- 710 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
KİTAP VE POPÜLER KÜLTÜR*
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kitap okumak... Sahi, hiç düşündük mü neden kitap okuruz? Neden bu uzun soluklu eylemi bazen büyük bir zevkle, bazen de zorunluluktan oflaya puflaya yaparız? Fark ettiniz mi bilmem, şu sıralar kitaplar pek okunmuyor. Okunsa da ya yarım bırakılıp bir köşede unutuluyor, ya da süs diye kitaplıklara konuyor…
Oysa her kitabın bir ruhu vardır. Kitap evlerinde ya da satış mağazalarındaki raflarda ilgi bekler, adeta beni de okuyun diye bağırır. Kitaplarda her yazarın az da olsa işçiliği vardır, yani az da olsa dikkate alınmayı hak eder, her ne kadar bazılarının yanından bakmadan geçilse bile… Ama size de hak vermeliyim, bazı kitaplar modaya o kadar uyduruldu ki onlara bakmak bile itici gelebiliyor. Adlarını saymaya gerek var mı bilmiyorum. Dilindeki yapmacıklık ve basitliğe rağmen o kadar çok okunuyor ki… Durum gerçekten içler acısı. Belki de popüler kültürün bir parçasıdır.
Popüler kültür dediğim de öyle pek ahım şahım bir şey değil, çoğunluğun takip ettiği öylesine şeyler işte… Biraz aşk, biraz dedikodu ile karışık abartılı heyecan, çoğunluğun yaptığı şeyleri takip ederek kendini belli etme çabasına girmek. Belki de ilgi görme isteğinden doğan davranışlar bütünüdür.
Kitaplar ile popüler kültürün ne alakası olduğunu merak edebilirsiniz. Yazarlar çoğunluk ilgi gösterdiği için klişeleşmiş konulara yöneliyor. Sırf bir yarış uğruna kitap içi boş cümleler yığını haline dönüşüyor. Doğrusunu söylemek gerekirse kitap evleri de bundan fayda sağlıyor. Bu da edebiyatımıza büyük zarar veriyor.
Biraz pişmeye, biraz olgunluğa ve biraz da emek göstermeye ihtiyaç var.
YORUMLAR
Kitap/kitaplar kalıcı,popüler olan ise saman alevi gibi.
Önce harlı bir ateş,sonra kaybolup,giden bir "toz bulutu".
Bol kitaplı yıllar dileğimle.
Özge Nur Çakır
Size de bol kitaplı güzel günler dilerim 😊
sabri ayçiçek tarafından 8/21/2019 4:51:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu güzel yazınıza naçizane bende yorumumu katmak istedim daha doğrusu konu kitaplar ve insanlar olunca ilgimi çekti.
Şimdi dediğiniz gibi öyle kitaplar var ki piyasada bilmem kaçıncı baskısındalar o kadar çok satıyor üstelik okunmayacak olan cinsten. Bir de öyle kitaplar var ki heder oluyorlar üstelik değeri tl bazında olamayacakken. Ne yazık ki kıymet bilmiyoruz. Bir de wordpadd adında olması lazım böyle bir site var ki önüne gelen yazar olmuş orada. 10 yaşındaki çocuk bir şeyler yazıyor onu okuyanlar desen daha fazla.Açıkçası yazık diyorum. İnşallah bir gün tüm değerli kitapların değerini anlarız da alır okuruz.
Güne düşen yazınızı ayrıca kutluyorum,tebriklerimle.
Sevgiler.
Özge Nur Çakır
Sevgiyle kalın...
Kitap deyince içim gitti. Çocukluğumuzda kitap alamazdık. kitap alabilmek için verilen haşlıkları biriktirirdim. Şimdi her şey gibi kitaba da ulaşmak kolay. Ne yazık ki okunmuyor.
Güne gelen yazınız güzeldi. Kutluyorum.
Özge Nur Çakır
İyi akşamlar dilerim :)
sağlam ama raflarda sürünen değerli kitaplar adına ne güzel bir yazı olmuş...arkadaş seçecek gibi değil dost kazanacak gibi bir bakış açısı ile dokunmak lazım kitaplara... edebiyat adına, sosyalleşme adına hem özenmişimdir sağlam kitap okuyanlara...
güzel ve yararlı paylaşım adına teşekkürler sevgili özge...