- 598 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİSİZ ÇIKILMAZ YOLA
Sevgisiz çıkılmaz yola. Nereye doğru yola çıkarsak çıkalım, azık olarak sevgiyi almalıyız yanımıza…Sevgi alıp götürmeli bizi uzaklara…Hayallerimize, hedeflerimize, arzularımıza, dayandıklarımıza, dayanacaklarımıza…
Istırabımızdan bir eser çıkaracak olan sevgidir. İsyanlarımızı durdurup gerçeği, yalnızca gerçeği gösterecek olan ve bizi boşluğun incitici, aldatıcı, geçiciliği telkin eden rüyasından uyandıracak olan sevgidir. Matemlerimize derman olan, ruhumuzdaki yarılmaları onaran ve düşüşlerimizde elimizden sıkıca tutan sevgidir.
Yolları aşındırmayı onsuz düşünmemeli, bu ihtimali hiçbir zaman hatırımıza bile getirmemeliyiz. Bu düşünce öylesine yerleşmeli ki beynimize; onsuz dünyanın bir cehennem olduğunu bilmeliyiz. Ve bilmeliyiz ki ’’sevgisiz çıkılmaz yola’’…
Her insana duyulan sevgi farklıdır ve onun içinde çeşit çeşittir. Ana babaya ayrı, dosta ayrı, arkadaşa ayrı, hısım akrabaya ayrı, sevgiliye ayrı…Ama hiç şüphesiz sevginin insanı en sevindireni, ruhunda fırtınalar koparanı, sevgiliye duyulan ve ondan da karşılık bulanı olsa gerektir. Ya yüreği ıstırapla yoğuruyor ve hem de karşılık bulamıyorsa sevgiliden…Böyle bir umuda bile hasretse yürek…
İşte o zaman feryadın bini bir paradır sevende…Bir kere ‘’seviyorum’’ demesi uğruna neleri feda etmez ki?
Aşığın bir kerecik ‘’seviyorum’’ demesi bizim için diller döktüğü, ömrünü uğrunda tükettiği kişi ‘’zamanı kalbime gömüyorum’’ diyen şair için ‘’özlemlerin son umudu’’ dur. ‘’su’’ dur, bir yağmur sonrasında gümüşlükteki kekiklerden tüten koku’’ dur. ‘’kadehlerde kalan coşku’’ dur. Bir nevi hayattır hissettiği, yaşadığını fark ettirendir sevgi. Ruhuna inciler dizdiren, yoluna namını, nişanını terk ettiren, bir özge zamandan esintiler getirendir sevgi. Hüznün, neşenin, heyecanın, bazen de hicranın iç içe geçtiği, harmanlandığı bir başka dünyadır sevgi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.