- 650 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beðeni
ATÇALI KEL MEMET
ATÇALI KEL MEMET:
__( 1802- 1830 )__
DELÝKANLILIK EFELÝK EFENDÝLÝK ÖÐRETÝLMEZ OLUNUR. ONLAR ZAMANINDA ÞARTLARIN ZORLAMASI DEVLETÝN HORLAMASI, UYUMASI NEDENÝNDEN; BEDENE GELDÝLER, ALEME GÝRDÝLER. RACON KESTÝLER ESTÝLER GÜRLEDÝLER YEMEDÝLER ÝÇMEDÝLER. HALKI HAKKI KORUDULAR, KOLLADILAR. DAÐLARIMIZA BAÐLARIMIZA ESTÝLER YAÐDILAR. BÖYLELÝK LE BU TOPRAKLARI, YAÞANTIMIZI ONLARA BORÇLUYUZ. ATALARIMIZ BUNU GÖRDÜLAR, YAÞADILAR, ATAMIZDA ONLARA ZEMÝN HAZIRLADI. BERABERCE KUVVAYI MÝLLÝYE OLUNDU. VATAN KURTULDU. BUNUN DEÐERÝNÝ, HAKKINI VERMÝYENLER, ÞÝMDÝKÝ SIRIKLAR VE SARIK MERAKLILARI, MENEMEN ÝN BAÞINA GELENLERÝ HATIRLASINLAR. HARÝTADAN NEDEN NASIL SÝLÝNMEDÝÐÝNÝ ÖÐRENSÝNLER, DERS ÇIKARSINLAR. YOKSA HALÝMÝZ DUMAN. GEMÝLERÝ AÞIRANLAR, BARDAÐI TAÞIRANLAR, HERKESÝN MALUMU. KÖRÜ KÖRÜNE PÝSÝPÝSÝNE KÖROÐLUNA MUHTAÇ ETMESÝNLER BÝZLERÝ. AMÝÝÝN DEMEKLE, HER GÜN DUA ETMEKLE, BU GEMÝ YELKENLERÝ ÞÝÞÝRMEZ. RABBÝMÝZ ÝN YAKITA MAZOTA ÝHTÝYACI YOK. DUA ÝLE OLMUYOR, SADECE. SAÐLAM KAZIK GEREK. FASULYE SIRIÐI BAHÇEYE AZ GELÝYOR. YILLAR ZOR, YOLLAR ZOR, ÝÞÝMÝZ DE ZOR. DOMATESÝ, SOÐANI, KARPUZU KAVUNU, KOKLAYIP, KOTLAYIP KATLAYIP, ZARFA KOYUP, SEÇELÝM. SIRATTAN SELAMETLE GEÇELÝM. ÝLGÝ GEREK SÝLGÝ DEÐÝL. BÝLGÝ GEREK, ALAKA GEREK ÇENGÝ, ÇALGI, DEÐÝL. YOKSA AKÝBET BAHÇELÝ KÖYE DÖRT KOLLU ÝLE GÝTMEK MARÝFET DEÐÝL. TAKSÝRATIMIZ BU MU ?
YORUMLAR
Henüz yorum yapýlmamýþ.