Yine mi ?
Bundan yaklaşık sekiz dokuz ay önce işe giderken rastladım ona.
Seksen küsur yaşlarında bir amcaydı ve belli ki konuşmasında bir sıkıntı vardı. Yanına çağırdı, gittim.
Çok zor anladığım bir kaç cümle kurdu. Ayağının çok hasta olduğunu, yürüyemediğini, onu buraya bıraktıklarını ve ekmek alacak parası olmadığını ağlayarak anlattı.
Tamam amca dert etme üzülme hallederiz dedim ona.
Yüzündeki memnuniyet ve diline düşürdüğü dualarla ayrıldık. Fakat yol boyunca aklıma bir dolu soru takıldı. Amcanın kılık kıyafeti düzgündü, üstelik akülü sandaliyede geziyordu ve bir dilenci için havalı bir hali vardı. Mağdur yanlarını zorda olsa anlatıyordu insana. İçimdeki şeytana beni dürtme dedim. En nihayetinde dilencilk sektörününde gelişmişlik arzettiğini düşünürsek; pek yadırgamadım nedense. Bu böyle epey bir sürdü gitti. Amcanın zorakı konuşması beni üzüyordu. İyisi mi onu konuşturmadan günlük rutin işlemimize devam edip gittik,)
Taki iki gün öncesi arkadaşım kahveye çağırana dek.
Onların sitesine giriş yaparken tanıdık bir ses karşıladı beni. Yine pek anlaşılmaz ama kuvvetli bir bağırışla eşine sesleniyordu.
Havvaaaa ben gidiyorum!!!
Ulan amca sen gidiyorsun da beni oraya çıviledin kaldin.
Meğerse bizim amca gayrimenkul zengini kurnazın tekiymiş,) Orada bulunan altı dairenin sahibi, hasta ayaklı, yakınları tarafından oraya buraya bırakılmış üstelik akülü sandaliyede gezinen modern bir dilencı,)
Kızım Rüzgâr harbiden safsın sen,) Yahut acaip bir merhametin mağduru.
Ulan amca! Yine mi dedirttin ya helâl olsun sana,)
YORUMLAR
:)
bende adamı köye yollamıştım , adam farklı bir günde başka birinden para istiyordu , olur böyle iyi niyetini kullanan , kolay para kazanmanın yolları ucu acık , uyanıklar.
hayrını yapmışsın :) ama ondan misli ile çıkar .
Rüzgâr
Ya akılllanıyoruz ya akıllanıyoruz,)
Selâm size...
Rüzgâr
Güzellikle ve gönlünce olsun her şey.
hepimiz merhametimizin kurbanı oluyoruz artık vermiyorum kimseye gerçek halini bildiklerim hariç, çok da beddua alıyorum ama olsun...
Rüzgâr
Niyetinizin halis oluşunu yaratıcı bildikten sonra. Ama tuhaf bir gerçek var tabi, ben iki kadını çok yakından tanıdım ve hayatlarının gerçek anlamda ne kadar zor olduğunu biliyorum. İstisnalar çok can acıtıyor. Ama amcam benim ya...Süper adamım! Ona sözüm yok,)
Öyle neler neler var hadi fakir ve muhtaç olanları geçersek.
Bu tip moliere nin cimrisi kılıklı var yemezler şu dünyanın en saflarıdır. Asla yemezler o paraları genelde dengesiz ve çok savurgan çocukları olur ve onlar ölünce o variyet 1-2 senede çöpe gider. Mal canın yongası kabul ama kalıcı bir can yok işte.