- 621 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
An'da ki davranışlar..
💜Merhabalar 💜
Sevgideğer dostlar: Bugün SEVGİ ve an’da olan, hayal ve arzularımızdan azıcık bahsedeyim!. Çok uzun değil. OKUnacak bir yazı!.
Dostlar; Sakın arzulamayın. Arzulamanın sonu hüsran olabilir. Olmasa bile, hayal ettiğin gerçek tat alınamaz!.
Çünkü hiç bir şeyde arzularken hissettiğin o duyguyu, elde ettiğinde bulamayabiliriz!.
Arzulanana kavuşmak pişmesini beklediğin leziz bir yemeği tabağına koyduğunda yemeye başlamadan önce aniden soğuması gibidir.
Birşeyin olmasını beklerken ve onu arzularken elde ettikten sonra hissettiğin duygu tamamen farklı olabiliyor!.
Zannedildiğinin tersine her arzu sonunda hayal kırıklığı yaratmasa da, beklenenin aksine tatmin de yaratmaz!.
Eğer yaşamda sürekli arzular ve dahi arzularının yolunda çabalamayı seçersen, hayat bir kısır döngüye dönüşür. Çünkü bu zihnin yoludur. Zihin yolu nefs ile, Zeka iledir!. Ruhun yolu gerçektir, Vicdan ile, merhamet ile ve asıl akıl ile dır!..
Dostlar; Zihin geçmişte ve gelecekte yaşar ve seni de orada tutmaya çalışır!. Akıl an’da yaşar!.
O nedenle insanın ruhunu gercekte en çok tatmin eden kendi kişisel arzularına ulaşmak için çabalamak yerine, yaşamın içinde var olan her şeye karşı, beğeni ile değil, sıcacık sevgiyle ve akıl ile ilgi duymaktır!.
İşte o zaman bizi diğerlerinden ayıran egomuzu, geçici süreliğine rafa kaldırmış oluruz!. Ego da, öfke, şehvet VS boldur. Bu durumu da yaşam içinde, egonun yanlışını gördükçe ve düzelmesini içten istedikçe o da ruh ve vicdana uyacaktır!. Bu durum zaman alsa dahi!.
O zaman herşeyi ve herkesi anlamaya, öğrenmeye, daha yakından tanımaya, farketmeye, ruhuna egondan izin çıkmış olur!.
Yaşama ve diğerlerine(insan, hayvan, Evren) ilgi duymak, kendi isteklerinden vazgeçip başkaları için yaşamak değildir.
Zamanını, enerjini başkaları için kullanmak değildir.
İlgi duymak ve ilgili olmak nedir? El cevap; Anlamaya çalışmak, gözlemlemek, olanın olmasına izin vererek alan yaratmak, farketmek tir!.
Çaba yoktur, boşa harcanan enerji yoktur, direnç yoktur.
Hayata çabasız, yüksek akıl ile, sevgi dolu bir ilgiyle yaklaştığımızda o da bize aynı ilgiyle yanıt verir!.
Dostlar; Hayatta gerçek anlamda ilerlemek, yani değişmek, tekamül etmek, yaşamın bize gösterdiği sevgi dolu ilgi oranındadır. Yaşam ona verdiğimizi bize geri yansıtır!.
O nedenle kendimize karşı bencilce arzulamak yerine an’da ne gerekiyorsa elimizden gelenin en iyisini yapmaktır bizi esas tatmin edecek ve mutsuz edecek olan o an da ki davranışımız dır!.
Geleceğimizin yapı taşları şimdi’ye gösterdiğimiz dürüst ve sevgi dolu ilgiyle vücut bulur!. Bu bed dua için de geçerlidir!.
İnsan geleceğini, zannettiğinin aksine, arzuları için çırpınarak değil, etrafındaki herşeye anlık sevgi dolu, aklederek dua ile, ilgisini göstererek kurar!.
Usta önce hayal eder ama sonra tüm dikkatini binanın tuğlalarını düzgün şekilde yerleştirmeye verir!.
O arzularıyla yaşamaz, hayal ettiği şey için çalışır. Ve çalışırken koyduğu her bir tuğlaya dikkatini vermesi gerektiğini bilir!. Hele besmele ile konan her tuğla kolay yıkılmaz!.
An’da ilgiyle yaşamak süreci yaşamaktır. Yaşam, sonuçtan daha çok süreçtir. Çünkü yaşamın sonunu belirleyen yine sürecin kendisidir!.
Dikkati ve ilgiyi sonuca değil sürece vermek daha az yorucudur. Orada endişe, kaygı, stres, kısaca orada enerji kaybı yoktur.
Sürekli öğrenmek, anlamak, sevmek, farketmek ve bağışlayıcı olmak vardır!.
An’da geleceğin arzuları doğrultusunda herşeyi çarpıtan zihinden, yolumuz için gerekli olanları öğrenemeyiz!.
Fakat onu geçici süreliğine rafa kaldırıp aksine farketmeyi, AKLI ve sevgiyi seçtiğimizde zihnin karmaşasından ve illüzyonundan sıyrılıp kendi yolumuzu bulma ihtimalimizi yükseltmiş oluruz!.
Çünkü bu yol , zihnin şartlanmalarının aksine yalnızca egomuzu içermez.
Şayet işin içine an’da herşeye karşı sevgi dolu ilgi ile ruhumuzu da kattığımızda gerçekten doyuma ulaşabiliriz!.
Evet O zaman yolun sonundan bağımsız ama, şimdi gerçekten yol alıyor ve ilerliyor oluruz!.
Bu vesileyle..
🙏Herkese selâm, sevgi ve dua üfledim🙏
YORUMLAR
Arzuyu kocaya vermişler en güzeli ALLAH tan hayırlısını istemek olur
Hayırlı çalışmalar.