DOSTLUK ÜZERİNE
Hani birbirine çok yakışan ikisi bir arada olduğunda daha güzel olan şeyler vardır, tek başlarına olunca da güzeldirler ama bir aradayken daha başkadırlar.
Mesela peynir ile simit, kahve ile kitap, çay ile bisküvi, pekmez ile tahin gibi... Simiti düşünün mesela tek başına da yersiniz ama arasına konan bir peynirle simidin tadı daha bir başka olur, çayı da tek başına içebilirsiniz ama yanında yiyeceğiniz bir bisküvi ile daha güzel gider.
Dostluk ta böyledir işte tek başınıza yaşayıp gidebilirsiniz illa ki ama yanınızda yer alacak yada yüreğinizde hissedeceğiniz candan bir dostunuz olursa onun varlığı ile daha bir anlamlanır, daha bir güzelleşir ömrünüz... Bu güzellik sadece kendimize yansımaz etrafımıza da yansır; hakiki bir dosta dualarınızda yer verdiğiniz gibi o dostun dualarında da yer almaya başlarsınız, hatta güzel hasletleri yavaş yavaş size de tesir etmeye başlar.
Peki dostluğu pekiştirecek olan şeyler nedir;
Vefadır, emektir, fedakarlıktır, özen göstermektir, düşünmektir, huzuru için dua etmektir, yeri geldiğinde kendini onun yerine koymaktır ve bunlar gibi daha çokça şeyler çoğaltılabilir...
Şemsi Tebrizinin de söylediği gibi çok ta sevdiğim iki sözü var ;
Dostluk gül olmaktır; yaprağı ile de, dikeni ile de.
Hayatta olabileceğiniz en güzel yer, bir duanın içinde yer almaktır.
Velhasılı en önemlisi bize Allah’ı hatırlatacak dostlarımızın ömrümüz de olması.
Eğer böyle bir dostunuz yok ise Allah size nasip eylesin, eğer var ise de Allah varlığının hayatınız da daim eylesin.
Amin...