Nizamı İslam..!
Bütün Semavi Dinlerin kendi Felsefesine göre .. Kural ve Kaideleri vardır... mı.! el-cevap vardır...!
Tıpkı İslam Dininin de olduğu gibi...
İSLAM Dini... Kural ve Kaideler disiplini içinde yaşanan bir olgudur...
şimdi.: İSLAM nedir... İslam ALLAH ’ın sarsılmaz tartışılmaz Nizamıdır.
Saysı ALLAH katında mahfuz olan Peygamberler göndermiştir insanlığa, Yaşamlarını huzur ve güve içinde idame ettirmeleri için.
ve İSLAM Nizamının en son merhalesi MÜSLÜMANLIK ve bizim de mensubu olduğumuz Din Ekolu..!
Gelelim Müslümanlığın Temel Kural ve Kaidelerine..
Bir insan eğer Müslümanım diye Diliyle ikrar ediyor ve Kalbiyle de tasdik ediyorsa(Kalplerde geçeni bilen şüphesiz ki ALLAH’tır) o zaman bu idda da bulunanın mutlak olarak yerine getirmesi mükellefiyeti olan bir takım kurallar ve uyması mutlak olan kaideler var...
Bir defa Müslümanlığın kırmızı çizgisi olan kurallar var ki.:
1- Asla yalan söyelemeyecek.(özellikle çıkar ve menfaati için fitne ve fesatlığa neden olanı)
2-Kamu malına el uzatmayacak.( yolsuzluk hırsızlık adam kayırıcılığı gibi.)
3-İftira etmeyecek (çıkar ve menfaat devşirmek için aslı astarı olmayan söylemlerle karalamayacak)
4-Muhattap olduğu kişi veya kişilerin Hak’larına tecavüz etmeyecek( komşusu kendisinden emin olacak ve inanacak)
5-Kişisel temizliğine ve çevresel temizliğe önem verecek,
6-Doğayı tahrip etmeyecek (Doğayı tahrip edenlere bizzat ALLAH kendisi Lanet ediyor.)
7-Her ne konuda olursa olsun Ortak Akılı önceleyecek, Bireysel kararlar almamaya çok itina gösterecek, ( Hele hele ki, Kamu hizmetinde olan bir kişinin azami dikkat edeceği konu)
Yukarıda yüzeysel olarak belirttiğim maddeler (eksik olabilir) çerçevesi dahilinde yaşamını uyarlıyorsa işte o zaman bu kişinin ben Müslümanım demeye hakkı var..!
eğer bu çerçeve dahilinde yaşamıyor ve yaşanması telkininde bulunmuyorsa... kusura bakmasın idda etse de Başına Çalınsın..! en azından ben inanmam...
Kenan Sayın
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.