- 1062 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Umut!
Bir Umut !
Umut, bir şeyin olmasını beklemekle beraber onun için arzu duymaktır; yani, arzulanan şeyi beklemektir.
Bir şeyi umut etmek, kendimizle ilgili bir istekte bulunmaktır.
Kısacası umudun üç aşağı beş yukarı tanımı budur.
Aristoteles’e göre; umut uyanan insanın rüyasıdır
Hastalar için hayat oldukça, umut da vardır,
diyor (Cicero)
Umutla yaşayan, müzik olmadan da dans eder, demiş (George Herbert)
En geveze kuş umuttur. Kalbimizde hiç susmaz. (Cenap Şehabettin)
Umut, cesaretin yarısıdır. (Balzac)
Ertelenmiş umutlar perişan eder insanı. (Elif Şafak)
Umut olmadan, umulmayanı bulamayız, der (Roger Garaudy)
Bir insana yapılacak en büyük kötülük, ona umut verip sonra hiçbir şey olmamış gibi gitmektir.
Yok öyle umutları yitirip karanlıkta savrulmak.
Unutma, aynı gökyüzü altında, bir direniştir yaşamak.
İdam sehpasında hapşıran mahkuma “çok yaşa” demek gibiydi, bazen umut.
Umut belki de gelecek paylaşımdadır.
Ya da bir sonra ki şiirin dizelerinde gizlidir..
"Umut fakirin ekmeğidir" hiç bir zaman doyurmayan
Bunlar gibi daha nice sözler vardır, bize umudu aşılayan..
Bu arada bir de umut tacirleri vardır, sermayesi bedava ,kar oranı bir o kadar yüksek
Onlar hiç zarar etmezler ,çünkü onlar için ticari maldır umut!
Kimi dini kullanır, cennet ve onun içinde şaraptan akan ırmaklar huri ve daha sayısız nimet vadeder ki bunlar piyasanın yüzde doksanını elinde bulundurur...
Kimi ideolojiyi kullanır, halkların kardeşliği ,komünal yaşam, sınırsız özgürlük ve bir çok ütopik vaatte bulunur.
Oysa umut, elle tutulmayan ,gözle görülmeyen soyut bir kavramdan ibarettir,
Her ne hikmetse bu işin üçkağıtçılığını yapanlar, somut ne varsa kendilerine alırlar ,halklara soyut olandan bol keseden dağıtırlar.
Afrika’da yer üstü ve yer altı zenginlik kaynaklarının tamamını aldılar yerli halka sadece İncil ve onun içinde umut aşılayan ayetlerini bıraktılar.
Ortadoğu da durum çok farklı değildi, umut tacirleri burada da boş durmadı ,din kisvesi altında insanlara bol keseden umut satarak soyut olan ahiret hayatı sayısız nimet veya "ölümü gösterip sıtmaya razı etmek" gibi cehennem azabıyla korkutup umutları pazarlandı ve pazarlanmaya devam ediliyor...
Diğer yandan siyasal dindarlığın insanlığı getirdiği durumu kullanarak kendilerine bir sömürü alanı oluşturan bir grup var ki onlar da son zamanlarda umut tacirliğinden rant elde etmeye başladı.
Bunlar daha çok sloganik bir argüman kullanarak kendilerine rant kapısı aralar hale geldiler. Rant pastasından belli bir oranda pay aldıktan sonra ne dağıttığı umuda sahip çıkarlar, ne de attıkları slogana...
Ne bir gemi, ne de hayat, tek umuda bağlanmamalıdır, der (Epiktetos)
Siz siz olun umudunuzun bir hayal kırıklığından ibaret olduğunu bilerek umutlu olmaya devam edin.
Çelişkilerle dolu yaşam serüvenimize devam ederek
"Umudun bittiği yerde yaşam biter "diyorum her ne kadar inanmıyor olsam da!
Umutla...
___/EHMED KARDOK
30 Temmuz 2019
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.