LÂ TAHZEN İNNELLAHE MEANÂ (ÜZÜLME, ALLAH KULUYLA BERABERDİR)
LÂ TAHZEN İNNELLAHE MEANÂ (ÜZÜLME, ALLAH KULUYLA BERABERDİR)
ALLAH gerçek sadık dosttur kullarına
ALLAH A sığınan daima kurtulur.
Allah her yerde her zamanda Allah kullarına şah damarından yakındır.
Allah ı ananı Allah anar mahsunda bırakmaz..
Fakat insanları bazan şımarık çocuklara benzetirim şeker ister verilmese yaygara atarlarya..
İnsanlar da ihtiyaçları olunca el açarlar duaya hemde edepten öte..
Kendileri fanilereyse kul köle olurlarda saatlerce şaklabanlık ederler geçiçi emanet dünyalık için...
Her daim kullarını yaratan koruyana daha çok saygıyı göstermezler..
Ömrümce tek Rabbime secde ettim!
Ne olursa olsun el etek öpmedim dünyalık için..
Hak yolda hak bildiğimden de şaşmadım..
*****
Allah inanan hak yolda olanların yar ve yardımcısı olsun..
Şöyle düşünüyorum bir insan ALLAH yaratıyor en mükemmel şekilde..
Mükemmel olmasa ya da aksasa uzuvların çalışması o zaman o uzuvlarına şifa diye kendilerinin olmayan emanet verilen servetlerini vermek isterlerdi oysa bir nefes dahi alamazlar kibirli gururlu şımarıklar..
Hiç kimse alamaz..
Doğar doğmaz tüm uzuvları düzgünse asla ben fakirim demesin kimse her haline şükür eylesin..
Onlara sağlıklı bedeni veren rızkını verene şükür gerek isyann değil..
İnsanları tanımak zor inanın insanları en iyi öfkelerinde tanırsınız.
Sakladıkları incitici kötü yanlarını kendileri itiraf edercesine haykırırlar..
*****
Sadık dost sanıp acıyan yanınızıda öğrendilerse vay halinize en acıyan yerden vururlar o tür kişiliktekilerin uzaklaşması daha iyi..
Acısına yandığınız canınızı istese vermeye hazır olduklarınızdan darbe alınca ağlar üzülürsünüz bence şüküretmek Allah bir şekilde o kişinin iç yüzünü gösterdi diye...
Zaman gelir ağladıklarımız için kurtulduk diye şükür ederiz..
*****
Hz Muhammed s.a.v sevgi ve düşmanlıkta aşırı olmayın zaman gelir dost dediğin, düşman düşmanlarsa dost olabilir..Hz Muhammeddden yine İNCİTMEYİN İNCİTENLER DAHA ÇOK İNCİNİRLER DER..
*****
İstediği kişinin tez olmuyorsa onda mutlaka sebepler gizlidir..
Allah kullarına zaman tanır karşıdakini tanısın diye hakkında hayırlı olmayanı geciktirir ya da uzaklaştırır..
Bunun için üzülme değil sevinmeli insan..
Kötülük yapanı ALLAH A havale etmek eniyisi bence kulun hakkını Allah ergeç alır şefkat tokadını ansızın yerlerde ne oldu der şaşarlar insanlar zalim unutkandır gafildirler..
Hak yoldaysan o yoldan şaşma Allah kalbini daha da nurlandırsın kalbinde aşkını Allah sevgisini artırsın..
İslam için hak dava yolunda Kuran ı rehber edinmiş Peygamberimizi rehber edinmiş..
Veli evliya hak yol için yazan sohbet eden okuyanlardan Allah razı olsun..
Yurt dışındayım inancımdan dolayı asla dışlanmadım
Her yerde iyilerle kötüler çok fakat sanal sonra yurdumuza gittiğimde gördüklerim şaşırttı buradakiler din öörf adetlerimize töremize tarihimize vatan milletimize daha çok değer verenlerdeniz..
Malesef bir koca apartmanda orda kimse kimseyi tanımıyor yanıbaşında komşusu vefat etse duymazlar kopukluk var..
