VAKTİ HAYIRLA DEĞERLENDİRMEK
Bugün Marmaraydayım;
Amcanın biri dikkatimi çekti bir elinde Kuran, diğer elinde bir not defteri hem Kuran’a bakıp bazı yerlerin altını çiziyor hemde diğer deftere notlar alıyordu.
Düşündüm kendi kendime insanın vaktini nasıl nereye harcayacağı bizlerin elinde aslında.
Rabbim her türlü imkanı, her türlü kolaylığı vermiş biz kullarına; mesela eskiden insanların birbirine ulaşması daha zordu bu kadar gelişmiş imkan yoktu belki ama şimdi çok daha kolay ulaşabiliyorsun, ilme ulaşmak ta öyle elimizin altındaki telefonla bir tık kadar yakın yeter ki biz ilim öğrenmek isteyelim, yeter ki imkanlarımızı hayırda kullanalım.
Ne güzeldir ilim sevdalısı olmak, ilme kendini vermek, ilimden kendin faydalandığın gibi o ilmi başkalarına da aktarmak; belki amcam da notları başkalarına aktarmak için alıyordu kim bilebilir ?
O vardığı istasyonda inerken arkasından ne mutlu amcama vaktini hayırla değerlendirmeyi bilenlerden dedim.
Bir kaç istasyon sonrası bende varmam gereken yerde inip değerli dostumla buluşup hem hasbihal ettiğimiz, hem tebessüm ederek
Peygamberimiz S. A. V. de buyurduğu üzere "Tebessüm bile bir sadakadır" hadisindeki gibi inşaAllah sadakadan nasiplendiğimiz, hem de ilmi yönde bilmediklerimizi birbirimize aktarıp Allah’ı da anabildiğimiz hayırlı bir sohbet imkanı bulduk.
Nasip Eden Allah’a şükürler olsun, şükür sebeplerimizin çokça arttığı imkanları da bizlere kolaylaştırsın.
Amin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.