- 504 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli İsa Bolat ile
Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümü Öğrencisi İsa BOLAT: “Sağlık yönetimi görev tanımı belirtilmediği için bu alımlarda bizim bölüme hiç kadro açılmıyor. Dolayısıyla binlerce sağlık yönetimi mezunu insan işsizlik kaygısı yaşıyor ve farklı alanlara yöneliyor.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
İSA BOLAT- 1997 Tokat doğumluyum. Tokat’ın Pazar ilçesine bağlı Üzümören Kasabasında yaşamaktayım. İlköğretim ve ortaokulu Antalya Tekirova Halit Narin İlköğretim Okulunda tamamladım. Liseyi ise Üzümören Selçuk çok programlı lisesinde birincilikle bitirdim.2016 yılında Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Yönetimi Bölümümü kazanarak 1.sınıfa başladım.2017 yılında tekrar üniversite sınavına girip Tıbbi sekreterlik bölümünü kazandım ve 2017 yılında başladım. Şu an tıbbi sekreterlik bölümünden mezunum. Sağlık yönetimi ise son sınıftayım.
SORU-Neden Sivas? Neden Sağlık Yönetimi? Bu bölümü kazanmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
İSA BOLAT- Sivas’ı tercih listeme yazarken daha önce bilgi sahibi değildim. Tokat’a yakın olduğu için yazmıştım. Sağlığın hiç bitmeyecek, insanın var olduğu sürece sağlık sektörüne ihtiyaç olacağı düşüncesiyle bu iki bölüme yöneldim. Gerek kamu alımlarında gerekse özel sektör personel alımlarında işin başına birçok nedenle liyakatsız diplomasız bilgisiz insanları geçirmek yerine bizler gibi zorlu süreçlerden geçip bu diplomayı alanlara iş vermeleri yanı liyakata göre personel alımı yapmaları toplumumuz için önem arz etmektedir. "Adama göre iş" mantığından vazgeçip "işe göre adam" mantığıyla alım yapmalıdırlar. Şunu unutmayın sağlığın ikamesi yoktur. Yerine başka bir şey koyamazsınız bu nedenle liyakatsiz işin başına referans adı altında torpille giren bir sağlık personeline kimse sağlığını emanet etmez.
SORU-Bu alanda nereye kadar gelmek istemektesiniz?
İSA BOLAT- Okulu bitirdikten sonra KPSS’den atanmak hedefim. Tabii atandıktan sonra iş bitmiyor. Verilen görevi en güzel şekliyle yapıp görevde yükselmek ve asıl alanımız olan hastane yönetiminde görev almak hedefim.
SORU-“Sağlık alanında işsizlik yok” deniyor. Ama siz kaygı yaşıyor musunuz?
İSA BOLAT- Toplumuzda sağlığın önü açık ataması kolay algısı var. Her yıl binlerce sağlık personeli alımı yapılıyor.2018 yılı 27.000 civarı 2019 yılında ise 29680 sağlık personeli alınacak. Bunlar büyük rakamlar tabi fakat sağlık yönetimi görev tanımı belirtilmediği için bu alımlarda bizim bölüme hiç kadro açılmıyor. Dolayısıyla binlerce sağlık yönetimi mezunu insan işsizlik kaygısı yaşıyor ve farklı alanlara yöneliyor.
SORU-Kitap okuyor musunuz? Bunun faydası ne oluyor?
İSA BOLAT-Kitap düzenli olarak okumam fakat kitap okumayı severim. Genellikle kişisel gelişim kitapları severim. Ya da kendini geliştirmek isteyen biri için zorunluluk diyelim. Kitap okumak bana göre ufku açıyor ilgi alanını artırıyor düşünce yapısını güçlendiriyor konuşma ve üslubu düzeltiyor.
SORU-Üniversite öğrencilerinin genel sorunları ve çözüm yolları neler?
İSA BOLAT- Üniversite öğrencilerinin en önemli sorunu gelecek kaygısı. Ülkemizde işsizlik oranının %20lerde olması doğal olarak biz gençleri kaygılandırıyor. Her yıl binlerce mezun veriliyor. Fakat bu mezunların kaçı kendi bölümünden işe başlamış kaçı farklı alana yönelmiş kaçı ise işsiz kalmış bunun araştırılması lazım. Bu sorununun çözümü için bence buradan başlanılmalı. Diğer bir çözüm ise üniversiteye daha az öğrenci almak yani kontenjanları azaltılmalı. Böylelikle üniversitelere daha yüksek puanlı öğrenciler yerleşip üniversite mezunu olduklarında daha donanımlı olacağı iş alanlarında mezun az olacağı için istihdam fazla olacağı görüşündeyim. Tabi bu çözümler benim öğrenci olarak görüşlerim. Bu işin profesyonelleri, eğitimcisi, bakanı. var. Onların bence acilen bu sorunu ortadan kaldırmaya yönelik uğraş göstermeleri gerekir.
SORU-İyi bir sağlık bilimleri yöneticisi nasıl olmalıdır?
İSA BOLAT-İyi bir sağlık yöneticisi dil din ırk zengin fakir siyasi görüş fark etmeden bütün vatandaşlarına aynı mesafede olan, personelini alırken liyakata önem veren, iş arkadaşlarıyla uyum içinde çalışan etik ilkelerden ödün vermeksizin en iyi en verimli, minimum girdi ile maximum çıktı elde edip sağlık hizmeti vermeye çalışmalıdır.
SORU-Üniversite ve lise arasında ne gibi farklar buldunuz?
İSA BOLAT- Üniversite ve lise birbirinden çok farklı eğitim hizmeti veren iki ayrı okul. En önemli farklardan biri lise genel üniversite ise mesleğe yanı kendi alanına yönelik eğitim verip alanında iyi yetişmiş meslek elemanı hazırlar. Lisede aynı yerde bulunulduğu için aynı kültür aynı inanç ve değerlere mensup kişiler arkadaşlar olur bu nedenle uyum sorunu yaşanmaz. Üniversite ise farklı inanç farklı kültür farklı il ve yörelerden Türkiye’nin 7 bölgesinden de çok çeşitli insan tipi mevcuttur. Üniversiteye başlanıldığında uyum sorunu doğal olarak yaşanır.
SORU- Kendinizi geliştirmek için ne yapıyorsunuz?
İSA BOLAT-Kendimi geliştirmek için kitap okuyorum. Büyüklerin hocalarımızın verdiği değerli nasihatları hayatımda uygulamaya çalışıyorum.
SORU-Başka ne anlatmak istersiniz? Bölümünüzü tercih etmek isteyenlere?
İSA BOLAT-Mesleğiniz ne olursa olsun; ister temizlik görevlisi ister öğretmen memur yada milletvekili yada çiftçi fark etmez herkes bulunduğu işi kendisine verilen görevi en iyi şekilde yaptığında Dünya’daki önemli sorunların ortadan kalkacağına içtenlikle inanıyorum. Biraz kitap okumak, biraz hayvanları sevmek yaratılanı yaratandan ötürü sevmek...İşte Dünya o zaman güzelleşecektir.
Bu röportaj ı yapma fırsatı sunduğunuz için teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.