir nefes kadar yakındır.
Gelecek planlarında her şeyin hayırlısı diyerek günlerimizi yaşayalım.
Zira hiç kimsenin yaşama garantisi yok. 5 dk sonra ne olacağını bilemeyiz.
Sürekli ölüme hazır olup dünyaya gelme amacımızı bilmemiz gerekiyor.
saygılarımla HOŞCAKALIN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.