TEVAFUK ÜZERİNE
"Tesadüf mü tevafuk mu?" Öncelikle bu iki kelime ne manaya geliyormuş ona bakalım.
Tesadüf sözlükte “rastlantı, rast gelmek, kendiliğinden olmak” gibi mânalara gelir. Tevafuk ise, İlâhî iradenin bir şeyi diğer bir şeye denk getirmesi, Allah’ın bir şeyle diğer şeyleri hoş ve zarif biçimde uyumlu kılması gibi manalara geliyormuş.
Her ne kadar toplum olarak tesadüf kelimesini çok kullansakta aslolan tevafuktur. Çünkü kainatta tesadüf diye bir kavram yoktur. Muhakkak ki her bir karşılaşmanın, karşımıza çıkan her bir sözün, denk gelen her bir duanın bizler için bir hikmeti vardır.
Bazen insan bir şeye çok üzülür yada canı sıkılır, birden bire çok ihtiyacı olduğu bir söz yada bir dua görür ve bu dua bir nebze de olsa onu kendine getirebilir. Allah bu yol ile kulunun gönlüne ferahlığı vermiştir.
Yada insan zor bir duruma düşmüştür ne yapacağını bilememektedir, birden bire karşısına bu müşkül durumunu giderecek bir tanıdığı çıkar, böylelikle Allah gönderdiği bu kulunun vasıtası ile o zor durumda olan kuluna yardım etmiştir.
Ve bazende insan hiç tanımadığı, daha önce hiç karşılaşmadığı biriyle tanışır ve bu tanıştığı kişiden çok şey öğrenir, bu kişi çok şey katar hayatına ve gün gelir varlığına her daim şükredersin. Bu yol ile de Allah kulunun asla yalnız olmadığını göstermiştir.
Velhasılı kelam her bir şeyin tesadüften ibaret olmadığı, ilahi kudretin yarattığı bir kainat gerçeği olan tevafuktan ibaret olduğu bir aşikardır.
Elimizden geldiğince tevâfuk kelimesini daha çok kullanalım.
Böylelikle, Tevhid inancımızı daha sağlam tutmuş oluruz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.