Ego-Biz Mücadelesi
..../
Ben-ego ile başlar tüm günahlar, savaşlar, kavgalar…
Ego en üst seviyede, kalpte yer olmadan sevgiye, düşünmeden çekilir her tür çile!
İçinden gelen acıma duygularını unutmak için alınan uyuşturucular, sanki tende sergilenir morarmış gibi görünen şekilleri yapılmış gibi benzer dövmeye! Onları kapatmak için yapılan makyajlar, güzel görünmenin bedelini artırır, inorganik olarak. Doğaya verdikleri zarar gibi, kendi tenlerine de zarar vermekten kaçınmazlar. Dostunu öldürmeye kıyamayan bu cahil, o dosttan daha dost kendi tenine zarar verir, ona acımadan kıyar da…
Ölmüş insanları görmek, binaların yıkıldığını seyretmek, canlarını acıtmadıkça benlere haz verir, insanların kaçışları, naraları, bedduaları bir fıkra anlatılır gibi onları güldürür…
İsrail askerin, okul çağına gelmemiş çocukları tanıklık yaptırmak için cebren getirmeleri ve seslerini kaydetmeleri ile büyüdüğünde “sen buydun, ağladın, korktun, benim gücümü gördün işte seyret halini de, bana isyan etme, gücümü kabul et, direnme… Ne dersem onu yap!” diyebilmek içindir, belkide.
Camilere insanları doldurup yakarlar, çukurları açıp içindeki insanların çığlıklarına aldırmadan, gözlerine baka baka makineli ile tararlar… Ölmüş ölmemiş kim varsa üstünü toprakla örterler. Vahşilik, tıpkı bir hayvana yapılan dehşet gibi acınası safari ile sonuçlanır! Yıllar geçer, o toplu mezarlar ortaya çıksa ben yapmadım gibi de yüzsüz olurlar, bu yaptıklarını inkar ederler.
Sofralarında ki yemedikleri yemek artıkları, ekmek kırıntıları her gün çöpe atılırken, onu bulamayan insanları görmezden gelirler… Müslümanım diyerek, bir münafık gibi, dillerine doladıkları dine rağmen zekatını vermezler. Hani zekat verse fakir kalmayacak, onlara kul olmayacak insanlar ya… Hani kırk evin varsa en az birini zekat ver deseler, o evi vermek ne kadar zorlarına gider. Oysa Zekat vermeyene ne kadar çok tehdit vardır yüce kitap da… Bilselerdi! Allah’ın verdiği bu gücün sınav olduğunu düşünmeden, ellerinde ki fakirin hakkı olan her şeyi çar çur ederek zalim olmaları… Kendi tercihleri ve depoladıkları günah odunları, onların cehennem ehli olacaklarına delildir. Kendim ettim kendim buldum diyeceklerdir ölümden sonra, ama iş işten geçecektir.
Bu dünyada herkesin bir görevi vardır, karınca kararınca. Kimse bu görevinin yapılmadığında Allah’ın farkında olmadığını ve Allah’ın zalimin yaptıklarından habersiz olduğunu sanmasın. Her insan başkasının sınavıdır. Her yaptığı iyiyse başarı kötüyse zelil olmasına sebep olur. Ya başarır güler ya da başaramaz rezil rüsva olur. Bize zalimlik yapan kişiler, eğer biz kardeş olup bir olursak, yani Allah’ın verdiği vazifemizi yaparsak… Mağlup olacaklardır. Birlikten güç doğacaktır, biz oldukça…
Ben yerine biz diyebilirsek, biz güçlü oluruz. Biz olabilirsek Allah’ta bize destek olur. Allah bizim bir olmamızı diler. Bunun için verdiği ömürle yapmamız için sabır eder. Bu bekleyişte rahmet vardır. Allah biz diyene kendini gösterir, gücünü gösterir. Kişinin gerçek kemale ermesini ve imanıyla yükselmesini murat eder. Biz bunu öğrenene kadar, acı çekeceğiz, sancı çekeceğiz, mücadele edeceğiz… Bosna’da olduğu gibi. İman ile biz ile kazanılan iman savaşıdır bu… Müslüman kimliği ile hristiyan gibi yaşamasına, ona yaranmasına rağmen geçmişte yaşadıklarını içine sindiremeyen düşmana karşı biz olup, imanla yücelen bir halkın zaferidir bu.
Neye sahipsek, Allah veriyor. Kardeş olup, bunu paylaşmazsak, ben dersek, Allah bize verdiğini alıyor elimizden. Paylaşırsak verdikçe veriyor, zenginliğini ve cömertliğini gösteriyor Rabbim. Biz, diyeceğiz ki Rabbimiz Allah’tır daima, o ne derse dediklerini okumalıyız ve ona göre yaşamalıyız… İşte onundur dosdoğru yol, bu yolda mutluluk bul ve huzuru yaşa… Benleri biz yapana kadar, mücadeleye devam. Ne zalim bitecek ne şeytanlar ölecek, ne günahlar çürüyecek ancak, biz olalım, birlik olalım, kardeş olalım, eksikliklerimizi tamamlayalım. İşte o zaman güçlü olur ve refahı doya doya yaşarız.
İman-küfür, ben-biz savaşı kıyamete kadar devam edecek. Safımızı ve kıblemizi en doğrusu ile belirleyelim. Rabbimiz yar ve yardımcımız olacaktır doğru tercihimizde, inşallah… Yalnızca Allah’a ibadet eder, yalnızca ondan yardım dileriz diyeceğiz.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Yüregine kalemine saglik degerli kalem kutlarim sizi yürekten...Cok önemli can alici meselelere degindin....Hatta günümüzdeki islam aleminin düstügü cükürün sebeplerini gözler önüne serdin....Ismini hatirlayamadigim bir alimin deyimiyle, LAILAHE ILLELELLAH-in Anlam ve manasini Müslümana yukledigi mesuliyetini ebu cehiller kadar anlamis degiliz...Nerdeyse hiristiyanlar gibi Allah göklere biz yer yüzüne hükm ederiz diyecek hale geldik:... Rabbimiz bizleri kendine hakkiyle kul olmayi ihsan eylesin
saf şiir
Benlikten sıyrılıp da paylaşmayı bilenler becerenler Allah'ın da sevgisini kazanacaklardır illaki eninde sonunda... Biz de birlik ve bütünlük biz de dayanışma ve beraberlik olduğu zaman önümüzde de kimseler duramayacaktır... Fitnelere dikkat etmek lazım... Kutluyorum içtenlikle...