- 1515 Okunma
- 18 Yorum
- 6 Beğeni
BİR KADIN SUSUYORSA...
Bir kadın kırıldığı çok şeye rağmen susuyorsa... karşı çıkmadan çok şeyi kabulleniyorsa,
ONU İYİ GÖZLEYİN!..
Bulduğunu düşündüğü sevgiyi kaybetmek istemiyordur…
Sevgisinin yüceliğini öne alıp beraberliğine bir şans daha veriyordur…
İçindeki isyanı bastırıp, huzursuzluk çıkmasın diye karşı çıkmamaya çalışıyordur…
Kendisini öne çıkarmak gibi bir amaç taşımıyordur…
Anaçlığının getirisiyle eksikleri, kusurları kapamaya çalışıyordur…
Sevgisine verdiği emeğe kıyamıyordur…
Yaşanmışlıklar adına bazı şeyleri görmezden geliyordur…
Ya öyle değilse, diye kendini sorguluyordur…
‘Ben yanlış anladım galiba’ diyerek kırgınlıklarını büyütmemeye çalışıyordur…
Nerde yanlış yaptığını anlamaya çabalıyordur…
Yanlış – doğru muhakemesinde yerini arıyordur…
Dünyanın onun çevresinde dönmediğini biliyordur...
Bunları yapabildiği sürece susuyordur!..
Bir kadın,
Artık soru sormuyor ve
Her şeye rağmen
Hâlâ susuyorsa…
GİDİYORDUR!...
Serap IRKÖRÜCÜ
YORUMLAR
:)
Baht-ı Siyah tarafından 6/17/2020 5:48:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Serap IRKÖRÜCÜ
"Kadın şundan susar,bundan susar hepsi edebiyat." Son sözcük, (sayfanın adı gereğince ) anlamıyla denk düşmemiş!... Burada olunmasının temen amacı bu algıyı kırmak!... Yoksa yaşananlar edebiyat değil, gerçeğin ta kendisi!
Ülkemizden panoramaları görmek ve kabullenmek durumundayız ki çözüm üretelim. Biz yok sayınca hiçbir şey yok olmuyor!..
Tepkili dilinizin, derin izlerinizden kaynaklandığını düşündüm. O nedenle olsa gerek, temayı tam yakalayamamışsınız.
Yine de katılımınız için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla...
susmak istemiyor ama susmak zorunda kalıyorsa...
en zoru sanırım. hepsini yutuyorsa, hatta yutamıyorsa; kalıyorsa düğüm dügüm ur oluyorsa...arafta kalıyorsa...
bence de boyun eğmesin hiç bir zulme. Hakkını söke söke alsın.
kadın erkek fark etmez hiç kimse susmasın, haksızlık karşısında.
sevgilerimle...
Serap IRKÖRÜCÜ
Önemli olan yaptığımız çıkarımları hayatta ne kadar uygulayabildiğimiz!...
Temennilerinize yürekten katılıyorum.
Sevgilerimle...
Cümlelere takılı düşünceler sakin sakin “ Aaaa” ne güzel derken... Final, tam final olmuş. Ve Serap Hocam, haklı dedim.
Okuması güzel, yormadan hatta fark ettirmeden yazarın konuya bakışını başarıyla sayfalara aktardığı yazıydı.
Sonra yorumlara baktım ama bak bak bitmiyor.
Saygılarımla Serap Hocam
Serap IRKÖRÜCÜ
Yormayın kendinizi o kadar!... Kim ne demişse demiş!... :)))
(Yine Google gerekecek sanırım!) Final 'terdit'le bitti. O nedenle şaşırmış olabilirsiniz...
Paylaşımlarıma verdiğiniz önem ve yaptığınız değerlendirmeler için içtenlikle teşekkür ederim Ersin Bey.
Saygılarımla...
Artık kadınlar susmasın! İncindiklerinde, üzüldüklerinde, kızdıklarında, canları yandığında asla ama asla susmasın. Susmanın telafisi olmuyor. Susmanın bir erdem olduğunu, sessizliğin kadınlığın şiarından olduğunu bize hiç bir şair dikte ettirmesin.Tüm duygularını açık açık , gerekirse sesini yükselterek dillendirsin.
Aşkını söyle, arzunu gizleme, öfkeni haykır, haksızlığa uğradı isen huzursuzluk çıksın, nefretini gizleme. Seni kimsenin susturmasına izin verme.