*****
Oysa Allah rızası için Hak yolda takvada hayrı anlatan elif gibi düz helal yoldan ayrılmayan derya da saklı duran dünya ahrette de komşunun iyisi denmez mi.
Dış istemeyen güçler dili dini birşekilde öğrenip içimize sızıyorlar hani inanmışlara atılan şeyler varya mesela savaş olan yerlerde kiler onların asla müslüman olmadıklarına eminim dinledim okudumda adamlar biz kurduk diyorlar sonrada ara buluculuk oynuyorlar..
o içe sızanlara inananlar öcü gösterile gösterile imanları pekişmemiş olanlar muallakta inançsız olup çıkıyorlar..Allah yardım eylesin.Her aile çocuklarını eğitmeli ellerine tel tablet internetle onları bırakmayıp şefkat ve sevgiyi her çocuk ailesinde bulmalı sorunsuz gelecek sağlıklı bilen inancını en doğru şekilde yapmalıdır..
Mevlana ve Şems gönül erleri Allah rızası için insanca yaklaşma insan sevgisi barışcıl müminlerin emin olduklarını göstermeselerdi birçok dile çevrilmezdi Sevenleri her yerden gitmezlerdi..
Toprak üstünde yaşayanlardan toprak altında kalan ışık olan rehber olan hak yolda vefat etmiş peygamberler Allahın seçkin kulları..Her asırda geldi rehber peygamberimizle son buldu..Allah cümlesinden razı olsun
Allah yardımcımız olsun dualarım Allaha inanıp iman etmiş dinkardeşlerim için milletimiz vatanımız için duamız Allah Büyük..
*****
ALLAH NEYLERSE GÜZEL EYLER ALLAH IM HER VARLIK HAL DİLİYLE SENİ ZİKREYLER ANMADIKLARI ANSA ÖLÜRLER..
İNSANLARI İNANÇLARI GÜVENDİĞİ SIĞINDIĞI ALLAH I ANMAKLA RUHU KALBİ HUZURA ERER..
ALLAH IM İMANIM TEK SERVETİM HİÇLİK İÇİNDE BEN BENDEN OLDUKÇA ÖLMEDEN ÖLDÜM BEN DEDİĞİM ZAMANLARIDA TERKEYLEDİM HAK YOLDAN AYIRMA RABBİM AMİN.....İNANMIŞ KULLARIN KALPLERİ İLAHİ AŞKINLA İMANLA SENİ ANMAKLA CAN BULUR !! ...
LÂ TAHZEN İNNELLAHE MEANÂ (ÜZÜLME, ALLAH BİZİMLE BERABERDİR)
*****
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Bismillahirrahmanirrahim
İki kişiden ikincisiydi. İkisi mağaradayken, o, arkadaşına: "Üzülme, kuşkusuz Allah bizimle beraberdir; Üzülme kuşkusuz Allah bizimle beraberdir.Makale ile başlayan güzel bir eser Bu güzel yazınızla çok faydalı oluyorsunuz biz okurlarınıza Çünkü anlam ve mana'si ile bizleri adeta sayfanıza çekerek İslamın özüne inerek anlatmanız ne güzel Değerli Şair Yazar kardeşim sizi en işten duygularımla kutluyor Allah razı olsun Yüce Rabbimden dua ve niyaz ediyorum Allah size hayırlı ömürler verip kaleminiz her daim var olsun Saygılar Başka bir makalede başka bir şiirlerde buluşmak ümidiyle hoşça kalın..
Yeganem
LÂ TAHZEN İNNELLAHE MEANÂ (ÜZÜLME, ALLAH KULUYLA BERABERDİR)
Değerli Abim,
ALLAH cümlemizden okuyan anlayan dualar ve iyi dilekte bulunan sizden de razı olsun inşaallah..Tüm iyi dileklerinize teşekkür ederim..
Dualarınıza tüm kalbimle amin inşaallah diyorumi
Okuyan kardeşlerime yardımcı olabiliyorsam ne güzel.Dileğim ALLLAH I ananlar, okuyanlar inananlar artsın .
ALLAH MÜLKİYETİN TEK SAHİBİ.
.Yarattıklarını kullarını bir an bile yalnız bırakmazken insanlar gafletteler. Gafletten uyandırma amaçlı yazıyorum..
