- 968 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
BABAMA MEKTUP - 9
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
.................... BABAMA MEKTUP- 9
.......... Yine sıcak bir 30 Ağustos gecesi ve yine içimde seni sonsuzluğa gönderdiğimiz o yirmi dört yıl öncesinin acısını ve özlemini yaşıyorum sevgili babam.
.......... Evet tam yirmi dört yıl önce bir 30 Ağustos gecesinin sabahında yitip gittin aramızdan kişiliğin gibi sessizce. Yüreklerimizi yakan acı bir ateş ile bıraktın gittin bizi. İşte o günden bu yana içimdeki acı dinmedi, ateşi sönmedi be babam. Sana olan özlemim bir çığ gibi büyüdü gitti yüreğimde. Özellikle de yaşadığım zor günlerimde sevgine ve desteğine o kadar ihtiyacım vardı ki anlatamam. Gövdesine yaslanıp güven duyacağım, gölgesinde serinleyeceğim ulu çınarımdın benim. İşte o günlerde acım daha büyüktü babam.
.......... Gerçekten seni çok ama çok özledim be babam. Sıcak yaz günlerinde baktığımda içimi serinleten yeşil gözlerini, insanları kırmaktan korkan o tatlı sözlerini nasıl unuturum ki?
.......... Yaşamın boyunca hep onurlu ve dik durdun yaşamın zorlukları karşısında. İşte bu özelliğin en kutsal bir miras olarak kaldı senden bana. Bir işçi maaşı ile yedi çocuk büyüttünüz anam ile ikiniz. Hem de namerde muhtaç etmeden. Az onurlu bir iş değildir bu. İşte sen bunu başardın. Bizleri ne aç bıraktın ne de açıkta. Hiç kimsenin yediğinde, giydiğinde ve gezdiğinde gözümüz olmadı asla senin sayende. İşte bunun için kutsalımsın sen babam. Hakkın elbet ödenmez.
.......... Bu mektubumu sana 30 Ağustos gecesi seni kaybettiğimiz saatlerde yazdım özellikle. Niyetim gündüz seni toprağa verdiğimiz saatlerde de postaya vermekti. Ama olmadı bu geceye kaldı. Torunum Fırat henüz üç yaşında ve bana çok düşkün babası Arda’nın sana düşkünlüğü gibi. Elimde bilgisayar veya cep telefonunu görünce de rahat vermiyor. Onu bunlardan uzak tutmak için bu gece uyumasını bekledim. İşte şimdi gönderiyorum ve senden özür diliyorum bu gecikme için.
.......... Sevgili babam, satırlarıma burada son verirken tekrar, özlemle ve minnetle öpüyorum o kutsal ellerinden.
Sana rahmet diliyorum yeşil gözlerine kurban olduğum. Yattığın o güzel yer çiçeklerle ve ışıklarla bezensin. Güzel ruhun şad olsun.
............................................................... Oğlun Selamettin PULAT 30 Ağustos 2019 Cuma 05:30 Erenler/ SAKARYA
YORUMLAR
21 mart 2019 benim de babamı kaybettiğim gün. Bu mektupda kendimi buldum. Sanki giden sadece babam değildi, yüreğimi de alıp gitmişti. Yada acıdan içim bomboş olmuş, ayaklarımın altından yer kaymış, hayata karşı tüm güvenimi yitirmiştim. Hepimiz bir can taşıyoruz. O gün o canın bir ödül değil de ceza olduğunu hissettim. Sanki bu güne kadar kandırılmıştım ve bu büyük bir haksızlıktı.
Acı azalmıyor ve kaç yıl daha böyle hissedeceğim. Sanırım ömrüm boyunca.
Güzeldi. Kaleminize sağlık.
Selamettin PULAT
...... TEKRAR TEŞEKKÜR EDİYOR VE SELAM İLE SAYGILAR BIRAKIYORUM.
Selamettin PULAT
...... Yazımı okumaya ve yoruma değer gördüğünüz için çok teşekkür ederim. Onur verdiniz. Yüreğinize sağlık. Selam ve saygılarımla kalın.
Ben de babamı kaybettim bu ağustos bayram sabahinda
Bu mektup benim de yıllar sonraki mektubum olur
Acı ve hasret hiç bitmiyor demekki...
Rabbim rahmet eylesin.
Selamettin PULAT
...... Yazımı okuma ve yorumlama inceliği gösterdiğiniz ve sayfamı onurlandırdığınız için çok teşekkür ederim. Okuyan ve yorumlayan yüreğiniz dert görmesin.
...... SELAM VE SAYGILARIMLA KALIN.