Kadınlar artık susarak gitmeyi bıraksınlar. Ardında tek bir alınacak hak, söylenecek söz bırakmayıncaya kadar konuşsunlar.
KADINLAR ARTIK SUSMASIN. SUSMAK BİZİ DAHA AHLAKLI, ERDEMLİ, GİZEMLİ, ÖZEL, ANAÇ FALAN YAPMIYOR.
SUSAN KADIN SİNDİRİLMİŞ KADINDIR!
KADINLAR ARTIK
SUSMAYIN!
Sevgilerimle...
MÜSLÜM BAYRAM
nasıl olacak tarafı var? soru bu bence...
her şey kadınlara verilen hakların arkasında duracak irade ve sağlıklı hukuk sistemiyle olur
aksi halde temennilerimiz boş bir hayal olur
sevgilerimle
Den(iz)
ANNE LÜTFEN ÖLME!
dediler Müslüm bey...
Serap IRKÖRÜCÜ
Bu yazı da zaten yorumundaki ilk cümle çıkarımı yapılabilsin diye yazıldı Sevgili Deniz...
Yazındaki her sözcüğe ve anlam bütünlüğüne sonuna kadar katılıyorum. Hele böylesine acının yaşandığı bir günde 'kadının susmasına' alışkın bir bakış açısının neler yapabileceğini, bir kadının susmazsa başına neler gelebileceğini hepimiz gördük. Evladı çığlık çığlığa 'Anne lütfen ölme' diye annesinini başını tutmaya çalışırken, o da son can havliyle 'ben ölmek istemiyorum.' diyordu. belki de son sözleri oldu.
Her sosyal geçiş sancılıdr ve bedelleri vardır. Bizim gibi aydınlanma devrimini ve sürecini yaşamamış, yeni yeni bazı kesimlerce hak arayışlarının başladığı toplumlarda bu acılar ne yazık ki yaşanacak.
Asıl üzücü olan onları caydıracak hukuk işleyişinin olmaması, tam tersine 'iyi hal' adı altında ceza indirimleriyle cesaretlendirilmeleri...
Bu son yaşananlar ülkedeki bütün kadınların ortak acısıdır. Son olması dileğimle....
Yazı sonundaki vurgulanan cümleler bir manifesto gibi... Umarın okuyan ve yararlanan çok olmuştur Sevgili Deniz.
Yüreğine sağlık...
Sevgilerimle....
Bir kadın susuyorsa içinde fırtınalar kopuyor ;ancak kimseye tane yaş düşmesin istiyordur.Sonrayı bekliyordur,sabırdır,huzur bekçiliğidir...
Tüm maddeler ayrı arı mükemmel saptamalar Serap Hocam. Ve sonuçta kaçınılmaz bir durumdur.
Gönlünüze sağlık Sayın Hocam.SAYGI VE SEVGİLERİMLE...
Serap IRKÖRÜCÜ
Kadının yapısındaki duyarlılığa toplumumuzca kendisine yüklenen rol de eklenince ortaya çıkan tablo bu ne yazık ki Serpil Hanım...
Ve her susuş kadından ve beraberliğinden çok şey götürür. Sonuç 'malumun ilanı' gibidir...
İlginize ve değerlendirmenize çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle....
Bir kadın kolay kolay susmaz, ilişkisinde mutlaka bir mücadelenin sesleri duyulur..Ancak bazı istisnalar olabilir. .Şöyle ki..
Adam, kadının kalbinin tam ortasına hiç ummadığı anda , bir çivi saplar...
Kadın susmaz çığlık çığlığa bağırır, canı acımıştır çünkü...(Neden niçin sorgular)
Sonra adam pişman olur gider o sapladığı çiviyi sökmek ister kadının yüreğinden. ..(hata olduğunu kabullenir)
Kadın, iyi niyetini görür adamın... Affedecek gibi olur... Çünkü acılarının dineceğini düşünür. ( öyle ya çiviyi saplayan kişidir o, başka kim çıkarabilir ki..)
Sonuçta
Adam çiviyi söker... Hatasını telafi ettiğini sanır...Vicdanını rahatlatır...
Ancak gelin görün ki
Yürekte derince çivi deliklerinin iizi kalmıştır
ve o yaralar hiçbir zaman iyileşmez...
