EYLÜL GELİYOR
Yakındır Eylül, kaldı birkaç gün. Umutlardan bazıları yerini yeni umutlara bırakırken bazıları da zafer sarhoşluğuyla meşgul şu an. Birazcık yaşam kalmışsa şu evrende, uçuyorsa kuşlar, geçiyorsa arabalar, oynuyorsa parklarda çocuklar sen neden doğmayasın ki küllerinden? Bir şeyler yaşayamaz mısın yeniden? Yeni bir dinlenme dönemi sona ermek üzere. Yavaştan serinliyor havalar. Vedalar sıklaşacak gibi görünüyor malûm mevsim yaklaştıkça. Kumsallara akın akın gidilen, güneş ışınlarının ruha çekildiği ve kalplere dinamik bir akışın sirayet ettiği yaz günlerine el sallayacağız birkaç güne. Liseler, üniversiteler yeni neferleriyle buluşmak üzere artık. Yeni hayaller, soğukla birleşen sürekli hareket hâli, kararlı ve dik bakışlar, ürkmez benliklerin kendilerine verdikleri sözler... Yapraklar yeri öpmeye başlar yakında, hüzün çöker birden insanoğluna. Sevgisiz büyümüş çiçekler solar, alışamaz birdenbire bu melankoliye. Değişim ayıdır Eylül. Yazın cıvıl cıvıllığıyla coşan ve oradan oraya koşan deli gönül bir durulur bu ayda. Düşünür, düşünür ve olgunlaşır biraz da. Yoğrulur yaşanmışlıklarla, kavrulur kendi yağında. Sahteliklerden kurulur, sahici bir sarsınıtıyı sahte dengelere tercih etmeye başlar. Eylül yaşlandırır adamı. Ocak değil, Şubat değil, en iyi Eylül yapar bunu. Dedim ya, olgunlaştırmadan bırakmaz adamı Eylül. Anlarsın büyüdüğünü.
İçiniz bayılmasın, ekşitmeyin yüzünüzü. Macerası da vardır bu çılgın dönemin. Ayın 9’unu unutmayın, unutturmayın. Kurtuluştur bir nevi maddi manevi işgallerden. Eylül 30 Ağustos’tan sonra başlar zaten, yeni zaferler getirir sabretmeyi bilene. Bu dünya böyledir zaten; baharı ayrıdır, kışı ayrı, yazı ayrı. Ama hepsi birleşince insanoğlunu olgunlaştıran leziz bir tat ortaya çıkar yaşama dair. Sen ister yazar ol ister şair. Yazdığınla kalmazsın bu değişimleri. Yaşarsın da kendi içinde. Yaşamıyorsan şair de olamazsın yazar da, en önemlisi insan olamazsın. Sadece bir biyolojik döngü olarak düşünme bunu. Her ay gibi Eylül de yaşatır insanı, yaşatır insana her duyguyu. Yaşayın, yaşatın a dostlar! Yaşayın ve yaşatın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.