- 377 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TARHANA ÇORBASI GİBİ
Fadik Teyze, Karahacılı Köyünde oturmaktadır. O, açık sözlüdür. Konuşmak istediğini hiç çekinmeden karşısındakine söyler. Ama saygıda da asla kusur etmezdi. Bütün köyüler tarafından çok sevilir. Her kes onu anne olarak görür ve ona “Fadik Anne” derler.
Fadik Teyze’nin eşi genç yaşlarda vefat etmiştir. Beş çocuğu ile dul kalan Fadik Teyze, kendini çocuklarına adar ve evlenmez. Çocukları büyür ve köye bir bakkal açarlar. Bakkalda da köy ihtiyacını giderecek ne varsa satılır. Bu satılanlar arasında tüp de bulunmaktadır.
Köylerde yemek pişirmek vb. durumlar için tüp gazlar kullanılır. Köylüler Aygaz tüpüne alışmışlardır bu markanın dışında tüp alıp kullanmazlar. Bu yüzden Fadik Teyze’nin oğulları da bakkallarında Aygaz tüpü satmaktadırlar.
İlçede Fadik Teyze’nin akrabalarından Hacıbekir Bey’in çocuklarının Aygaz tüpü dışında bir tüp bayiliği vardır. Hacıbekir Bey, Fadik Teyze’nin çocuklarına bayiliklerini yaptıkları tüpü kendilerinden alıp köylerinde satmalarını söyler.
Fadik Teyze’nin çocukları ise:
“Hacıbekir amaca! Bizim köyde, köylüler Aygaz tüpünden başka bir tüp alıp kullanmıyorlar. Yoksa senin tüpünü biz severek satarız zaten akrabayız.” Derler. Ama ona bir türlü bunu dinletemezler… Yine onlar, kırılmasın diye gerçekten de Hacıbekir Amca’nın tüplerini birkaç kez satmak için götürüler. Fakat köylüler, onun göndermiş olduğu tüpü satın almazlar.
Fadik Teyze ve çocukları akrabaları Hacıbekir Amca’yı ziyarette bulunduklarında her defasında Hacıbekir amca:
“Bizim tüpten satmıyorsun da başka bir marka tüp satıyorsunuz. Biz akraba değil miyiz? Bizim tüpten satmıyorsun da başka bir marka tüp satıyorsunuz. Biz akraba değil miyiz?” Diye söylenip durur.
Fadik Teyze ve çocukları Hacıbekir Amca’ya Hasta ziyaretinde ve cenaze taziyesinde bulundukları zamanda bile:
“Bizim tüpten satmıyorsun da başka bir marka tüp satıyorsunuz. Biz akraba değil miyiz? Der. Artık bu sözler kına getirmiştir. Fadik Teyze’nin sabrı taşmıştır.
Fadik Teyze:
“Hacıbekir Ağa! Artık iki de bir bunu söyleyip durma! Her geldiğimizde, tarhana çorbası gibi ısıtıp ısıtıp önümüze getirme! Usandık artık. Usandık artık…” Der.
30.05.2019
Yozgat
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.