Adam sadece sapladığı çiviyi görür ve onu çıkardığı için herşeyin düzeleceğini zanneder....Çivi deliklerinin farkında bile değildir...
İşte o zaman kadının gideceği tek yer sadece kendi içidir, kendi kendine sarılıp ağlar...
Adamla da konuşmaz bir daha.. .Bir ömür susar...
Gün/demdi etkileyici yazınız...
Dost yüreğinize sağlık Serap hocam..
Her daim sevgilerimle. .
MÜSLÜM BAYRAM
ibretlikti....
EbRu Asya Yıldırım
Sevgiler:)
Serap IRKÖRÜCÜ
Susmak, bitişten önceki son aşamadır zaten.
Kadın, verebileceği bütün mücadeleyi vermiş, sabrının her noktasını sonuna kadar denemiş, yaşanan bazı olumsuzlukları yok saymış olmasına rağmen konu onun ONURUNA gelmişse... ORADA HERKESİN DURMASI LAZIM... artık son sözü o söyleyecektir!
'Dal rüzgarı affetse bile kırılmıştır bir kere!...'
Bu, yaşananlar hiçbir zaman unutulmayacak demektir, izi hep kalacak çünkü.
Öyküleyici bir dille anlattığın 'adamla kadın'ın seyrinde 'çivi ve delikleri' çok vurucu sembollerdi. Bu anlatımdaki kadın susmaya karar vermişse... adamın işi çok zor demektir!...
Çok samimi, okuyana birebir geçen etkili bir yorumdu. Çok teşekkür ederim Sevgili Ebru.
Her şey gönlünce olsun. Sevgilerimle...
Kim susuyorsa karşı cinsi idare ediyordur
bu kadın veya erkek hiç fark etmez
zaten yaşamda her daim mutlu olmak diye bir şey kimse için geçerli değildir
önemli olan yaşam boyu pozitif olma yönde anlayışında geliştirilerek saygıyla sevgiyi güçlendirme
erdemliliğini gösterebiliyorsa çiftler
mutlu olabilirler
hayatı zehir etmeninde hiç bir faydası kimseye yoktur
farkındalık yaratan bir yazı idi
kutluyorum
değerli öğretmenimi
nice saygılarımla
Yinsani
erdemliliğini gösterebiliyorsa çiftler
mutlu olabilirler"
beş numara on yıldız bir ifade..
Ulu Tanrı saygı ve sevgiyi içselleştirmiş, maddi sıkıntı çekmeyen aileler veya bireyleri çoğaltsın..maneviyatın en büyük tanmircileri yazarlar ve şairlerdir, yazar ve şair gibi düşünüp de mutsuz kalmak en büyük acı...
serap hocam, asırlardır çözlemeyen konuya güzel bir girizgah yapmış devamı gelir gibi...
daim mutlulukla yaşamanız dileğimle..:)
MÜSLÜM BAYRAM
beni anlamak çok kolay olmasına rağmen
en iyi anlayanlardan biri sen oldun;))
çok teşekkür ederim kardeşim
saygım ve sevgimle
Serap IRKÖRÜCÜ
Bu sorumluluk en çok kadına yüklendiği için yazıdakileri yaşayanlar çoğunlukla kadınlardır diye düşünüyorum.
Sonuçta hepimiz yaşadıklarımıza göre şekilleniriz ve hayat o penceren bakarız.
Temennilerinizin herkes için gerçekleşmesi dileğimle değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim Müslüm Bey.
Saygılarımla.
Tespitlerinizin hepsine katılıyorum Serap Hanım sadece bir eklenti yapmak istiyorum. Bir kadın susuyorsa, susturuluyorsa fırtına öncesi sessizliği diye kimse hafife almasın, doluluğu oranında bir patlamaya hazır olunmalıdır. Tayfun olur, sel olur, deprem olur çünkü umudu kalmamıştır her şey beklenir ondan. Kadınları susturmaya çalışmamalıdır kimse, en azından yazarak az da olsa boşalması sağlanmalıdır.
Serap IRKÖRÜCÜ
Değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim Afet Hanım.
Sevgilerimle...
Bir kadın susuyor sa şayet
Ya Ehliliğindendir!
Ya Demliliğindendir!
Ya Huyundandır !
Ya Körlüğündendir!
Ya da Kör düğümündendir!
Eğer su/suyorsa şayet orucundandır...
