- 582 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Umut
Her gün bir yerden göçmek ne güzel… Her gün bir yere konmak ne güzel… Bulanmadan, durmadan akmak ne güzel…
Dünle beraber gitti cancağızım ne varsa düne ait… Şimdi yeni şeyler söylemek lazım...
Mevlâna
Umut_____
Dünyaya geldiğimiz andan itibaren nefes almaya başlarız. Hayatı görüp ona göre yaşantımızı şekillendiririz. Zaman çok çabuk akıp gidiyor. Hayaller, umutlar, beklentiler bazen istediğimiz gibi sonuçlanmayabilir ama biz onun için mücadele ederiz. Bazen kaybederiz, bazen kazanırız ama her zaman bir umut, bir beklenti, bir azim olur…
Umut; herhangi bir durumun veya olayın istediğimiz gibi gerçekleşmesini istemek veya hayal etmek olarak tanımlanabilir. Bir insanı güçlü kılan, onu ayakta tutan en önemli ve en güzel duygulardan birisi umuttur. Umut, başarmanın da ana kaynağıdır. Umut etmeyen birisinin, önemli işlere imza atması neredeyse imkânsızdır. Tarihe adını altın harflerle yazdırmış insanların büyük başarıları hep umut sayesinde gerçekleşmiştir…
“Umut, çiçeksiz bal yapan tek arıdır.” Sözünü boşuna etmemiş Robert Green Ingersoll
İnsanoğlu yaşam mücadelesine başladığı andan itibaren umut etmeye de başlar. Fakirin ekmeğidir umut. Hiçbir zaman tükenmez. Umudun bittiği anda hayat da nihayete erer. Umut insanın içinde olduğu müddetçe mutlu olur…
Kişi her başarının ardından daha büyük başarılara umutla bakar. Her başarısızlıkta ise bir daha ki sefere başaracağım diye ümit eder. Büyüklerimiz boşuna dememişler “Umut dünyası” diye.
Beklentisi olan kişi daima ümit eder. Beklentisi olmayanlar ise umutsuzluğa kapılır; mutsuz olurlar. Hölderlin : “ Umut olmasaydı, yaşamak da olmazdı.” diyerek bir gerçeğe parmak basmıştır.
‘Dünden öğren, bugün için yaşa, yarın için umut et. Umut, gözle görülemeyeni görür, elle tutulamayanı hisseder ve imkânsızı başarır…’
Umudunu yitiren bir insanın yaşamak için pek sebebi de kalmamıştır…
“Hayat sürdürülecekse eğer, umut kalmalıdır.” Demiş Erik Erikson
Umut, insanın en yardıma ihtiyacı olduğu anda uzanan yardım elidir. İnsan bazen umut sayesinde hayatına devam eder bazen de kaybetmeye yüz tuttuğu şeyleri tekrar kazanır. Duyguların en zenginidir umut… Umudun varsa eğer hayattan tat alırsın, geniş ufuklara sahip olursun. Hayatta başarıya sahip olmuş insanların tümü umudunu yitirmeyenlerdir. İnsanları hastalıkların pençesinden alan, uzaktaki sevgilileri kavuşturan, fakirleri zengin eden duygu hep umuttur.
Gayret göstermeden umut etmek bir hatadır; ama ümit etmeden gayret göstermeye kalkmak da kendi kendimize söylediğimiz, en kötü yalandır.
Güneş doğunca nasıl bir gün bekliyor bizi acaba? Manevi hava durumumuz nasıl olacak?
Parçalı bulutlu mu? Güneşli mi? Fırtına ve sis mi yoksa berrak gökyüzü mü?
Nasıl olursa olsun, umudun ölmeyeceği, mevsimlerin yok olmayacağı kesin. Güz de olsa, yaz gelecek. Yazda olsa kış gelecek. Dünya döndükçe, güneş her sabah bize güldükçe baharlar da gelecek…
O yüzden umutlarımı yitirmiyorum. Bir gün her şey bir gün öncesinden güzel olacak…
Ne olursa olsun hiçbir zaman umudunuzu kaybetmeyin. ‘’Her zaman bir umut vardır.’’ diyerek başlayın hayata. Olmayacak diye bir şey yok ‘’sen istersen’’ her şey olur. Yeter ki aklınız ve kalbiniz bir olsun. Elbet karşınıza birçok engel çıkacak ama önemli olan o engellere fazla takılmadan ileri gidebilmektir. Zaten alın teri ve zorluk olmadan başarı olmaz.
Hiç kimse mükemmel değildir bu hayatta, kimse birbirinden üstün değildir. Herkes yapabiliyorsa sen de yapabilirsin. Eğer ilerideki hayatınızda elinizde bir fincan kahve ve rahat oturacağınız bir koltuk istiyorsanız, çalışmalı ve başarmalısınız. Sadece güvenin kendinize. Emin olun ki gerisi her zaman gelir…
Gelin biz bu günden başlayalım… Sevgiyi kimliklere bağlamayalım… Nasıl olursanız olun, kim olursanız olun, nasıl yaşarsanız yaşayın. Sonuçta şu gökyüzünün altında insan değil misiniz, benim gibi misafir değil misiniz? Biraz nefes alıp, hava alıp gitmeyecek miyiz?
O halde ver elini kardeşim, bırakalım bu üstümüze yapıştırılanları, çıplak insanlığına bakıp birbirimizin, binlerce kere hoş görelim gelin. Sevelim karşılık beklemeden. Sevmenizin karşılığı elbet size dönecektir inanın. Belki yarın belki yarından da yakın ama kesin dönecektir.
Sevin sevilin, karşılık beklemeden sevin.
Yaradandan dolayı Yaratılanı sevin...
Haydi, dostlarım: Sevgi dolu, umut dolu hayatı sevin…
Sevgiyle, sevdiklerinizle tüm kirlenmişliklerden uzak, mutlu gülen bir yüzle, sevin, sevilin, hayat sevince güzel ve diyelim her bir cümleye; atalarımızdan emanet aldığımız bu Vatanın sahipleri yalnızca bu Vatanı karşılıksız seve bilenlerdir…
Bu günü, gelecek günlerinizi mutlu, umutlu, sevinç ve neşe içinde geçirmeniz dileğiyle dostlarım…
Kalbinizden geçen bütün güzellikler ve iyi niyetli düşüncelerinizin tamamının gerçekleşmesi, sağlık, başarı ve huzur dolu mutlu, umutlu bir gün olmasını diliyorum siz dostlarıma ve_____ Gönül soframdan gönül sofranıza sevgi ve muhabbetler gönderiyorum… Hoş kalın hoşça kalın...
23.07.2019
Ömer Sabri Kurşun
#öskurşun#
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.