Allah u Teala.c.c zamanımızı nerede nasıl harcadığımızı sorduğunda hak ve hayırda harcadım diyemez insan tüm zamanımız gaflet ve boşa geçerse..
Allah size de hayırlı sağlıklı ömürler versin değerli abim..Selam ve dua ile.
Allah razı olsun sizden. Tüm kalbimle dualarınıza amiiin diyorum.
"İnsanlar helâk oldu-âlimler müstesna. Âlimler de helâk oldu-ilmiyle amel edenler müstesna. Amel edenler de helâk oldu-ihlâs sahipleri müstesna. İhlâs sahiplerine gelince, onlar da pek büyük bir tehlike ile karşı karşıyadırlar."
Allah yar ve yardımcınız olsun. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız vesselam..
Yeganem
Dualarınız ve iyi dileğiniz için sağ olun.
Allah rahmeti ve kabul olunan amellerle kulum dediği sevdiği kullardan olmak ne güzel .ALLAH HER DAİM YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN KARDEŞİM...
ALLAH RAHMETİYLE KURTULUŞ.SON BU ÇAĞDAYSA İMANLI İHLASLI KİŞİLER ATEŞİ ELDE TUTAN GİBİDİRLER..ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN TÖVBELERİMİZİ KABUL İBADET VE AMELLERİMİZİ SALİH OLAN KABUL OLANLARDAN OLSUN İNŞAALLAH..
ALLAH A emanet olun kardeşim selam ve dua ile.
İnsan, öyle bir durumla karşı karşıya kalıyor ki; çevresinde dost diyebileceği herkes yabancılaşıyor, sırtını dönüp gidiyor, bir sese, bir nefese hasret kalıyor. Sonra etrafında hiç kimseyi görmeyen, yalnızlaşan o insan, kendisini hiç bırakmayan, şah damarından daha yakın olan o gerçek DOST un varlığını hatırlıyor ve herkesin bir bir terkettiği yerde Allah beni bırakmadı diyor. Allah bazen gerçek dostun kim olduğunu öğretmek için insanı, çevresindeki dost sandığı kalabalıklarla imtihan eder. İçi iman dolu, tertemiz, safiyane bir yürekten süzülmüş, insana huzur veren bir yazı okudum kaleminizden. Saygılarımla. Sağlıcakla kalınız dost kalem...
Yeganem
Yazımı okuduğunuz anlamlı yorumunuz iyi dileğiniz ve duanız için sağ olun Allah razı olsun kardeşim,
Aklım erdiğinden beri Besmele ve Allah a inanmak imanla Allah a sığındım tek gerçek dost Allah ı yaratanımızı bildim..
Allah a hamd ve şükür Allah ı anmak Kitabımız Kuran ı Kerim i okumak dinemek Hz Muhammed s.a.v okumak anlamak dehasıyla rehberliğinin hoş görüsü kardeşce Allah rızasını Hak yolda oluşu İmanıyla Allah a sığınması harika örnek bizlere.
Allah ım Hak yoldan tevhid inancımdan imanımdan ayrılmayım kalbimi nurlandır helal lokmadan sana kul olmanın verdiği huzurlla kalbimi ilahi aşkınla nurunla doldur beni hak yoldan uzaklaştıracak kötülerden şerden tuzaklardan haram lokmadan ceheenneme yaklaştıracak zikrini azaltacaklardan uzak eyle..Sevmediğin razı olmadığın kullardan hareketlerden uzak eyle beni neslimi diye olan dualarım sonuca erdi Rabbim beni derya da saklı gibide olsa çok azla bıraktı o azda kendimle kaldım.Kendimde de kaybolup hiçlikte ALLAH AŞKIYLA yalnız gerçek dosta sığındım Allah varken yaratanken hiçkimse yalnız değildir..
İlk başlarda neden yalnızım desemde saklı hayırları gördüm şükrüm zikrim arttı..Bir kalbe birden çok olmaz nar kaybolmalı o kalp Allah dedikçe inanmakla ...Her nefes hakkı anmadıkça insanlar gaflete dalmaya meyillidirler..Allah a emanet ol kardeşim Selam ve dua ile..