Yazarımı kutluyorum!
Serap IRKÖRÜCÜ
Ne kadar doğru saptamalar...
İlk ikisinin değeri çok derin!...
Katılımınız ve değerlendirmeleriniz için içtenlikle teşekkür ederim.
Sevgilerimle....
Çoktaan gitmiştir bile :))... Yine güzel ve anlamlı bir yazıydı, yüreğine sağlık cankalem...
.....
/arada bir sessizleştiği olurdu ama
düşkündü sesine
dalıyla muhabbet eder gibi
temize çekerdi düşeni hissesine /
yuvadan erken uçtu
erken tanıştı
hüznün yüzüyle
sedef taraklarla okşanmadı saçları
suyuna vitamin
meşrebine hormon konmadı
yaratandan ötürü sevdi
yaratılanı
herkesi
her şeyi anlamaya çalıştı
anladı...
anladıkça susar
sustukça
susardı
kırmaya
kırılmaya karşı
sevgisi
kalkandı
pas dedirtti
pes dedirtti de
rest dedirtmedi
bir tek
kendini anlamaya
niyet etmedi
o kadar da inattı yani
son zamanlarda dil susmuş
gözleriyle konuşuyormuş
anlaşılmazmış güya
çokta umursamadı
kim ne sandıysa sandı
Serap IRKÖRÜCÜ
Tüm samimiyetimle söylüyorum, şiirin yazıdan daha güzel anlattı kadının ne zaman. nasıl ve neden gideceğini.
Bu güzel ve anlamlı katılımın için çok teşekkür ederim Sevgili Arkadaşım.
Her şey gönlünce olsun.
Sevgilerimle....
Ya susarak kalanlar abla...o susuşlardaki çok manayı anlamak için kahin olmak gerekir sanırım..
Üstelik iki tarafta da aynı dili konuşmuyorsa...
Kadın gider mi bilemem ama
Ben gitmeyi tercih ettim...
Bu güzel ve anlamlı yazın için kutlarım Serap abla
Serap IRKÖRÜCÜ
Toplumumuzun sosyal dokusundaki çeşitlilik göz önüne alındığında ne erkekler ne de kadınlar için yazılan yazılar tümünü kapsamayacaktır elbette Gökhan.
Biz de bu durumda bahse konu üzerinden değerlendirmelerimizi yapıyoruz. Bu kadar dağılırsak ne yara ne yere misali oluruz... :))))
Ne diyeyim Gökhan... Yolun açık olsun, güle güle... :)))
Değerlendirmelerin ve katılımın için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle....
Bu kısa, öz ve bir o kadar da ilgi çekici yazınızı okurken sosyal medya sayfalarında son yıllarda karşıma çıkan bir karikatürü de hatırlatmadı değil bana
Diyor ki karikatür: bir kadın susuyorsa nabzına bakın, ölmüş olabilir
Hani kadınlar çok konuşur algısına bir atıfla
Bu tabi yanıltıcı bir yaklaşım bence
Tam tersi müspet bakmakta mümkün ve yerinde olur
Bir kadın susuyorsa ona bir bardak su ikram etmek neden olmasın?
Tabi latife yapıyorum da, dediğiniz gibi kadın susuyorsa bir müddet şans tanıyabilir
Ne ki, temelli susarsa fırtına öncesi sessizlik olabilir de
O yüzden kadının konuşması hatta çok konuşması hayırlıdır bence
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hanımefendi
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 8/21/2019 7:00:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serap IRKÖRÜCÜ
Yazıma ilginiz, katılılımınız ve espri dozu yüksek değerlendirmeleriniz için teşekkür ederim Levent Bey.
Saygılarımla.
kadın susuyorsa sevgisinden susuyordur ne kadar doğru bir söz hocam
Serap IRKÖRÜCÜ
Değerlendirmelerimiz her zaman yaşanmışlıklarımıza göredir Ozan Ali Bey.
Katılımınız ve değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim..
Saygılarımla.
Ve aslında gitmiştir de !
Orada sadece fiziken vardır.
Duygusal,psikolojik olarak kim bilir nerelerdedir diyebiliriz (mi)!
Serap IRKÖRÜCÜ
Değerlendirmeniz için teşekkür ederim...
Saygılarımla.
sabri ayçiçek tarafından 8/21/2019 4:46:11 PM zamanında düzenlenmiştir.